حتی اگر فقط 15 دقیقه وقت دارید، ورزش کنید

آگوست 20th, 2014 به‌دست admin پاسخ »

انگیزه ما برای ورزش کردن نباید فقط پوشیدن لباس های سایز کوچک باشد بلکه باید ورزش رو به یک عادت در زندگی تبدیل کنیم. اگر به هر دلیلی وقت ورزش کردن ندارید یا خسته هستید، بهتر است که فقط چند دقیقه برای ورزش کردن وقت بگذارید و لازم نیست که ساعت های طولانی رو در باشگاه سپری کنید. به هر حال، کم ورزش کردن از اصلاً ورزش نکردن، بهتر است.

home_exercise

برنامه ریزی کنید و به برنامه خود بچسبید

همه ما این تجربه رو داریم که برای ورزش برنامه ریزی می کنیم اما به برنامه عمل نمی کنیم. حتی بعضی از ما به باشگاه هم می رویم اما تنها کاری که در باشگاه نمی کنیم، ورزش کردن است. درواقع بیشتر به منظور وقت گذرانی با دوستان به باشگاه می رویم. بیایید یک بار هم که شده به برنامه ورزشی که تدوین کرده ایم، عمل کنیم.

در ورزش کردن، تنوع به خرج دهید

اگر از جمله افرادی هستید که ورزش کردن رو کسالت بار می دانید و حوصله تان رو سر می برد، در برنامه خودتون تنوع ایجاد کنید. مثلاً یک روز از یوگا لذت ببرید. روز دیگر وزنه بزنید. فردای اون روز رو به دویدن اختصاص بدهید.

بر احساس فوق العاده ای که بعد از ورزش دارید، تمرکز کنید

شاید در حین ورزش، احساس فوق العاده ای نداشته باشید و به نظرتون سخت برسد اما ترشح اندروفین در اثر ورزش در بدن، باعث می شود که اوقات بسیار خوشی رو در ساعات بعد از ورزش تجربه کنید. همچنین، خواب بسیار راحتتری خواهید داشت.

برای خوش اندام بودن،‌ منتظر معجزه نباشید

بعضی از ما تازه وقتی که به یک عروسی دعوت می شویم به یاد تناسب اندام می افتیم تا بتوانیم در لباسی که برای مهمانی تهیه کرده ایم، جا شویم! و در فرصتی که تا مهمانی یا عروسی باقی مانده است، خودمون رو می کشیم تا بتوانیم در عرض مدت خییلی کوتاه، مقدار زیادی وزن کم کنیم. به همین دلیل نه از برنامه رژیمی خودمون دل خوشی داریم و نه از برنامه ورزشی لذت می بریم. ناگفته پیداست که بعد از سپری شدن مراسم عروسی هم دوباره ورزش کردن رو ترک می کنیم چون فکر می کنیم که لزومی ندارد که به خودمون سختی بدهیم. ما به کلی غافل از این حقیقت هستیم که تناسب اندارم یک روند همیشگی است و نه یک تصمیم زودگذر.

در غذا خوردن، نه سخت گیر باشید و نه بی خیال

ما نمی گوییم که اصلاً از شیرینی، نان، شکلات و امثال اینها استفاده نکنید چون چنین درخواستی خیلی ناعادلانه به نظر می رسد. وقتی که به طور ناگهانی و کاملاً از خوردن این نوع خوراکی ها دست می کشیم، بعد از مدتی صبرمون لبریز می شود و دوباره به خوردن این غذاها روی می آوریم. سپس عذاب وجدان می گیریم و یک رژیم کاهش وزن جدید رو شروع می کنیم و بعد دوباره به بدخوری روی می آوریم. روش صحیح این هست که در خوردن هر غذایی اعتدال رو رعایت کنیم.

لازم نیست که به باشگاه بروید، در خانه ورزش کنید

امروزه انواع و اقسام سی دی ها و دی وی دی های ورزشی و حتی کانال های ورزشی وجود دارند که می توانید با کمک اونها در داخل منزل خودتون ورزش کنید. فقط کافیست که یک لباس ورزشی خوشرنگ و شاد برای خودتون تهیه کنید و در داخل منزل خودتون جنب و جوش داشته باشید.

احساسی که دارید از زیبایی اندام تان مهم تر است

اگر به جای اینکه نگران هیکل و ظاهر خودتون باشید به احساسات خودتون توجه کنید، ورزش کردن برای تان لذت بخش تر می شود و دیگر نگران اینکه چقدر طول می کشد تا نتیجه ورزش رو در اندام خودتون ببینید، نخواهید بود. این عدم نگرانی و احساس آرامش و نداشتن استرس،‌ باعث می شود که نتایج درخشان ورزش کردن هم خیلی زودتر در تناسب اندام، نمود پیدا کند و دیده شود.

یادتون نرود که هدف، فقط داشتن فعالیت بدنی است

اگر ورزش کردن برای شما خیلی سخت است و حتی نمی توانید به اون فکر کنید، از 5 دقیقه ورزش شروع کنید. فقط 5 دقیقه! فقط باید از جایی شروع کنید. مهم نیست که 5 دقیقه خیلی کم است. مهم این است که شما ورزش رو شروع کرده اید. کم کم می توان بر این مدت افزود. فقط یک نکته رو رعایت کنید و اون هم اینکه اصلاً ورزش رو ترک نکنید. حتی اگر به اندازه 5 دقیقه باشد، باید هر روز انجام شود.

برگرفته از:  healthyliving.msn.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

2 comments

  1. زهره می‌گه:

    لطفا بفرمایید برای کنترل کمکاری تیرویید بغیر از مصرف دارو چه راه های دیگری وجود دارد متشکرم

    • admin می‌گه:

      دوست عزیز سلام،

      توجه داشته باشین که اولین قدم برای کنترل کم کاری تیروئید، استفاده از دارو است و باید همواره زیر نظر پزشک باشین. قدم های بعدی شامل، کنترل وزن، مصرف مواد غذایی حاوی فیبر و سبوس، مصرف اسفناج، حبوبات، سیر و پیاز، قارچ، خوراکی های دریایی، تخم مرغ، توت فرنگی، گوجه فرنگی و پرهیز از مصرف بیش از حد مواد غذایی که اصطلاحاً به اونها مواد غذایی گواتروژن گفته می شود (مثل انواع کلم، شلغم، سویا، بروکلی، بادام زمینی و هلوو گلابی) می باشد. در ضمن نباید برای جبران کمبود ید، در مصرف ید زیاده روی کنید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان یکا تماس بگیرین.

      موفق و پیروز باشین

پاسخ دهید


شش − 1 =