چه چیز بیش از همه در تمرینات یوگا اهمیت دارد؟

فوریه 7th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

سخت‌ترین بخش تمرین یوگا، نه بخش جسمی آن، گرچه بخش چالش‌برانگیزی است، بلکه جنبه‌های دیگر یوگا، مثل بی‌حرکت نشستن و مبارزه با اضطراب است. برای اینکه جلسات تمرینی با بازدهی بیشتر داشته باشید، توصیه می‌کنیم که یکسری نکات رو رعایت کنید که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم.

What-Really-Matters-in-Yoga

تنفس صحیح، اصلی‌ترین قدم است

تمرکز اصلی باید بر روی تنفس بوده و دم و بازدم باید یکنواخت و عمیق باشند. دم و بازدم می‌بایست از نظر مدت و شدت با یکدیگر تطابق داشته باشند. بعضی از ما دچار این اشتباه می‌شویم که نفس رو به خصوص در هنگام انجام حرکات تعادلی، در سینه حبس می‌کنیم. اما تنفس به ما انرژی می‌دهید و اگر نفس رو حبس کنیم، انرژی کافی به ما نمی‌رسد. باید اجازه بدهیم که تنفس ما جاری باشد و به حرکات ما زندگی ببخشد. یوگا بدون تنفس صحیح، اثربخشی کافی نخواهد داشت.

تمرکز بر روی خود

نگران کارهایی که دیگران انجام می‌دهند، نباشید. همیشه یک نفر در کلاس ورزشی هست که سعی در خودنمایی دارد. همچنین، همیشه کسانی هم هستند که مبتدی و تازه‌کارند. آنچه که مهم است این می‌باشد که به خودتان توجه داشته باشید و نه به دیگران.

منتقد درونی خود رو ساکت کنید

مربی شما، شما رو برای انجام حرکات یوگا راهنمایی خواهد کرد و سپس به شما آموزش خواهد داد که چگونه حرکات رو عمیق‌تر انجام بدهید. شاید برخی از افراد در کلاس، سریع‌تر از شما این مراحل رو طی کنند و اینجاست که شما شروع به سرزنش و انتقاد از خود می‌کنید. توصیه می‌کنیم که یک نفس عمیق کشیده و سخت نگیرید. مهم نیست که سرعت پیشرفت شما چقدر است. مهم این است که در کلاس یوگا هستید و آموزش می‌بینید و تمرین می‌کنید.

یوگا چیزی فراتر از بدن است

آسانا (یا تمرین جسمی یوگا)، تنها بخش کوچکی از تمرینات یوگا به حساب می‌آید. البته هیچ‌کس منکر این نیست که یوگا یک تمرین بدن و ورزشی نیز هست زیرا عرق می‌ریزیم، پاهای‌مان شروع به لرزیدن می‌کنند تا تعادل ما رو حفظ کنند، بازوهای ما دچار کوفتگی می‌شوند. اما بزرگترین چالش یوگا، ایجاد سکوت در ذهن است و حرکاتی هم که انجام می‌دهید برای تمرین آرام کردن ندای درونی است.

تمرینات خود رو کیفیت‌بندی نکنید

چند بار تا به حال پس از تمرین و کلاس یوگا با خود فکر کرده‌اید که “امروز عالی بودم” یا برعکس “امروز افتضاح بودم!” چه چیز باعث شد که فکر کنید عالی یا افتضاح بوده‌اید؟ معمولاً خود درون ما این تصور رو برای ما به وجود می‌آورد. اما به جای اینکه بر روی تمرین خود امتیاز بگذارید و آن رو خوب یا بد ارزیابی کنید، فقط از انجام آن لذت ببرید و بگذارید پیش برود. تمرینات یوگا، چه آنهایی که به خوبی انجام می‌دهید و چه آنهایی که چالش بیشتری پیش روی شما می‌‌گذارند، همگی فرصت‌های هستند برای تمرین بیشتر و بهتر. و منظور از تمرین، تمرین جسمی به تنهایی نیست، بلکه کنترل تنفس، ساکت کردن ذهن و حرکت بدن با آگاهی بیشتر رو نیز شامل می‌شود. یوگا همانقدر که برای عضلات مهم است، برای ذهن ما نیز مفید است. کدام جنبه یوگا برای شما چالشی‌تراست؟

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.sparkpeople.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


3 × = پانزده