تسکین درد با یوگا

ژانویه 20th, 2016 به‌دست admin پاسخ »

تعداد زیادی از مردم با نوعی درد جسمی مزمن دست و پنجه نرم می کنند و تعداد کمی از این افراد مورد درمان قرار می گیرند. امروزه صحبت های زیادی درباره درمان دردهای مزمن به کمک روش های ذهنی ـ جسمی مثل یوگا می شود. یوگا نوعی ورزش درمانی محسوب می شود. در واقع اگر فرد در کنار درمان های پزشکی و دارویی از یوگا و مدیتیشن نیز کمک بگیرد، روند درمان وی سرعت بیشتری پیدا می کند.

Yoga-Helps-Relieve-Pain

تمرینات منظم یوگا در موارد زیر به کاهش درد کمک می کنند:

کاهش درد های مربوط به آرتریت استخوانی و روماتیسم استخوانی

انجام منظم یوگای ملایم برای مبتلایان به این بیماری ها مفید می باشد. میزان درد در این بیماران کاهش یافته و توانایی اونها در انجام فعالیت های بدنی، افزایش پیدا می کند. لازم نیست که یوگا رو به روش سنتی انجام بدهید. همین قدر که حرکات یوگا رو که با نشستن بر روی صندلی اجرا می شوند، انجام بدهید، اثرات مثبت و مفیدی بر روی حرکات بدن و کاهش درد، خواهد داشت.

کاهش درد کمر

کمردرد یکی از دردهای شایع در جوامع امروزی است. یوگا یک روش مناسب برای کاهش درد کمر است زیرا عضلات کمر رو تقویت می کند. برخی مطالعات نشان می دهند که یوگا در مواردی حتی بیشتر از روش های پزشکی به درد کمر، کمک می نماید.

کاهش نشانگان مجرای مچ دستی

نشانگان مجرای مچ دستی یا سندرم تونل کارپال، به سوزش، بی حسی و مور مور شدن انگشتان دست و کاهش قدرت دست منجر می شود. یوگا (حرکات تقویتی و کششی مچ دست) در طی چند هفته، علائم این مشکل رو برطرف می کند. این حرکات، مچ دست رو تقویت نموده و درد رو کاهش می دهند.

کاهش میگرن

یوگا، درد، اضطراب و افسردگی رو در کسانی که از میگرن رنج می برند، کاهش می دهد و تعداد دفعات حمله میگرون رو کمتر می کند.

کاهش دردهای بعد از ورزش

احساس کوفتگی عضلانی بعد از ورزش، به خصوص در افراد تازه کار، یک امر طبیعی است. انجام یوگا بعد از ورزش، این دردها و کوفتگی رو تخفیف می دهد.

اما یوگا چگونه درد رو کاهش می دهد؟

حرکات ملایم یوگا، عضلات و مفاصل رو تقویت می کند. همچنین به افزایش گردش خون در بدن کمک می کند. هر قدر که گردش خون با کیفیت بهتری انجام شود، ترمیم و بازسازی بدن روند سریعتر و بهتری پیدا می کند. یوگا، تمرکز بر روی تنفس و اکسیژن رسانی به بدن رو افزایش می دهد. با انجام یوگا، فشار عضلانی کمتر شده و درد تخفیف پیدا می کند. به علاوه، با توجه به اینکه انجام حرکات یوگا و تنفس صحیح، نیاز به تمرکز دارد، ذهن ما رو از درد منحرف می کند. پس بر خلاف سایر روش های درمانی که تمرکز رو فقط بر روی بدن و درد می گذارند، یوگا بر روی کاهش درد بدنی و ناراحتی احساسی و ذهنی فرد نیز تمرکز دارد.

هر زمان که تصمیم گرفتید از یوگا کمک بگیرید، با پزشک خود مشورت کنید و در صورتی که از نظر پزشک بلامانع بود، با در نظر گرفتن یک سری نکات، یوگا رو شروع کنید تا ذهن و جسم شما از بسیاری از تنش ها رهایی پیدا کند. در پست بعدی نکات ورزشی، چند نمونه از نکاتی رو که می بایست در جلسات یوگا مورد توجه قرار بدهید، با شما در میون می گذاریم.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.sparkpeople.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


− 1 = شش