نکاتی که باید قبل از شروع رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم

آگوست 18th, 2014 به‌دست admin پاسخ »

1 -  اطلاعات خودتون رو درباره تغذیه، افزایش بدهید

دانش، قدرت است. خودتون رو به دانش رژیم غذایی سالم، مجهز کنید. این کار، اعتماد به نفس شما رو بالاتر برده و به شما در رسیدن به اهداف رژیمی یاری می رساند.

basic_tips_to_start_a_diet

2 -  انگیره های مشخص داشته باشید

دلایلی رو که باعث می شوند، بخواهید وزن کم کنید، بر روی کاغذ بنویسید. وقتی دقیقاً بدانید که چه می خواهید حس تعهد شما هم نسبت به تصمیم تان برای کاهش وزن، افزایش پیدا می کند. سعی کنید که دلایلی که می نویسید فقط مختص داشتن ظاهر زیبا و دلایل ظاهری نباشد. مثلاً یکی از دلایل بسیار خوب برای کاهش وزن می تواند این باشد که کارایی ما در انجام کارهای مورد علاقه مون مثل بازی کردن با فرزندان مون یا شرکت در فعالیت های اجتماعی، افزایش پیدا کند یا اینکه ” می خواهم وزن کم کنم تا کمر دردم کمتر شود “. هر چند وقت یک بار باید این یادداشت ها رو بخوانید تا انگیزه ها و دلایل تان رو به خاطر بیاورید و شور و شوق شما فروکش نکند.

3 -  برای خودتون دفتر یادداشت غذایی درست کنید

هر خوراکی رو که می خورید و یا می نوشید و هر حس و فکری رو که با خوردن اون خوراکی در ارتباط هست، در یک دفتر، یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا با عادت ها و مشکلات غذایی خودتون بهتر آشنا شوید و بهتر برنامه ریزی کنید.

4 -  اهداف وزنی درست و سالم 

بهترین هدف وزنی که می توانید داشته باشید این است که 5% تا 10% از وزن خودتون رو کاهش بدهید. حتی لازم نیست که یکباره به این هدف برسید بلکه می توانید اون رو شکسته و مرحله به مرحله پیش بروید. مثلاً ابتدا تصمیم بگیرید که فقط 2 کیلوگرم وزن کم کنید. حتی همین مقدار به ظاهر کم هم برای شروع خیلی خوب است و فواید زیادی هم بر روی سلامتی دارد و خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت نوع 2 رو کاهش می دهد.

5 -  یک وزن هدف واقع بینانه داشته باشید

فراموش نکنید که باید واقع بین باشید و برای خودتون وزن هدف قابل دستیابی (نه یک وزن رویایی) در نظر بگیرید. در شروع هر برنامه غذایی و ورزش باید از قدم های کوچک شروع کنید و اهدافی هم که در نظر می گیرید باید قابل دستیابی باشند. هر قدر که این اهداف واقعی تر باشند، احتمال دستیابی به اونها و رها نکردن اونها، خیلی بیشتر است.

6 -  برای رسیدن به وزن هدف، برنامه ریزی کنید

منظور از برنامه ریزی این است که علاوه بر داشتن یک برنامه رژیمی، این موضوع رو هم در نظر بگیرید که در شرایط مختلف مثل حس گرسنگی شدید، باقی ماندن غذای فرزندان در بشقاب شان، رفتن به مهمانی و … چه عکس العملی باید انجام بدهید و چه راه کارهایی رو در نظر بگیرید. نوشتن برنامه و پیش بینی این عوامل بازدارنده، بسیار کمک کننده است.

برگرفته از:  www.weightlossresources.co.uk

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


5 × = بیست پنج