۹ عاملی که به کبد صدمه می‌زنند

اردیبهشت ۹م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

کبد، بزرگترین عضو داخلی بدن است که وظایف بسیار مهمی رو به عهده دارد: تصفیه خون، فراوری مواد مغذی، کمک به مبارزه با عفونت‌ها، تولید پروتئین مورد نیاز برای انعقاد خون و بسیاری فعالیت‌های مهم دیگر. کبد، با وجود تمام این وظایف حیاتی، یک عضو آسیب‌پذیر و حساس نیز هست. صدمه به کبد، می‌تواند به نارسایی کبد و حتی سرطان کبد منجر شود. اکثر افراد تصور می‌کنند که صدمات کبد در اثر سوء‌مصرف الکل به وجود می‌آید. اما در حقیقت، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به این عضو حساس بدن، آسیب وارد کنند و شما با آگاهی از این عوامل، می‌توانید از بروز مشکلات کبدی، جلوگیری کنید.

Things-Hurt-Liver

ادامه مطلب

افزایش وزن ناشی از تجمع آب در بدن چیست و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد؟ (قسمت دوم)

اردیبهشت ۷م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

همانطور که در پست قبلی درد دلهای رژیمی گفتیم، گاهی افزایش وزن ما، کاذب و در نتیجه تجمع آب در بدن اتفاق می‌افتد. برخی از دلایل تجمع آب رو به شما معرفی کردیم. در این پست، به برخی دیگر از عواملی که منجر به انباشتگی آب در بدن و افزایش وزن می‌شوند، می‌پردازیم. برای خواندن قسمت اول این مطلب، بر روی اینجا، کلیک کنید.

Water-Weight

ادامه مطلب

۶ ورزش که بدن شما را برای بارداری آماده می‌کنند

اردیبهشت ۶م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

بهترین راه برای حفظ زیبایی اندام در طول بارداری و پس از آن، چیست؟ بهترین شیوه این است که از قبل از بارداری، شروع کرده و به بدن خود شکل مناسب بدهیم. در ادامه مطلب، ۶ نمونه از ورزش‌های مناسب برای آماده‌سازی بدن به منظور یک بارداری سالم و برخورداری از بدنی قوی که پس از بارداری نیز به سرعت، به بازسازی خود بپردازد، معرفی می‌کنیم.

Pre-Pregnancy-Exercises

ادامه مطلب

افزایش وزن ناشی از تجمع آب در بدن چیست و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد؟ (قسمت اول)

اردیبهشت ۴م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

اگر احساس می‌کنید که شلوار جین شما به طور ناگهانی و غیرمنتظره، تنگ‌تر شده است، احتمالاً به این علت است که در بدن شما، آب اضافی، تجمع کرده است. در ادامه مطلب درباره تجمع آب در بدن، افزایش وزن ناشی از آب و نحوه از بین بردن این آب اضافی، صحبت می‌کنیم.

Water-Retention

ادامه مطلب

چقدر باید ورزش کنم تا وزنم کم شود؟

اردیبهشت ۳م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

تحقیقات جدید کالج پزشکی ورزشی آمریکا (ACSM) حاکی از آن هستند که روزانه ۳۰ دقیقه ورزش در ۵ روز از روزهای هفته، ممکن است که برای کاهش وزن، کافی نباشد.

How-Much-Exercise - to-Lose-Weight

ادامه مطلب

آووکادو، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

اردیبهشت ۲م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف این میوه خامه‌ای، خطر ابتلا به سندرم متابولیک رو که مجموعه‌ای از بیماری‌ها و علائم مثل بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، بالا بودن کلسترول و چاقی و … می‌باشد، کاهش می‌دهد. اما آووکادو از چه طریق باعث کاهش خطر سندرم متابولیک می‌شود؟

Avocado-Prevents-Heart-Diseases

ادامه مطلب

آیا همیشه احساس گرسنگی می‌کنید؟ شاید علت این باشد …

فروردین ۳۱م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

همه می‌دانیم که غذاهای شور و پرنمک، باعث تشنگی می‌شوند. اما بر اساس تحقیقات جدید، وقتی که مصرف سدیم بالا می‌رود، در درازمدت، باعث می‌شود که آب کمتری نوشیده شود. اما نکته جالب‌تر اینکه بالا بودن مصرف سدیم، احساس گرسنگی رو هم افزایش می‌دهد. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که برنامه غذایی پرنمک، به افزایش وزن منجر شود.

Variety of salt

ادامه مطلب

انواع ورزش هوازی و تناسب آن با آمادگی جسمانی فرد

فروردین ۳۰م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

در این پست می‌خواهیم درباره شدت‌های مختلف ورزش هوازی و اینکه هر یک مناسب چه نوع افرادی است، صحبت کنیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید. قسمت اول این مطلب را می‌توانید با کلیک بر روی اینجا، بخوانید.

Cardio-Workout-Styles

ادامه مطلب

چرا خوردن فیبر انقدر اهمیت دارد و وقتی که فیبر می‌خوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟

فروردین ۲۹م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

چرا با وجود اینکه می‌دانیم که فیبر بسیار مفید است اما باز هم خیلی از ما فیبر کافی مصرف نمی‌کنیم. در این پست، نگاهی به فیبر و نقش آن در سلامتی می‌اندازیم.

Benefits-of-a-High-Fiber-Diet

ادامه مطلب

وقتی که استرس دارید این خوراکی‌ها را بخورید

فروردین ۲۸م, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه »

استرس بخشی از زندگی است و در برخی از افراد به پرخوری منجر می‌شود. ما باید تا حد امکان از استرس رو از بین برده یا کاهش بدهیم و نباید برای سرکوب استرس به خوردن پناه ببریم. اگر هم احساس نیاز به خوردن می‌کنیم، چه بهتر که خوراکی‌های مناسب رو در دسترس داشته باشیم تا هم باعث افزایش وزن ما نشوند و هم استرس رو کاهش بدهند.

What-To-Eat-When-Stressed

ادامه مطلب