چگونه بهترین ورزش را بر حسب خلق و خوی خود انتخاب کنیم

می 13th, 2015 توسط admin پاسخ »

اگر باز هم در شرف این هستید که از یک جلسه دیگر از ورزش خود، شانه خالی کرده، بهانه آورده و فرار کنید، کمی دست نگه دارید و این مطلب رو مطالعه کنید. شاید مشکل از ورزشی باشد که برای خودتون انتخاب کرده اید. اگر ورزش رو بر حسب خلق و خویی که دارید، انتخاب کنید، هیچ وقت از ورزش خسته و دلزده نمی شوید. با توجه به اینکه خلق و خوی ما دچار تغییر می شود، در هر زمان باید ورزشی رو انجام بدهیم که با خلق و خوی ما در زمان ورزش، تناسب داشته باشد.

The-Best-Workout-For-Your-Mood

عصبانی هستید؟ کیک باکسینگ کار کنید

این ورزش شدید هوازی بهترین ورزش برای تخلیه عصبانیتی است که در شما انباشته شده است. در این ورزش به شدت عرق می کنید و عصبانیت خودتون رو در زمین باشگاه، رها می کنید و با مقدار زیادی هورمون اندروفین (هورمون شادی و آرامش) زمین رو ترک خواهید کرد. فقط به یاد داشته باشید که هر وقت که حس کردید که بدن شما به شما نهیب می زند که باید ورزش رو متوقف کنید، حتماً این کار رو بکنید و دست از ورزش رو تمام کنید زیرا در غیر اینصورت، احتمال اینکه در اثر افکار منفی قوی ای که در سر دارید، به خودتون آسیب بزنید، بسیار بالاست.

استرس دارید؟ یوگا کار کنید

مت یوگای خودتون رو به زیر بغل زده و یک محیط آرام و ساکت رو انتخاب کنید، مت رو پهن نموده و یوگا رو شروع کنید. این ورزش جسمی و ذهنی، تنش و استرس رو از بدن شما خارج می کند زیرا در حین اینکه تمرکز ما به جای استرس بر روی انجام حرکات و تنفس صحیح است، با نفس های عمیق و منظم، اکسیژن کافی هم به سلول های بدن و مغز می رسانیم.

خوشحال هستید؟ بدوید

انرژی مثبت ناشی از شادی رو با دویدن مهار کنید. وقتی که خوشحال هستیم، دویدن بیش از هر زمان دیگری لذتبخش است و ما رو کمتر از مواقع دیگر، خسته می کند. دویدن باعث بهبود عملکرد مغز، حفاظت از قلب و بهبود کیفیت خواب می شود. همچنین، ترشح اندروفین (هورمون شادی و لذت) رو در بدن افزایش داده و روز بسیار خوشی رو برای ما به ارمغان می آورد.

احساس جسارت و شهامت می کنید؟ طبیعت گردی کنید

در صورت وجود این احساسات در خود، روحیه ماجراجویی خودتون رو به کار گرفته، کوله پشتی خودتون رو برداشته و به جاده های طبیعی و تپه ها و پارک های جنگلی قدم بگذارید و جسم و ذهن کنجکاو خودتون رو به چالش بکشید. پیاده روی در طبیعت، بدن رو به ریشه های اصلی خود بر می گرداند زیرا در این ورزش، حتی کوچکترین عضلات هم که ممکن است در بعضی از ورزش های دیگر چندان مورد توجه قرار نگیرند، به کار گرفته می شوند. افرادی که طبیعت و زمین های ناهموار اون رو برای پیاده روی انتخاب می کنند، افرادی خلاق تر، شادتر و متفکرتر هستند. پس با طبیعت یکی شوید و سیاحت و اکتشاف رو شروع کنید!

غمگین هستید؟ شنا کنید

در استخر شناور شوید. کاشی های آبی رنگ استخر، صدای آب و شفافیت اون، ذهن شما رو شناور می کند. شنا کردن به شما این فرصت رو می دهد که برای خودتون یک فضا ایجاد کنید و در این فضای اختصاصی، ذهن و جسم خودتون رو آزاد کنید. شنا یک ورزش هوازی فوق العاده است و در حین اینکه ضربان قلب رو بالا نگه می دارد به مفاصل شما فشار زیادی وارد نمی کند. موج زدن آب باعث حس تازگی و آرامش شما شده و علائم افسردگی رو کاهش می دهد.

احساس آرامش می کنید؟ دوچرخه سواری کنید

بر روی زین دوچرخه جست و خیز کنید و به هر کجا که بدن شما دوست دارد، شما رو ببرد، رکاب بزنید. این ورزش هوازی نیازی به صرف انرژی خیلی زیاد ندارد و در ضمن، شما رو به لذت بردن از هوای تازه و دیدن مناظر زیبای اطراف، ترغیب می کند. علاوه بر این، دوچرخه سواران، افراد رو فرم و دارای تناسب اندام خوبی هستند و طول عمر بیشتری نسبت به کسانی که خودشون رو از لذت دوچرخه سواری محروم می کنند، دارند. پس دوچرخه خودتون رو بر دارید و به کوه و کمر یا ساحل دریا و رودخانه و یا حتی پارک نزدیک منزل، بزنید و لذتش رو ببرید.

هیجان زده هستید؟ ایروبیک رزمی کار کنید

خودتون رو با انجام ورزش های اینتروال و گروهی با شرکت در کلاس های ایروبیک رزمی (boot camp) به چالش بکشید. این ورزش ها، عضلات رو تقویت می کنند و متابولیسم رو افزایش می دهند و به مرور آثار فوق العاده خودشون رو بر روی تناسب اندام نشان می دهند. همچنین، به دلیل حس همکاری و داشتن هدف مشترک در بین شرکت کنندگان در کلاس، شما رو به ادامه کلاس ها تشویق می کنند. کلاس های ایروبیک رزمی، بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن انرژی مثبت شماست!

کلام آخر

مهم نیست که چه احساسی دارید، چه شاد باشید و چه ناراحت، همیشه راهی برای اینکه از طریق ورزش از احساسات خودتون به نفع خودتون بهره برداری کنید (و نه بر ضد خودتون) وجود دارد. دفعه دیگر که احساس کردید حوصله ورزش کردن ندارید، به خلق و خوی خودتون در اون لحظه توجه کنید و ورزش متناسب با اون رو انجام بدهید. ارزش امتحان کردنش رو دارد. آیا اینطور نیست؟

برگرفته از:  www.huffingtonpost.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید


× 2 = ده