چگونه اینستاگرام به من کمک کرد که وزن کم کنم

اکتبر 12th, 2017 به‌دست admin پاسخ »

مطلبی که می‌خوانید تجربه فردی است که مانند خیلی از ما آرزوی اندامی متناسب رو داشته است. این فرد از همان کودکی، فردی چاق بوده است که گاهی حتی مورد دست انداختن دوستان هم قرار می‌گرفته است. سرانجام زمانی فرا می‌رسد که او تصیم می‌گیرد، به این بار سنگین، پایان داده و زندگی خود رو با تغییرات اساسی و درجهت مثبت، متحول کند. در ادامه مطلب می‌خوانیم که او چگونه بر موانعی که بر سر راه کاهش وزن وی بودند فایق آمده و به وزن رؤیایی خود دست پیدا کرد.

How-I-Shed-Weight

سحرخیز شدم

تصمیم گرفتم که صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوم تا فرصت برای ورزش داشته باشم. آز آن گذشته، هر قدر که زودتر به باشگاه برویم،‌ تعداد دستگاه‌های آزاد و خالی بیشتر خواهد بود. پس هر روز صبح، با الپتیکال شروع به ورزش کردم. اما هنوز کار چندانی بر روی اصلاح رژیم غذایی خود انجام نداده بودم. به همین دلیل، بخش بزرگی از تلاش ورزشی خودم رو با خوردن غیراصولی، هدر می‌دادم. اما همین که عادت سحرخیزی و ورزش در صبح رو در خودم ایجاد کرده بودم، جای بسی امیدواری بود و در آینده خیلی به من کمک کرد.

اصلاح عادات غذایی

با فهمیدن این موضوع که ورزش به تنهایی نمی‌تواند من رو به هدفم برساند، شروع به یادگیری روش‌های پخت سالم و دستورهای غذایی مناسب کردم. حتی نحوه صحیح سرو، خوردن و جویدن غذا رو هم یاد گرفتم. از این زمان بود که تغییرات وزنی، شروع به خودی نشان دادن کرد.

شروع ورزش‌های قدرتی

متوجه شدم که انجام ورزش‌های قدرتی، نه تنها باعث زخمت و زشت شدن اندام من نمی‌شود بلکه در بدن من، تناسب ایجاد کرده، سایز من رو کاهش داده و متابولیسم رو بالا می‌برد (حتی در زمان استراحت). پس 5 تا 6 روز در هفته، ورزش قدرتی و دمبل زدن رو به برنامه خود اضافه کردم. این کار انقدر تأثیر شگفت‌آوری بر وزن من داشت که حتی امروز هم که مدت‌هاست به وزن دلخواه خود رسیده و بر روی همین وزن باقی مانده‌ام، باز هم از تمرینات قدرتی غافل نمی‌شوم. در واقع با شروع انجام ورزش‌های قدرتی بود که توانستم تغییراتی که در داخل بدن من در حال وقوع بودند رو به چشم خود و در ظاهر بدن خود هم ببینم.

برنگشتن به عادات گذشته

با توجه به اینکه تغییر عادت در من به صورت تدریجی انجام شد، توانستم این عادات رو در خودم حفظ کنم و امروز هم که دیگر نیازی به کاهش وزن ندارم، همچنان رژیم اصولی و ورزش، بخش مهمی از زندگی من هستند.

چهار حقه که به من کمک کردند تا به تناسب اندام برسم

1 -  استفاده از ترازوی آشپزخانه

من همیشه در خوردن غذاها زیاده‌روی می‌کردم، بدون اینکه خودم متوجه باشم. همیشه مقدار غذایی که می‌خوردم رو دست‌کم می‌گرفتم. استفاده از ترازوی آشپزخانه به من کمک کرد تا آشنایی بیشتری با اندازه واقعی غذاها پیدا کنم و پس از مدتی می‌توانستم بدون استفاده از ترازو هم تشخیص بدهم که هر میزان خاص غذا در واقع به صورت چشمی چه مقدار باید باشد.

2 -  موفقیت خودم رو در فضای اجتماعی منتشر کردم

قبل از اینکه خودم به تناسب اندام برسم، از دیدن تصاویر پیشرفت و موفقیت دیگران در شبکه‌های اجتماعی خوشحال می‌شدم و ذوق می‌کردم زیرا می‌دیدم که آنها توانسته‌اند (حتی آنهایی که از من چاق‌تر بودند). با خودم فکر می‌کردم، چرا من نتوانم؟ اگر او توانسته، پس حتماً من هم می‌توانم و هر تغییری امکان‌پذیر است. حال خود من هم تصاویر موفقیت خودم رو به دیگران به اشتراک می‌گذارم به این امید که انگیزه‌ای برای دیگران باشد و همچنین خود من فراموش نکنم که چه مسیری رو طی کرده‌ام و دوباره به عادات سابق برنگردم.

3 -  یک جمله الهام‌بخش برای خودم در نظر گرفتم

جمله الهام‌بخش مورد علاقه من این جمله از برنارد شاو است: “زندگی پیدا کردن خود نیست، بلکه ساختن خود است.” این جمله به من کمک کرد تا به سمت جلو پیش بروم و به من یادآوری می‌کرد که من می‌توانم از خودم هر چه که می‌خواهم و آرزویش رو دارم، بسازم و خودم معمار خودم باشم.

4 -  شادی رو از خودم دریغ نکردم

هرگز انقدر به خودم سخت نگرفتم که نتوانم از عهده ادامه راه بربیایم. آهسته اما پیوسته به جلو قدم برداشتم. اجازه دادم که حتی هوس‌های غذایی من بی‌پاسخ نمانند اما تعادل رو رعایت کردم. بدین ترتیب هم جسمم و هم روحم از من سپاسگزار بودند و احساس سرخوردگی و محرومیت نداشتند.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.health.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


3 × = سه