این خوراکی ها را در ترکیب با هم بخورید

فوریه 2nd, 2016 به‌دست admin پاسخ »

ترکیب کردن بعضی از مواد غذایی با یکدیگر، اثر مفید اونها رو بر روی سلامتی، نسبت به زمانی که هر یک به تنهایی مصرف می شوند، بیشتر می کند زیرا جذب مواد مغذی رو افزایش می دهد. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی در همکاری با یکدیگر عمل می کنند. یعنی اگر اونها رو با هم مصرف کنیم، فواید بیشتری برای ما دارند.

Healthy-Food-Combo

گوشت کم چرب + بروکلی

کمبود آهن یکی از کمبودهای رایج تغذیه ای در بسیاری از کشورها و نیز کشور ما است. به خصوص خانم ها بیشتر از آقایان در معرض این کمبود تغذیه ای قرار دارند. کمبود آهن می تواند به خستگی و اختلالات خونی منجر شود. ویتامین C به جذب بهتر آهن در بدن، کمک می کند. پس بهتر است که منابع غذایی آهن، مثل گوشت یا عدس رو همراه با منابع غذایی ویتامین C مثل بروکلی یا گوجه فرنگی مصرف کنیم تا جذب آهن رو بالا ببرند.

سیب + بلوبری

میوه ها حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که خطر بیماری های قلبی و سرطان رو کاهش می دهند. اگر میوه های مختلف رو همراه با هم مصرف کنیم، اثر مفید آنتی اکسیدان های موجود در اونها، چند برابر می شود. یعنی مثلاً به جای اینکه یک کاسه پر بلوبری بخورید یا چند سیب بخورید، اینها رو با هم ترکیب کرده و نصف کاسه بلوبری و یک سیب بخورید. حتی می توانید چندین میوه رو با هم ترکیب کرده و اسموتی های خوشمزه ای درست کنید که برای سلامتی بسیار مفید هستند.

گوجه فرنگی + آووکادو

رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل وجود ترکیبی به نام لیکوپن در اون هست. لیکوپن خواص آنتی اکسیدانی دارد و رشد سلول های سرطانی رو متوقف می کند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف چربی، جذب لیکوپن رو افزایش می دهد. پس بهتر است که گوجه فرنگی رو همراه با چربی های سالم مثل آووکادو مصرف کنیم.

ماهی تن + کلم پیچ

کلسیم و ویتامین D دو مورد از مهمترین مواد مغذی برای تقویت استخوان ها هستند. برای اینکه جذب کلسیم رو بالا ببریم باید اون رو همراه با ویتامین D مصرف کنیم. پس بهتر است که مواد غذایی مثل کلم پیچ رو که حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم هستند همراه با منابع غذایی ویتامین D مثل ماهی تن یا سالمون مصرف کنیم.

کره بادام زمینی + موز

بدن و عضلات ما هم به پروتئین و هم به کربوهیدرات نیاز دارد تا بعد از انجام تمرینات ورزشی، به بازسازی، تقویت و رشد بپردازد. یکی از بهترین ترکیبات غذایی مناسب برای بعد از ورزش، ساندویچ موز و کره بادام زمینی است زیرا حاوی کربوهیدرات و پروتئین مناسب برای بازسازی و رشد عضلانی است.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.prevention.com  

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


پنج × 9 =