اشتباهات رژیمی در محیط کار

تیر ۱۹م, ۱۳۹۶ به‌دست admin پاسخ »

آنچه که از خوردن شیرینی تولد و خوراکی‌های تعارفی دوستان و همکاران در محیط کار بر وزن ما اثر می‌گذارد، تنها بخشی از کارشکنی‌‌هایی است که محیط کار با رژیم کاهش وزن ما انجام می‌دهد. شاید برخی از مواردی که در ادامه مطلب عنوان می‌کنیم، برای شما هم آشنا باشند.

Weight-Loss-Mistakes-At-Work

نخوردن صبحانه برای دیر نرسیدن به محل کار

در نتیجه این کار، در تمام طول روز تا رسیدن زمان ناهار، به هر شکل ممکن از هر خوراکی که سر راه‌تان، روی میز همکاران باشد، ناخنک خواهید زد و یا اگر هم بتوانید تا زمان ناهار از غش کردن خود جلوگیری کنید، مطمئناً به اندازه دو نفر ناهار خواهید خورد. همانطور که می‌بینید، واقعاً ارزشش رو ندارد. پس چه بهتر که صبح زودتر از خواب بیدار شده و صبحانه سالم خانگی بخورید.

هیچ‌وقت به تعارفات غذایی همکاران خود “نه” نمی‌گویید

یک تکه شیرینی از این ور، یک قطعه شکلات کوچک از آن ور، … هیچ‌کدام به نظر زیاد و دردسرساز نمی‌آیند. اما ما فراموش می‌کنیم که همه اینها رو با هم جمع بزنیم و ببینیم که چه غوغایی در شکم ما برپا می‌کنند، طوری که گویی ذره‌ذره، یک وعده غذایی کامل خورده‌ایم. تازه این کار رو هر روز هفته تکرار می‌کنیم و یک اضافه‌وزن خوشگل در آخر هفته، انتظار ما رو می‌کشد. هر وقت که برای خوردن خوراکی به شما تعارف شد، اول با خودتان فکر کنید که آیا واقعاً گرسنه هستید؟ آیا فقط برای اینکه دست همکار یا دوست خود رو رد نکنید و ادب رو به جا بیاورید، خوراکی رو قبول می‌کنید؟ در این صورت، می‌توان خیلی مؤدبانه درباره رژیم خود صحبت کرد. یا حتی می‌توان بدون توضیح، تعارف رو رد کرد.

غذا رو سر میز کار می‌خورید

همه می‌دانیم که پیتزا و برگر، غذاهای سالمی نیستند اما شاید ندانید که حتی غذاهای سالم هم اگر بر سر میز کار و با حواسپرتی خورده شوند، کاهش وزن رو با اشکال مواجه می‌کنند. برای خوردن غذا از اتاق خود خارج شده و به جای دیگری بروید که به ابزار کار خود، مثل کامپیوتر، دسترسی نداشته باشید. اگر هم چاره‌ای جز خوردن غذا بر سر میز کار ندارید، فقط نصفی از غذا رو بخورید و نصف باقیمانده رو برای میان‌وعده عصر نگه دارید.

استرس کاری زیادی دارید

استرس یک امر طبیعی است که برای همه ما پیش می‌آید و البته برخی از ما رو به هوس خوردن خوراکی می‌اندازد. علت این است که در اثر استرس، هورمون کورتیزول در بدن خا ترشح می‌شود. قند خون به سرعت بالا رفته و خیلی هم سریع، پایین می‌افتد. همین بالا و پایین شدن ناگهانی قند خون باعث می‌شود که اشتیاق به خوردن خوراکی پیدا کنیم. پرهیز از استرس در محیط کار، گاهی غیرممکن است اما دلیل نمی‌شود که در حالی که واقعاً گرسنه نیستیم، برای تسکین استرس خود از غذا استفاده کنیم. ما باید خودمان رو به روش دیگری به جز خوردن خوراکی، آرام کنیم. مثلاً می‌توانیم چند دقیقه دست از کار کشیده و نفس‌های عمیق بکشیم، با یک دوست تماس تلفنی بگیریم یا حرکات کششی مناسب برای محیط کار رو انجام بدهیم.

نیاوردن میان‌وعده از منزل به محل کار

شاید فکر کنید که اگر با خودتان میان‌وعده بر سر کار نیاورید، وزن‌تان هم زیاد نمی‌شود. اما اشتباه می‌کنید. در اکثر موارد، شکم ما انقدر فریاد می‌کشد و التماس می‌کند که در نهایت مجبور می‌شویم، به تعارفات خوراکی همکاران (که در اکثر موارد هم خوراکی‌های چاق‌کننده‌ای هستند)، پاسخ مثبت بدهیم تا شکم خود رو راضی کنیم. پس بهتر است که برای گرسنگی‌های خود، از پیش برنامه‌ریزی داشته باشیم. میان‌وعده‌های سالم (مثل ساندویچ بوقلمون، ساندویچ پنیر و سبزی، انواع میوه) رو در منزل تهیه کرده و با خود به محل کار ببرید. شاید بتونید بعضی از آنها رو برای روزها در کشوی میز کار خود ذخیره کنید.

ناخنک‌زدن‌های بی‌موقع

در فاصله  بین صبحانه تا ناهار یا ناهار تا شام، دائم در حال جویدن خوراکی هستید. حتی اگر میان‌وعده سالم هم تهیه کرده باشید اما حجم آن زیاد باشد یا برنامه خاصی برای خوردن آن نداشته باشید، چاق می‌شوید. برای محل کار خود دو میان‌وعده در نظر بگیرید، یکی برای صبح و دیگری برای عصر. اندازه میان‌وعده‌ها رو کنترل و مشخص کنید.

اضافه‌کاری زیاد و شب‌بیداری برای انجام کار

شاید رئیس شما از اضافه‌کاری شما خوشحال باشد اما مطمئن باشید که وزن و سلامت شما این مورد رو اصلاً دوست ندارد. خستگی باعث می‌شود که احتمال پرخوری و بدخوری در ما بیشتر شود. برای جلوگیری از این مسأله، اولاً خودتان رو با اضافه‌کاری به کشتن ندهید. ثانیاً شب‌ها زود بخوابید و ثالثاً از قبل برای یک هفته، شام رو تدارک ببینید و در یخچال بگذارید و میان‌وعده‌های سالم رو هم تهیه کنید تا از قبل بدانید که قرار است چه غذایی بخورید و از بی‌غذایی و کمبود وقت به سراغ غذاهای خارج از برنامه که رژیم کاهش وزن شما رو برهم می‌زنند، نروید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.prevention.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


نُه + 4 =