اگر هر روز مدت زمان بیشتری بایستیم، چقدر وزن کم می‌کنیم؟

آوریل 8th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

جای تعجب نیست که ایستادن به انرژی‌سوزی بیشتر منجر می‌شود و کسانی که مدت بیشتری از روز رو به ایستادن و راه رفتن می‌پردازند، کمتر از کسانی که ساعات طولانی از روز رو یکجانشین هستند، در معرض اضافه‌وزن و چاقی قرار می‌گیرند.

Standing-More-Every-Day

در تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است (در مجموع 46 تحقیق که بر روی 1184 نفر انجام شده‌اند)، زنانی که بیشتر از آنکه بنشینند، می‌ایستند، در هر دقیقه 0/1 کالری می‌سوزانند. شاید این رقم به نظر ناچیز بیاید اما وقتی که مدت زمان ایستادن در کل روز رو 6 ساعت در نظر بگیریم، فردی با وزن هفتاد کیلوگرم در طول روز از طریق ایستادن، 54 کالری اضافه‌ می‌سوزاند. حال اگر این میزان کالری رو در یک سال در نظر بگیریم، چیزی برابر با سوزاندن 2/5 کیلوگرم چربی می‌شود. یعنی فقط با ایستادن بیشتر در روز می‌توانیم این میزان چربی رو در یک سال بسوزانیم.

و اما میزان انرژی‌سوزی در مردان در اثر ایستادن، 0/19 کالری در دقیقه می‌باشد. علت اینکه مردان انرژی بیشتری نسبت به زنان می‌سوزانند این است که بافت عضلانی در مردان بیشتر از زنان است و بافت عضلانی انرژی بیشتری می‌سوزاند.

شاید به نظرتان برسد که ایستادن، فعالیت مؤثر و چشمگیری نیست اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بدن ما برای اینکه بدن رو سرپا نگه دارد، مجبور است که عضلات بیشتری رو به کار بگیرد و لذا انرژی بیشتری نیز باید به مصرف برساند.

البته برای وزن کم کردن و تناسب اندام نباید فقط به ایستادن اکتفا کرد و نیاز به ورزش منظم است. افراد ممکن است که در درازمدت اقدام به خوردن غذای بیشتر کنند و در نتیجه ایستادن آنها با خوردن غذای بیشتر بی‌اثر می‌شود و در مجموع ممکن است که به کاهش وزن فرد کمکی نکند. بنابراین باید جوانب دیگر هم مد نظر قرار بگیرند.

در حال حاضر، اکثر افراد بیشترین ساعات روز رو یکجانشین بوده و روبروی کامپیوتر یا تلویزیون به سر می‌برند. این نحوه زندگی به “سرطان جدید” شهرت پیدا کرده است. نشستن طولانی‌مدت باعث کاهش جریان خون در بدن شده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 رو افزایش می‌دهد. ضمن اینکه سلامتی ستون فقرات و شکل بدن رو هم به خطر می‌اندازد. بر اساس تحقیقات، ایستادن به ما کمک می‌کند تا بخشی از این مشکلات جسمی و سلامتی رو جبران کنیم. ایستادن این مزیت رو دارد که قند و تری‌گلیسرید خون و نیز فشار خون رو کاهش می‌دهد.

بنابراین ایستادن، بدون ورزش و فعالیت منظم بدنی، گرچه به تناسب اندام و کاهش وزن آنطور که خیلی‌ها انتظار دارند نمی‌انجامد اما با کاهش مدت زمان نشستن خود در طی روز و افزایش مدت زمان ایستادن می‌توانید سلامتی بیشتری برای خود به ارمغان آورید. به همین سادگی.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.prevention.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


× پنج = 10