• امروز :
  • بلاگ
  • 6 عادت دوران قرنطینه که به کاهش وزن کمک می‌کنند

  • پنج شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ بازدید 18 مدیریت
  • شاید خودتان هم متوجه نشده باشید که در دوران قرنطینه یک سری عادات جدید در شما به وجود آمده‌اند، از جمله ورزش در محیط منزل، امتحان کردن دستور غذاهای جدید و خواب بیشتر. برخی از این عادات به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند. وقت آن رسیده است که ببینیم چگونه می‌توانیم از این شرایط به نفع کاهش وزن خود استفاده کنیم.

  •  

    1 -  بررسی اینکه کدام عادات جدید مفید و کدام مضر هستند

    شاید عادت راه رفتن در شما بیشتر یا کمتر شده است. شاید مدت خواب شما افزایش یا کاهش یافته است. شاید دیگر از غذای رستورانی استفاده نمی‌کنید و بیشتر غذای خانگی مصرف می‌نمایید. همه اینها را بررسی کنید و ببینید که الگوی رفتاری شما چه تغییراتی کرده است و چه اثری بر وزن شما داشته است.

     

    2 -  خلاقیت ورزشی خود را بیشتر کنید

    تحرک منظم، کلید هر برنامه کاهش وزنی است. برای جلوگیری از دلزدگی و خستگی از ورزشی که در منزل انجام می‌دهید، ابتکار عمل به خرج داده و به ورزش خود تنوع و رنگ جدید بدهید. مثلا می‌توانید تجهیزات ورزشی جدید، مثل مت جدید، دمبل‌های جدید و کش بدنسازی بخرید. نوع ورزشی که انجام می‌دهید را تغییر بدهید. در یک اتاق متفاوت ورزش کنید.

     

    3 -  خرید خواروبار به صورت آنلاین

    این عادت جدید باعث می‌شود که کمتر دچار وسوسه خرید خوراکی‌ها و تنقلات غیرضروری شوید. همچنین دیگر لازم نیست که مقدار زیادی خوراکی بخرید و ذخیره کنید چون می‌دانید که بدون نیاز به خروج منزل قادر خواهید بود در هر زمان، مایحتاج مورد نیاز را سفارش بدهید.

     

    4 -  تجربه تهیه و پخت غذاهای جدید

    خیلی از ما در دوران قرنطینه، دیگر از غذاهای رستورانی استفاده نمی‌کنیم و به پخت تمام وعده‌های مصرفی در خانه روی آورده‌ایم. این موضوع باعث شده است که برخی از افراد دست به خلاقیت زده و غذاهای جدید را امتحان کنند. جالب است که این روزها پخت و پز غذاهای خانگی سالم و مقوی که دستگاه ایمنی بدن را نیز تقویت می‌نمایند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. چرا شما یکی از همین افراد خردمند نباشید؟

     

    5 -  با آرامش بنشینید و از غذایی که می‌خورید، لذت ببرید

    برخی از افراد در دوران قرنطینه به دورکاری روی آورده‌اند و در محیط منزل کار می‌کنند. به این ترتیب می‌توانند با خیال راحت در محیط آشپزخانه منزل خود به صرف غذا در آرامش بپردازند. این یکی از عواملی است که سرعت خوردن غذا را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

     

    6 -  در اولویت قرار دادن خواب راحت

    همانطور که می‌دانیم کمبود خواب باعث برهم خوردن تعادل هورمون‌های سیری و گرسنگی شده و به پرخوری و افزایش وزن منجر می‌شود. همچنین کم‌‌خوابی باعث می‌شود که در هنگام انتخاب غذا، هوشیاری کافی به خرج نداده و دست به انتخاب غذاهای نامناسب بزنیم. دوران قرنطینه بهترین فرصت است که خواب کافی را به خود هدیه کنیم.

     

    برگرفته از:   blog.myfitnesspal.com





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



عدم مصرف پروتئین بعد از ورزش، تا چه میزان مضر است؟
بلاگ
چهارشنبه، ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

حتما می‌دانید که باید بعد از پایان ورزش، پروتئین مصرف کنید تا عضلات شم [...]

5 روش برای از بین بردن بوی زحم ماهی
بلاگ
سه شنبه، ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

بوی زحم ماهی برخی از افراد را از پخت و خوردن آن منصرف می‌کند. اما قبل [...]


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.