نکاتی برای حفظ وزن در محدوده طبیعی

می 7th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

کاهش وزن کار ساده‌ای نیست اما از آن مهم‌تر حفظ وزن پس از کاهش وزن است. در ادامه مطلب نگاهی به نکاتی که به ما در حفظ وزن در محدوده طبیعی کمک می‌کنند، می‌اندازیم.

Maintain-Weight-Loss

کنترل اندازه غذای مصرفی خود رو حتی بعد از رسیدن به وزن دلخواه هم ادامه بدهید

اصلاح عادات غذایی نباید به همان دوره کاهش وزن محدود شود بلکه یک فرایند مادام‌العمر است که باید همیشه رعایت شود.

اندازه‌گیری‌های بدن رو پس از رسیدن به وزن دلخواه هم همچنان ادامه بدهید

یعنی از اندازه‌گیری دور کمر و باسن و وزن خود غافل نشوید و همچنان این اندازه‌ها رو زیر نظر داشته باشید تا مبادا روزی به خود بیایید که باز هم به سایز قبل از رژیم گرفتن خود برگشته باشید.

به عادات جدید و سالمی که در پیش گرفته‌اید وفادار بمانید

شروع رژیم کار سختی نیست. اما همیشگی بودن عاداتی که در طول رژیم باید اتخاذ کنید کار ساده‌ای نخواهد بود. دیگر باید همیشه به یاد داشته باشید که آب کافی بنوشید و بخش زیادی از بشقاب رو به سبزیجات اختصاص بدهید. صبحانه پروتئینی بخورید و از خوردن کربوهیدرات ساده مثل شکر تا حد امکان پرهیز کنید. همچنین باید به ورزش ادامه بدهید و با رسیدن به وزن مطلوب، ورزش رو رها نکنید.

ورزشی رو که به آن علاقه دارید، انتخاب و ادامه دهید

ورزشی که از روی اجبار و بدون علاقه انجام شود، امکان ادامه پیدا کردن رو نخواهد یافت. باید ورزشی رو پیدا کنید که از انجام آن لذت می‌برید تا آن رو ترک نکنید و با علاقه در هر جلسه حاضر شوید.

سلامتی خود رو چک کنید

گاهی عاملی که باعث می‌شود به کاهش وزن روی بیاوریم، به خطر افتادن سلامتی ما است. مثلاً فردی که به دیابت نوع 2 مبتلا شده است می‌داند که باید اضافه‌وزن خود رو کم کند و تغییرات مناسبی در عادات غذایی و زندگی خود ایجاد کند. اما این تغییرات به زمانی که رژیم کاهش وزن دارد محدود نمی‌شود و باید تا آخر عمر از روش صحیح زندگی و غذایی تبعیت کرده و وزن خود رو کنترل کند چون بیماری تا همیشه همراه وی است و یا اگر کنترل بر روی وزن و شیوه زندگی خود نداشته باشد، بیماری عود می‌کند.

پشتیبان و حامی داشته باشید

حتی بعد از اینکه به وزن مورد نظر خود رسیدیم هم باید باز از پشتیبانی و حمایت دوستان و خانواده برخوردار باشیم تا با کمک آنها راه هرگونه بازگشت به عادات سابق رو ببندیم.

هوس‌های غذایی رو دست کم نگیرید

یاد بگیرید که با هوس‌های غذایی چه برخوردی کنید و این روند رو حتی با رسیدن به وزن مناسب هم ادامه بدهید. پس همانطور که قبلاً برای کاهش وزن با راهکارهای مناسب به مقابله با هوس‌های غذایی می‌پرداختید، پس از رسیدن به وزن دلخواه هم باید مراقب هوس‌های غذایی باشید.

اگر وزن‌تان شروع به بالا رفتن کرد، خود رو نبازید

به هر حال برای همه پیش می‌آید که دچار اضافه‌وزن مجدد شوند. به محض اینکه احساس کردید که در حال افزایش وزن مجدد هستید، برنامه رو از سر بگیرید و خودتان رو نبازید. از بابت این موضوع دچار افسردگی نشوید. علت افزایش وزن مجدد خود رو شناسایی کنید و آن و اصلاح کنید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


7 − = سه