ما در يکا قصد داريم شما را با رژيمي آشنا کنيم که با حذف قيد و بندهاي موجود در رژيم هاي غذايي ديگر، اين امکان را به شما مي دهد که از آن نه به عنوان يک رژيم کوتاه مدت و فشرده بلکه يک روش زندگي جهت سالم زيستن بهره بگيريد. با اين رژيم شما قرار نيست براي رسيدن به مقصد خود که همان وزن  مطلوب مي باشد، چند هفته و يا حتي چند ماه را به سختي گذرانده و خود را از حضور در جمع هاي دوستانه (که عموما منجر به عذاب وجدان حاصل از پرخوري مي شود) محروم کنيد بلکه يکا اين فرصت را به شما مي دهد که ضمن قرار گرفتن در مسير از طي کردن آن نيز لذت ببريد.
پس از ثبت نام اوليه در وب سايت ما که رايگان خواهد بود، خواهيد توانست از امکانات موجود در آن و رژيم يکا بهره بگيريد. براي آنکه بتوانيد به بهترين نحو از ابزارهاي موجود در سايت استفاده کنيد در هر بخش به راهنمايي دسترسي خواهيد داشت که کارکرد هر قسمت را توضيح مي دهد ولي پيش از آن لازم است توضيح مختصري راجع به اين رژيم داشته باشيد.

يکا براساس رژيمي امتيازي اجرا مي شود که توسط شرکت امريکايي Weight Watchers ابداع شده است. اين شرکت در سال 1963 آغاز به کار نموده و در حال حاضر در بيش از 30 کشور دنيا در حال فعاليت مي باشد. ما اين روش را با بهره گيري از دانش متخصصين تغذيه کشورمان و مطابق با به روزترين متد آن ارائه مي نماييم.

در رژيم يکا شما وزن هدفي را انتخاب مي نماييد (اين وزن هدف بر مبناي BMI انتخاب مي شود که مابين 20 تا 24.9 مي باشد) هرچند مي توانيد عددي خارج از محدوده مذکور انتخاب نماييد ولي اين موضوع نياز با دستور پزشک دارد.
پس از تعيين وزن هدف با استفاده از فرمولي که بدين منظور طراحي شده است و بر مبناي کاهش تقريبي 4 کيلو در ماه، امتيازي روزانه به شما اختصاص خواهد يافت (يکا روز). علاوه بر يکا روز تعيين شده شما روزانه يکاي مشخصي در اختيار خواهيد داشت که مي توانيد همان روز مصرف نماييد و يا به روز بعد منتقل کنيد (يکا هفته)، با اين محدوديت که در انتهاي هفته يکا هفته باقي مانده صفر خواهد شد.
حال که يکا روز و يکا هفته (يکا هفته براي همه يک عدد برابر مي باشد) مشخص شد قدم بعدي اختصاص يکاي مشخص به هر ماده خوراکي مي باشد در نتيجه خواهيد توانست برمبناي سليقه خود و بدون محدوديت در نوع غذا (تنها محدوديت يکا روز و يکا هفته اعلام شده است) وعده هاي غذايي خود را انتخاب نماييد. تفاوت اساسي ديگر اين برنامه با ديگر رژيم ها در محاسبه يکاي مواد خوراکي (و بالتبع آن يکا روز و هفته) مي باشد که بر مبناي کالري نيست و بر اساس ريز مغذي هاي اصلي (پروتئين، کربوهيدرات، فيبر و چربي) يکا تعيين مي گردد در نتيجه فرمول مي تواند طوري طراحي شده باشد که دو ماده خوراکي با کالري برابر شخص به خوردن غذايي تشويق شود که مثلا چربي کمتر و فيبر بالاتر دارد که نتيجه اين موضوع تغذيه سالم خواهد بود.
همان گونه که اشاره شد ليستي متنوع از غذاهاي ايراني و خارجي در اختيارتان قرار خواهد گرفت که يکاي هر کدام از آنها به همرا دستور پخت غذا در آن مشخص شده است. ضمنا در اين رژيم يکاي اختصاص يافته به ميوه و سبزيجات صفر بوده و شما در مصرف آن در حد طبيعي آزاد خواهيد بود.
استفاده کنندگان از برنامه به ازاي ورزش روزانه، ميزان مشخصي يکاي اضافه به يکا روزشان اضافه مي گردد.
به عنوان مثال مردي 33 ساله با قدي معادل 1.7 متر و 76 کيلوگرم وزن، 36  يکا روز و 49 يکا هفته در اختيار خواهد داشت. حال فرض کنيم به طور مثال اين فرد بخواهد براي صبحانه يک قالب کره (به ابعاد قوطي کبريت)، سه قاشق مربا خوري سر صاف عسل، يک ليوان شير 2% چربي و به اندازه دو کف دست نان لواش مصرف نمايد، با اين صبحانه 12 يکا روز خود را استفاده نموده و در نتيجه 24 يکا روز ديگر براي ادامه روز باقي خواهد ماند. به علاوه در دو حالت زير شخص مي تواند اضافه بر امتياز مذکور مصرف نمايد:
1-  استفاده بخشي از يکا هفته
2-  بر اساس ليستي که در اختيارش قرار خواهد گرفت با فعاليت بدني و ورزش خواهد توانست يکا اضافي دريافت نمايد. به عنوان نمونه به ازاء 30 دقيقه ايروبيک با شدت بالا، 4  يکاي اضافه در اختيار فرد قرار مي گيرد.
كاربر گرامی، در صورت ثبت نام اولیه می توانید بدون پرداخت هزینه از برخی قسمت های سایت مانند اطلاع از یکای غذاهای کتاب آشپزی و دریافت اخبار سلامتی استفاده نمایید. در صورت خرید هر یک از طرحهای یکا بوسیله بخش پرداخت آنلاین سایت و درگاه امن بانك ملت، دسترسی به تمامی امکانات سایت خواهید داشت و طی هفته اول ثبت نام قادر خواهید بود در صورت عدم رضایت از خدمات ما، درخواست باز پس گیری مبلغ پرداختی خود را اعلام نمایید.


خانم زیبا جعفری نظام پزشكی ت-٧٩٣ 
خانم شایسته خسروی

دبیر وبلاگ و خبرنامه
خانم شهرزاد رضا صادقی