اگر به پرفشاری خون مبتلا هستید، مراقب این مواد غذایی باشید

اسفند ۲۸م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

مواد غذایی که در ادامه مطلب به شما معرفی می‌کنیم، منابع سدیم هستند که می‌توانند فشار خون رو بالا برده و داروهای کاهنده فشار خون رو بی‌اثر کنند.

High-Sodium-Foods

ادامه مطلب

روش‌هایی برای از بین بردن گرسنگی و کاهش وزن

اسفند ۲۶م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

گاهی با اینکه خوراکی‌های هوس‌انگیز رو از جلوی چشم دور می‌کنیم اما نمی‌توانیم تصویر آنها رو از ذهن‌مان دور کنیم. چگونه است که هنوز نیم ساعت از شامی که خورده‌ایم نگذشته است و باز گرسنگی به سراغ‌مان می‌آید؟! علت این امر، به این سادگی‌ها نیست. همه چیز، از استرس و هورمون‌ها گرفته تا ملاقات با افراد مختلف، مکان‌ها و موقعیت‌هایی که در آنها قرار می‌گیریم، می‌توانند باعث تحریک اشتهای ما شوند. خوشبختانه، عامل این تحریک اشتها، هر چه که باشد، قابل کنترل است. در ادامه مطلب، چند نمونه از روش‌های کنترل اشتها رو با شما در میون می‌گذاریم.

How-To-Curb-Hunger

ادامه مطلب

برخی دلایل احساس گرسنگی ناگهانی

اسفند ۲۶م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

گرسنگی ناگهانی، هم می‌تواند دلیل جسمی و هم دلیل روحی داشته باشد. اشتهای ما، حتی در مواقعی که برنامه غذایی یا ورزشی ما دچار تغییر نشده است هم می‌تواند عوض شود. در زیر، به برخی از دلایل بروز گرسنگی ناگهانی اشاره می‌کنیم.

Sudden-Appetite

ادامه مطلب

مقایسه سفت کردن عضله با حجیم‌سازی عضله

اسفند ۲۵م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

بعضی از افراد دوست دارند که عضلات آنها سفت شود اما به حجم و ظاهر آن اضافه نشود. برخی دیگر، ترجیح می‌دهند که عضلات آنها در حین اینکه سفت می‌شود، حجیم نیز بشود. اما منظور از سفتی عضله و حجیم‌سازی عضله چیست؟ در این پست می‌خواهیم این دو مفهوم ورزشی رو تعریف کرده و سپس به ابهاماتی که درباره هر یک از آنها در ذهن برخی از افراد ایجاد می‌شود، پاسخ بدهیم.

Toning-vs-Bulking-Up

ادامه مطلب

چرا پاپ‌کورن برای سلامتی مفید است؟

اسفند ۲۴م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

پاپ‌کورن، یکی از معدود میان‌وعده‌هایی است که خوردن اون با عذاب وجدان همراه نیست (البته به شرطی که به شکل صحیح یعنی هواپز تهیه شود). بنابه دلایلی که در ادامه مطلب به اونها می‌پردازیم، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از پاپ‌کورن به عنوان یک میان‌وعده سالم در طول هفته، استفاده کنید.

reasons_need_popcorn_in_diet

ادامه مطلب

اتفاقاتی که با نخوردن دسر به مدت ۲ هفته برای من افتاد

اسفند ۲۳م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

دسر! همه ما هم دسر رو دوست داریم و هم از آن متنفر هستیم! برای اینکه مشخص شود که خوردن یا نخوردن دسر تا چه اندازه بر روی برنامه کاهش وزن و رژیم لاغری تأثیر می‌گذارد، به مدت دو هفته از خوردن دسر صرفنظر کردم (نه برای همیشه، بلکه فقط ۲ هفته). من انتظار داشتم که با کار،‌ سایز دور کمرم کمتر شده و جوانه‌های چشایی من به عدم دریافت شکلات بعد از وعده غذایی، عادت کنند و وزن من کم شود. اما به نظر می‌رسید که اشتباه کردم. با توجه به اینکه به ایام شیرین نوروز نزدیک می‌شویم، با من در ادامه مطلب همراه شوید تا به شما بگویم که قضیه این ۲ هفته از چه قرار بود تا شما، اشتباهات من رو تکرار نکنید.

Moderate-Diet

ادامه مطلب

۴ حرکت ورزشی برای آرامش بدن و ذهن

اسفند ۲۲م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

در فواید یوگا،‌ هیچ شکی نیست. از افزایش انعطاف و قدرت بدنی و گردش خون بهتر گرفته تا کاهش استرس و اضطراب. اما حرکات ورزشی به غیر از یوگا نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها برای ریلکس کردن بدن و ذهن خود استفاده کنید.

Diaphram-Breathing

ادامه مطلب

فواید زردچوبه در رفع مشکلات گوارشی

اسفند ۲۱م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

از بین بردن سوزش سر دل

بسیاری از افراد، حداقل یک بار در ماه، سوزش سر دل رو تجربه می‌کنند. اگر با وجود عدم مصرف کافئین، غذاهای چرب و دخانیات، باز هم دچار سوزش سر دل می‌شوید، زردچوبه رو امتحان کنید. خوردن روزانه دو قاشق چایخوری زردچوبه به عملکرد بهتر دریچه بین معده و مری و نیز روده بزرگ، کمک می‌کند تا در برابر مشکل سوء‌هاضمه، سریع‌تر التیام پیدا کنند. همچنین، ترکیبات موجود در زردچوبه، مشکلات ناشی از ترشح بیش از حد اسید و صفرا رو از بین می‌برد. زردچوبه باعث افزایش تعداد باکتری‌های خوب دستگاه گوارش نسبت به باکتری‌های بد می‌شود و توانایی روده بزرگ برای جذب مواد مغذی رو بیشتر می‌کند.

Turmeric-Can-Help-Your-Belly-Issues

ادامه مطلب

۴ اشتباه بزرگ رژیمی که باعث چاقی ما می‌شوند

اسفند ۱۹م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

بسیاری از اطلاعاتی که در ذهن برخی از ما درباره کاهش وزن، شمارش کالری، خوردن یا نخوردن چربی (مسأله این است! ;) ) و نقش ژنتیک در چاقی و لاغری، جا افتاده است، غلط هستند و یا برداشت اشتباه از آنها شده است. در این پست می‌خواهیم درباره مهمترین اشتباهاتی و سوءبرداشت‌ها درباره چربی و نقشی که در تغییرات وزن دارد، صحبت کنیم.

Good-Fat-VS-Bad-Fat

ادامه مطلب

۴ حرکت ورزشی مفید برای کاهش علائم سندرم روده تحریک‌پذیر

اسفند ۱۸م, ۱۳۹۵ بدون دیدگاه »

وقتی که با مشکل درد شکم، نفخ، گرفتگی عضلات شکم، یبوست یا اسهال که از علائم ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) هستند، روبرو هستیم، آخرین چیزی که برای کاهش این علائم به ذهن ما می‌رسد، انجام حرکات ورزشی است. تحقیقات نشان می‌دهند که داشتن تحرک بدنی، دردهای IBS رو کاهش می‌دهد. بسیاری از تمرینات ورزشی مثل یوگا، تای‌چی به همراه مدیتیشن و تجسم خلاق، برای تسکین دردهای IBS مفید هستند زیرا سیستم عصبی خودکار بدن رو متعادل می‌کنند و در نتیجه باعث بهبود فعالیت‌ اندام‌های درونی، از جمله دستگاه گوارش، می‌شوند.

seated-forward-bend-pashimottanasana

ادامه مطلب