روش‌هایی برای طعم‌دهی به قهوه، بدون اضافه کردن شکر

مارس 13th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

تحقیقات نشان می‌دهند که کسانی که به طور منظم و در حد متعادل قهوه می‌نوشند، کمتر در معرض خطر بیماری قلبی، بیماری ریوی، سرطان، دیابت و بیماری کلیوی قرار می‌گیرند. اما اگر با هر بار مصرف قهوه، به آن شکر اضافه کنیم، هم اثرات مفید آن رو در از بین بردن خطر بیماری از بین می‌بریم و هم به اضافه‌وزن ما می‌انجامد. در ادامه مطلب، مواد خوراکی رو به شما معرفی می‌کنیم که با اضافه کردن آنها به قهوه، به جای شکر، قهوه شما خوش‌طعم خواهد شد.

Ways-To-Flavor-Coffee

دارچین

اضافه کردن یک قاشق چایخوری دارچین، طعم تلخ قهوه رو از بین می‌برد. سعی کنید که حتماً از پودر خالص دارچین، نه مخلوط دارچین و شکر، استفاده کنید. همچنین می‌توانید دانه‌های قهوه رو همراه با تعدادی ساقه دارچین نگهداری کنید تا طعم آن به دانه‌ها نفوذ کند. دارچین طبیعی علاوه بر اینکه به قهوه طعم خوبی می دهد، مصرف روزانه نصف قاشق چایخوری از آن حساسیت سلول‌ها به انسولین رو افزایش می‌دهد. یعنی دقیقاً برعکس شکر عمل می‌کند. لذا از این طریق نیز برای سلامتی مفید است.

پودر کاکائو، بدون شکر

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای طعم‌دهی به قهوه و نیز بهرمند شدن از فلاونوئیدهای مفید موجود در شکلات این است که پودر کاکائو رو به قهوه خود اضافه کنید. فلاونوئیدها، آنتی‌اکسیدان هستند و اثرات مخرب محیط بر روی سلول رو از بین برده و جریان خون رو به مغز و قلب بهبود می‌بخشند. حتماً بدین منظور از پودر کاکائوی 100٪ و بدون شکر استفاده کنید.

عصاره وانیل

توجه داشته باشید که عصاره وانیل، کالری ندارد و با شربت وانیل تفاوت دارد (زیرا شربت وانیل حاوی شکر است و کالری دارد). ابتدا با یک قطره شروع کنید زیرا همان یک قطره هم طعم زیادی به قهوه شما می‌دهد.

جوز

کافیست که نصف قاشق چایخوری جوز به قهوه خود اضافه کنید تا طعم بسیار خوبی به قهوه خود بدهید، مخصوصاً اگر با کمی دارچین و هل همراه شود. یک غلاف هل رو قبل از سابیدن دانه قهوه به آن افزوده و سپس مقداری جوز و دارچین به آن افزوده و قهوه رو دم کنید. همچنین می‌توانید هل رو همراه با سایر ترکیبات در زمان دم کردن به آن اضافه کنید. دقت کنید که کافیست از مقدار کمی هل استفاده کنید زیرا مقادیری به کوچکی دو قاشق چایخوری هم می‌تواند عوارض جانبی مثل حالت تهوع، تپش قلب و توهم و اثراتی مشابه ماری‌جوآنا داشته باشد.

ورقه‌های نارگیل خرد‌شده

نارگیل رو در زمان سابیدن دانه‌های قهوه به آنها اضافه کنید. به ازای هر فنجان قهوه، یک قاشق چایخوری نارگیل بیافزایید. ورقه‌های نارگیل جایگزین خوبی برای روغن نارگیل هم هستند زیرا روغن نارگیل به دلیل وجود مقادیر زیاد چربی اشباع در آن برای سلامتی قلب مضر است.

آب پرتقال

آب پرتقال،‌ شیرینی طبیعی دارد. به علاوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است. می‌توانید آب پرتقال رو به قهوه اسپرسو اضافه کرده و از این ترکیب خوش‌طعم، لذت ببرید. اگر از طعم آن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید فقط چند قطره آب پرتقال به قهوه اسپرسوی خود اضافه کنید تا طعم آن رو امتحان نمایید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.prevention.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


سه × 5 =