راه حل کاملاً طبیعی برای رفع میگرن

آوریل 11th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

اگر شما هم مانند خیلی‌های دیگر تجربه میگرن رو دارید، حتماً می‌دانید که هیچ راه‌کار دائم و داروی خاصی برای رفع میگرن وجود ندارد. بنابراین باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد. یعنی باید قبل از اینکه سردرد میگرنی فرصت خودی نشان دادن پیدا کند، جلویش گرفته شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که ورزش یوگا می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

Yoga-And-Migraine

مطالعات نشان می‌دهند که کسانی که از میگرن مزمن رنج می‌برند، اگر به مدت 30 دقیقه و 5 بار در هفته به مدت 6 هفته متوالی به ورزش یوگا بپردازند، به میزان چشمگیری کمتر دچار حملات و علائم شدید میگرن قرار می‌گیرند.

تا قبل از این پزشکان بیشتر بر روی انجام ورزش‌های هوازی به منظور کاهش فرکانس و شدت میگرن در افراد، تأکید می‌ کردند. اما مشکل اینجاست که تحرک به صورت ورزش هوازی در برخی از افراد با تحریک و تشدید سردرد همراه بوده و میگرن رو حتی بدتر هم می‌کند.

یوگا یک  ورزش ملایم و جایگزین مناسبی برای ورزش هوازی به منظور رفع میگرن است. یوگا هم احتمال شروع میگرن رو کاهش می‌دهد و هم در صورت بروز آن، شدت و علائم سردرد رو کم می‌کند زیرا این ورزش، دستگاه عصبی رو تسکین می‌دهد.

یوگا یک روش فوق‌العاده برای کاهش استرس محسوب می‌شود و لذا هم تنش‌ها و هم سردردهای میگرنی رو کاهش می‌دهد. بسیاری از افراد از ورزش برای کاهش استرس و نیز کاهش نیاز به دارو، کمک می‌گیرند. یوگا از هر روش دیگری، ایمن‌ترو سالم‌تر است و عوارض جانبی احتمالی کمتری دارد. پس چرا از آن استفاده نکنیم و آن رو امتحان نکنیم؟

مطالعات انجام شده در این زمینه توصیه می‌کنند که روزانه 30 دقیقه ورزش یوگا با تمرکز بر روی حرکات ملایم و آرمش‌بخش یوگا انجام بدهیم. بدین منظور می‌توانید در کلاس یوگا ثبت نام کنید و یا حتی در منزل خودتان اقدام به انجام ورزش یوگا نمایید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.prevention.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


نُه − 4 =