میان‌برهایی برای کاهش وزن

دی ۲۰م, ۱۳۹۵ به‌دست admin پاسخ »

هیچ‌کس با اطراق کردن بر روی کاناپه، وزن کم نمی‌کند. اما از سوی دیگر، لازم نیست که روزی ۲ ساعت ورزش سخت انجام بدهیم یا هر روز، فقط و فقط سالاد بخوریم. در ادامه این مطلب، چند میان‌بر آسان برای کاهش وزن رو به شما و به خصوص کسانی که مشغله زیاد دارند، معرفی می‌کنیم.

Easy-Ways-To-Lose-Weight

از خودتان عکس سلفی بگیرید

هفته‌ای یک بار، از خودتان عکس تمام قد بگیرید. تحقیقات نشان می‌دهند که دیدن تصویر خودمان در عکس، به ما یادآوری می‌کند که دیسیپلین بیشتری در برنامه غذایی و فعالیت بدنی خود داشته باشیم.

به جای ورزش هوازی، ورزش اینتروال انجام بدهیم

لازم نیست که زیاد ورزش کنیم، بلکه باید با تیزهوشی به ورزش بپردازیم. کسانی که ورزش اینتروال (تناوبی) انجام می‌دهند نسبت به کسانی که فقط به ورزش هوازی می‌پردازند، سریع‌تر وزن کم می‌کنند. یعنی اگر یک ساعت ورزش اینتروال انجام بدهیم، در مقایسه با یک ساعت ورزش هوازی، زودتر به موفقیت می‌رسیم. علت این است که با ورزش اینتروال،‌ حتی تا چند ساعت پس از پایان ورزش هم، انرژی‌سوزی ادامه دارد. پس کافیست که روزی ۱۰ دقیقه ورزش ایتروال و تمرینات قدرتی انجام بدهیم.

اول میان‌وعده بخورید و بعد به خرید خواروبار بپردازید

قبل از خرید مایحتاج غذایی، یک سیب بخورید. تحقیقات نشان می‌دهند که کسانی که قبل از خرید، یک میوه می‌خورند، کمتر دچار وسوسه خرید خوراکی‌های غیرضروری و ناسالم می‌شوند.

با خانه‌سازی سرگرم شوید

خانه‌سازی،‌ هوس‌ غذایی رو فروکش می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که هوس‌های غذایی کسانی که چند دقیقه  به بازی فکری می‌پردازند، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند زیرا توجه فرد رو بر روی بازی فکری متمرکز می‌کند.

پیشرفت خودتان رو یادداشت کنید

هفته‌ای یک مرتبه خودتان رو وزن کنید و نتیجه رو یادداشت کنید. افرادی که خودشان رو وزن می‌کنند، بیشتر از کسانی که اصلاً وزن نمی‌کنند، وزن کم می‌کنند. اما یادمان باشد که وزن کردن رو به فقط هفته‌ای یکبار محدود کنیم و وسواس وزن کردن، پیدا نکنیم.

روزانه نیم ساعت پیاده‌روی کنید

اگر فرصت ورزش کردن نداشته باشیم،‌ مطمئناً‌ فرصت نیم ساعت پیاده‌روی رو داریم و حقیقتاً‌ هیچ بهانه‌ای برای این یک مورد، قابل قبول نیست.

بادام بخورید

گرسنگی زمان عصر، ما رو به خوردن خوراکی‌های شیرین سوق می‌دهد. اما اگر از قبل برای هجوم این گرسنگی، آماده و مجهز باشیم و خوراکی‌های مناسب رو در دسترس خودمان قرار بدهیم، خدشه‌ای به برنامه کاهش وزن ما وارد نمی‌شود. کافیست که تعدادی بادام رو در دسترس بگذاریم و آن رو جایگزین شیرینی‌جات، پفک، چیپس و … کنیم.

بین هر لقمه غذا، نفس بکشید

آرام غذا خوردن مساویست با وزن کم کردن. در نتیجه، مغز ما فرصت پیدا می‌کند تا متوجه سیری و مقدار غذایی که خورده‌ایم، بشود. به علاوه، وقتی که غذا رو به آهستگی می‌خوریم، قند خون رو هم بهتر کنترل می‌کنیم. وقتی که قند خون به سرعت بالا و پایین می‌شود، کنترل اشتها، کار مشکلی است. اما وقتی که قند خون رو تحت کنترل درمی‌آوریم، اشتها نیز بهتر تحت فرمان ما در می‌آید. بین هر لقمه از غذا،‌ یک یا دو نفس عمیق بکشید تا از سرعت غذا خوردن شما کاسته  شود.

به قدر کافی بخوابید

کمبود خواب شبانه به عدم تعادل هورمون گرسنگی و سیری منجر می‌شود. در نتیجه،‌هورمون گرسنگی (گرلین)، افزایش پیدا کرده و هورمون سیری (لپتین)، کاهش پیدا می‌کند.

همانطور که دیدید، راه‌های ساده و میان‌بری هم وجود دارند که در کنار رژیم کاهش وزن و ورزش، به ما در رسیدن به هدف، کمک می‌کنند. حتی اگر مشغله زیاد هم داشته باشیم،‌ می‌توانیم این میان‌برها رو رعایت کرده و به اهداف وزن خودمان کمک کنیم.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.prevention.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


4 + پنج =