• امروز :
  • سالاد مرغ و برنج قهوه‌ای
  • اصالت غذا فرنگی
  • وعده غذایی میان وعده عصر
  • دستور پخت برای 4 نفر
  • یکا برای هر نفر 9
  • آشپزی
  • سالاد مرغ و برنج قهوه‌ای

  • چهارشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۸ بازدید 8 مدیریت
  • موارد مورد نیاز :
    برنج قهوه‌ای : 1/2 فنجان، نپخته
    سینه مرغ : 680 گرم، بدون پوست و استخوان
    روغن زیتون : 2 قاشق چایخوری
    روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری
    عسل : 1 قاشق غذاخوری
    آب لیمو : 3 قاشق غذاخوری
    خردل : 1 قاشق چایخوری
    ساقه کرفس : 3/4 فنجان، خرد شده
    پیاز : 1/2 فنجان
    نخود فرنگی و هویج : 1 و 1/2 فنجان
    ریحان : 1/4 فنجان، خرد شده
    نمک و فلفل : به میزان کم
  • دستور پخت :

    1 - برنج قهوه‌ای را مطابق دستورالعمل روی بسته‌بندی آن بپزید.

     

    2 - برای گریل کردن مرغ،‌ گریل را تا حرارت بالا گرم کنید. سپس سینه‌های مرغ را بین دو ورقه کاغذ روغنی قرار داده و با با کمک گوشت‌کوب، بکوبید تا ورقه نازک شوند. بعد آنها را به نمک و فلفل آغشته کرده و 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را روی آنها ریخته و به آرامی روی آنها مالش بدهید. برای جلوگیری از چسبیدن به گریل، گریل را قبل از قرار دادن مرغ بر روی آن، با کمی روغن چرب کنید. مرغ را تا زمانی که سفت شود، به مدت 2 تا 3 دقیقه برای هر طرف آن، بپزید.

     

    3 - در یک کاسه بزرگ، باقیمانده 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، عسل، آب لیمو و خردل را با هم مخلوط کنید. کرفس، پیاز، نخود فرنگی، هویج و برنج قهوه‌ای را اضافه نمایید و مخلوط کنید. سپس محتویات کاسه را به 4 قسمت مساوی تقسیم نمایید (در حدود ¾ فنجان مخلوط برنج یا 137 گرم). بر روی هر بشقاب مخلوط برنج، 113 گرم مرغ گریل‌شده قرار بدهید. باقیمانده این غذا را می‌تواند تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید.





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



10 میان‌وعده سالم و مفید
سلامتی
دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸

خوردن میان وعده، راهکار خوبی برای پر کردن زمان بین وعده‌های اصلی و نیز [...]

چگونه بیشترین نتیجه را از پیاده‌روی بر روی تردمیل به دست آوریم
سلامتی
یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸

برای اینکه بتوانید همان میزان فایده که پیاده‌روی در محیط آزاد دارد رو [...]

رژیم غذایی امتیازی یعنی چی؟
بلاگ
پنج شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۷


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.