پروبیوتیک‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند » رژیم غذایی یکا

پروبیوتیک‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند

می 10th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

پروبیوتیک‌ها، باعث تعادل باکتری‌های مفید روده می‌شوند و نوشداروی بسیاری از بیماری‌ها هستند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که برخی از پروبیوتیک‌ها با بزرگی شکم نیز مبارزه می‌کنند.

Probiotics-for-Weight-Loss

وقتی که بین باکتری‌های مفید روده از تعداد طبیعی که باید باشند، کمتر شوند، احساس نفخ می‌کنیم و با مشکلاتی مثل یبوست، اسهال و بسیاری مشکلات گوارشی دیگر روبرو می‌شویم. مصرف پروبیوتیک‌ها به ما کمک می‌کند تا از کاهش باکتری‌های مفید روده جلوگیری کنیم تا هم مشکلات گوارشی و هم بسیاری دیگر از جنبه‌های سلامتی، بهبود پیدا کنند. اما کدام دسته از پروبیوتیک‌ها برای کاهش وزن مفیدترند؟

لاکتوباسیلوس رامنوسوس

این باکتری یکی از بهترین باکتری‌ها برای کاهش وزن است. از این باکتری در تولید برخی از ماست‌ها استفاده می‌شود. پروبیوتیک‌ها عمر رو نیز افزایش می‌دهند زیرا بین مجموعه باکتری‌های دستگاه گوارش و وضعیت سلامتی با بالا رفتن سن، رابطه وجود دارد.

لاکتوباسیلوس گاسری

این باکتری به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

باکتوباسیلوس فرمنتوم و لاکتوباسیلوس آمیلووروس

این دو باکتری نیز از بهترین‌ها برای کاهش وزن هستند.

اما نکته مهم این است که لازم نیست که برای بهرمندی از فواید پروبیوتیک‌ها آنها رو به شکل مکمل مصرف کنیم. بسیاری از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک‌ها هستند و به چربی‌سوزی کمک می‌کنند. مثلاً کفیر، کوبوچا، تمپه، ماست پروبیوتیک و میسو تنها چند مثال از غذاهایی هستند که به طور طبیعی حاوی پروبیوتیک‌ها می‌باشند.

برخی از مواد غذایی به حفظ تعادل باکتری‌های روده کمک می‌کنند اما برخی نیز این تعادل رو برهم می‌زنند. یکی از این خوراکی‌های مزاحم، شیرین‌کننده‌های مصنوعی مثل ساخارین هستند. این شیرین‌کننده‌ها، تعداد باکتری‌های مفید روده رو کاهش می‌دهند.

هنوز به طور 100 درصد مشخص نیست که پروبیوتیک‌‌ها چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند اما برخی نظریه‌ها به شرح زیر هستند: شاید پروبیوتیک‌ها قادرند که از جذب چربی ممانعت کنند و دفع چربی از مدفوع رو افزایش می‌دهند. شاید هم ترشح هورمونی به نام GLP-1 رو که باعث افزایش سیری شده و متابولیسم و چربی‌سوزی رو بیشتر می‌کند، افزایش می‌دهند.

نکته پایانی اینکه اگر آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، پروبیوتیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا تعادل باکتری‌های روده حفظ شده و باکتری‌های مفید در اثر مصرف آنتی‌بیوتیک از بین نروند. همچنین رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات داشته باشید تا میکروب‌های مفید روده حفظ شوند.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


+ نُه = 12