چگونه بدون رفتن به باشگاه، ورزش کنیم

سپتامبر 10th, 2014 به‌دست admin پاسخ »

رفتن به باشگاه ورزشی یکی از روش های خیلی خوب برای ورزش و تناسب اندام است اما تنها راه رسیدن به اندامی متناسب نیست و راه های دیگری هم هست. ما می توانیم از خیلی از ورزش های متنوع در داخل منزل یا خارج از منزل، لذت ببریم و همان نتایجی روکه از ورزش در باشگاه به دست می آید رو کسب کنیم.

listening_to_music_while_workingout

با دوستان خودمون یک گروه ورزشی تشکیل بدهیم

 تشکیل گروه ورزشی باعث می شود که هم ورزش کنیم وهم تفریح. مهم این است که تحرک داشته باشیم، ضربان قلب ما بالاتر برود وانرژی بسوزانیم و از انجام فعالت بدنی، لذت ببریم. اگر هیچ یک از دوستان ما اقدام به این کار نکرده اند، چرا خودمون دست به کار نشویم واولین سنگ بنای گروه ورزشی – تفریحی خودمون رو نگذاریم؟

به گشت شهری برویم

پیاده روی یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ تناسب اندام است زیرا فقط به یک جفت کفش مناسب و پاهای خودمان نیاز دارد و بس و تقریباً در هر جایی می توان پیاده روی کرد. می توانیم در تورهای گشت شهری ثبت نام کنیم تا در حین اینکه نکات جدید و جالبی رو از شهر محل سکونت مون یاد می گیریم، پیاده روی هم کرده باشیم.

طبیعت گردی کنیم

طبیعت گردی یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش ضربان قلب، تنفس هوای سالم و سوزاندن انرژی است. اما یک فرق مهم با ورزش در باشگاه دارد و اون اینکه بعد از طبیعت گردی احساس شادی وسرزندگی وصف ناپذیری می کنیم در حالی که ممکن است که بعد از ورزش در باشگاه چنین حسی با چنین شدتی نداشته باشیم.

محل ورزش رو تغییر بدهیم

دویدن، تقریباً بیشتر از هر ورزش هوازی دیگری انرژی می سوزاند اما اگر به دویدن بر روی تردمیل یا در یک محیط همیشگی، محدود شود، بعد از مدتی خسته کننده می شود. برای اینکه ورزش رو هر چه جذاب تر کنیم، می توانیم محل انجام اون رو تغییر بدهیم. همچنین، می توانیم سرعت حرکات ورزشی رو افزایش بدهیم تا انرژی بیشتری بسوزانیم و تنوعی هم در حرکات ما ایجاد شود.

تبدیل کارهای منزل به ورزش

ما می توانیم در حین اینکه کارهای منزل رو انجام می دهیم ورزش کنیم یعنی می توانیم کارهای منزل رو به ورزش تبدیل کنیم و در واقع با یک تیر، دو نشان بزنیم. بهتر است کارهایی رو در اولویت قرار بدهیم که بیشترین انرژی رو می سوزانند. مثلاً جارو کشیدن یکی از کارهایی است که انرژی زیادی صرف می کند. برای اینکه تنوع و شادی بیشتری رو چاشنی کار منزل کنیم، می توانیم کفش ورزش و لباس های ورزشی خودمون رو حین کار به تن کنیم و به موسیقی مورد علاقه خودمون گوش کنیم و هر بار که ترانه جدیدی شروع می شود، شنای سوئدی و حرکت بشین و پاشو انجام بدهیم.

  یوگا رو در منزل انجام بدهیم

یکی از نکات بسیار مثبت در زمینه یوگا این است که تنها وسایل لازم برای اون، بدن خود ما و یک زیر انداز است که بتوانیم بر روی اون، حرکات یوگا رو انجام بدهیم. کافیست که از طریق اینترنت و برنامه های آموزشی یوگا، این ورزش جسم و روح رو شروع کنیم. البته باید مراقب حرکات خودمون باشیم چون اگر به درستی انجام نشوند، می توانند به ما آسیب برسانند.

برگرفته از:  www.health.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


یک × = 8