تفاوت بیماری سلیاک و عدم تحمل گلوتن

سپتامبر 22nd, 2018 بدون دیدگاه »

کسانی که به بیماری سلیاک و یا به عدم تحمل گلوتن مبتلا هستند باید از مصرف گلوتن پرهیز کنند. این دو بیماری با یکدیگر تفاوت دارند اما از آنجاییکه علائم مشابهی دارند، ممکن است که با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. از جمله علائم هر دوی این بیماری‌ها شامل نفخ، انقباض، دل‌درد و اسهال پس از مصرف گلوتن و یا حتی علائمی نظیر افسردگی،‌ خستگی و تاری ذهن است. پس از کجا بفهمیم که مشکل سلیاک است یا عدم تحمل گلوتن؟

Celiac-Disease-Or-Gluten-Intolerance

ادامه مطلب

علائم کمبود فولات در بدن

سپتامبر 18th, 2018 بدون دیدگاه »

حتماً شنیده‌اید که خانم‌های باردار باید فولات مصرف کنند زیرا این ویتامین به جلوگیری از نقص‌های کانال عصبی، مغز و کانال نخاعی در نوزاد، کمک می‌کند. اما فولات نه تنها برای خانم‌های باردار، بلکه برای همه اهمیت دارد. نام دیگر فولات، ویتامین B9 است که در منابع غذایی طبیعی مثل سبزیجات برگ سبزدار تیره، مارچوبه و جوانه بروکسل یافت می‌شود.

ادامه مطلب

چرا در طول قاعدگی،‌ وزن خانم‌ها افزایش پیدا می‌کند؟

سپتامبر 17th, 2018 بدون دیدگاه »

حتی اگر رژیم غذایی صحیح و نیز فعالیت بدنی داشته باشید باز هم وزن در طول قاعدگی دچار افزایش موقت می‌شود. اما این مسأله اصلاً جای نگرانی نیست زیرا این افزایش وزن، طبیعی است. در ادامه مطلب، چند دلیل رو که باعث می‌شوند در طول قاعدگی دچار اضافه‌وزن شوید با شما در میان می‌گذاریم.

Menstrual-Weight-Gain

ادامه مطلب

آیا می‌توان فقط از ناحیه شکم لاغر شد؟

سپتامبر 16th, 2018 بدون دیدگاه »

اگر فکر می‌کنید که می‌توان از طریق ورزش، یک نقطه خاص از بدن رو آب کرد اما جاهای دیگر بدن دست‌نخورده باقی بمانند، سخت در اشتباهید. لاغری موضعی آنطور که برخی تبلیغات تجاری وعده آن رو می‌دهند، حقیقت ندارد. اما برخی از نقاط بدن بیش از سایر قسمت‌ها تحت تأثیر ورزش قرار می‌گیرند.

Spot-Reduction1

ادامه مطلب

6 خاصیت انبه برای سلامتی

سپتامبر 15th, 2018 بدون دیدگاه »

انبه رو به عنوان پادشاه میوه‌ها می‌شناسند. گرچه مقدار قند انبه زیاد است (در یک فنجان انبه، 25 گرم کربوهیدرات وجود دارد)، اما خواص انبه نیز بسیار زیاد و غیرقابل چشمپوشی است. در ادامه به چند نمونه از فواید انبه اشاره می‌کنیم.

Mangoes

ادامه مطلب

رژیم گیاهخواری مطلق برای کاهش وزن

سپتامبر 13th, 2018 بدون دیدگاه »

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شوند افراد به گیاهخواری مطلق روی بیاورند. از حقوق حیوانات گرفته تا بهبود سلامتی. برخی هم به منظور کاهش وزن، رژیم گیاهخواری مطلق می‌گیرند. اما آیا گیاهخواری به کاهش وزن کمک می‌کند؟

Vegan-Diet

ادامه مطلب

روش‌هایی برای کاهش کوفتگی عضلانی (قسمت دوم)

سپتامبر 12th, 2018 بدون دیدگاه »

در پست قبلی نکات ورزشی که با کلیک بر روی اینجا می‌توانید بخوانید، از انواع کوفتگی ورزشی و نحوه پیشگیری و درمان آنها با شما صحبت کردیم. در این پست به تعدادی دیگر از انواع کوفتگی ورزشی اشاره می‌کنیم.

Muscle-Soreness

ادامه مطلب

عوامل عجیبی که در حس چشایی تداخل ایجاد می‌کنند

سپتامبر 11th, 2018 بدون دیدگاه »

لوازم آشپزخانه

مثلاً قاشق‌هایی که از مس یا روی ساخته‌ شده‌اند، شوری غذا رو بیشترمی‌کنند.

اسامی غذاها و خوراکی‌ها

مردم بیشتر از غذاهایی لذت می‌برند که اسامی توصیفی داشته باشند و نه غذاهایی که اسامی پر زرق و برق ندارند. مثلاً مقایسه کنید اسم فیله تیلاپیا با سس قارچ رو با فیله تیلاپیا بدون هیچ پسوند یا پیشوند.

Things-Mess With-Taste-Buds

ادامه مطلب

چرا کاهش وزن در تابستان سخت‌تر است؟

سپتامبر 10th, 2018 بدون دیدگاه »

یکی از دلایل این امر، تعطیلات و طولانی شدن روز و وسوسه خوردن خوراکی‌های هوس‌انگیز چاق‌کننده در این ساعات طولانی است. اما یک دلیل دیگر هم در سختی کاهش وزن در تابستان دخیل است که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

Weight-Loss-in-Summer

ادامه مطلب

روش‌هایی برای کاهش کوفتگی عضلانی (قسمت اول)

سپتامبر 9th, 2018 بدون دیدگاه »

کوفتگی عضلانی دلایل مختلفی دارد و برخی از آنها قابل اجتناب هستند. در این پست و پست بعدی نکات ورزشی می‌خواهیم درباره کوفتگی طبیعی و غیرطبیعی و تفاوت درد طبیعی و دردی که در صورت بروز باید به پزشک مراجعه کرد، صحبت کنیم.

Exercise-Soreness

ادامه مطلب