• امروز :
  • سیب‌زمینی تنوری
  • اصالت غذا فرنگی
  • وعده غذایی میان وعده عصر
  • دستور پخت برای 4 نفر
  • یکا برای هر نفر 5
  • آشپزی
  • سیب‌زمینی تنوری

  • سه شنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۸ بازدید 6 مدیریت
  • موارد مورد نیاز :
    سیب زمینی بزرگ : 2 عدد، برش داده به صورت خلال های بزرگ
    روغن کانولا : 1 قاشق غذاخوری
    نمک : 1/2 قاشق چایخوری
  • دستور پخت :

    بله شما خودتان هم می‌توانید، سیب‌زمینی سرخ‌کرده در منزل درست کنید و به جای استفاده از روغن زیاد،‌ می‌توانید این کار را با کمک فر انجام بدهید که هم روش ساده‌تری است و هم سالم‌تر. در واقع زمان زیادی برای تهیه این غذا صرف نمی‌کنید زیرا کافیست که سیب‌زمینی‌ها را داخل فر بگذارید تا بپزند. تهیه این غذا بسیار آسان است. کافیست پودر سیر یا پودر چیلی را در اواسط پخت، روی سیب‌زمینی‌ها ریخته و روی آنها را قبل سرو کردن با سبزیجات معطر تازه، تزیین کنید. فقط دقت داشته باشید که ظرف فر را با فویل بپوشانید تا تمیز کردن آن برای شما آسان تر باشد. مدت زمان کل تهیه این غذا، 55 دقیقه، مدت آماده‌سازی 10 دقیقه و مدت پخت 45 دقیقه است. این غذا برای 4 نفر است.

     

     

     

    1 -  سینی فر را در طبقه سوم آن قرار بدهید. فر را تا دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را به کمی روغن آغشته کنید.

     

    2 -  سیب‌زمینی‌ها را روی آن قرار داده و روی آنها روغن بریزید. ورقه‌های سیب‌زمینی را از هم جدا کرده و بگذارید به مدت 20 دقیقه بپزند.

     

    3 -  سیب‌زمینی‌ها را از فر خارج کرده و ¼ قاشق چایخوری نمک روی آنها بپاشید. سپس سیب‌زمینی‌ها را پشت و رو کرده و ¼ دیگر قاشق چایخوری نمک روی آنها بریزید.

     

    4 -  ظرف را مجدداً داخل فر گذاشته و بگذارید تا زمانی که سیب‌زمینی‌ها طلایی شوند، یعنی به مدت 15 تا 25 دقیقه در فر بمانند.

     

     

     

    نکات:

    می‌توانید بر روی سیب‌زمینی‌ها، پنیر پارمسان رنده‌شده بریزید. البته این کار باعث تغییر مقدار یکای این غذا می‌شود.





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



6 علامت عجیب کمبود ویتامین
سلامتی
شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۸

رنگ‌پریدگی ناخن‌ها، پوست فلس‌فلس، اینها علائمی هستند که به راحتی قابل [...]

5 حرکت قدرتی با کمک وزن بدن برای زمان‌هایی که به باشگاه نمی‌روید
سلامتی
چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸

می‌خواهید وزن کم کنید؟ حتماً می‌دانید که باید رژیم غذایی سالم گرفته و [...]

رژیم غذایی امتیازی یعنی چی؟
بلاگ
پنج شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۷


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.