از یوگای داغ تا اسکوآت با وزنه کمربند

می 13th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

آیا یوگای داغ بهترین نوع یوگا است؟

برخی از یوگی‌ها معتقدند که یوگای داغ، مفیدتر از یوگای سنتی است زیرا انعطاف و تعادل رو بیشتر افزایش داده و برای سلامتی سیستم قلبی – عروقی هم بهتر است و در ضمن انرژی‌سوزی بیشتری دارد. اما واقعیت این است که ورزش به مدت 90 دقیقه در اتاقی با دمای بالا و رطوبت 40 درصد، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که هسته بدن برخی از کسانی که یوگای داغ کار می‌کنند، به شدت داغ می‌شود و از نظر پزشکی می‌تواند نگران‌کننده باشد. پس قبل از انجام یوگای داغ حتماً به میزان کافی آب بنوشید و گرمای اتاق رو به تدریج بالا ببرید. همچنین در طول یوگا نیز مایعات بنوشید.

Fitness-Myths-Causing-Injuries

آیا بهتر است که در اسکوآت از وزنه  کمربند استفاده کنیم؟

اسکوآت هم برای خوش‌اندامی پایین‌تنه مفید است و هم ترشح هورمون‌های سازنده عضلات رو افزایش می‌دهد، هسته بدن رو تقویت می‌کند و انعطاف بدنی رو بالا می‌برد. اما اگر مجبور باشید که در حین انجام این حرکت، وزنه زیادی رو بلند کنید و به خصوص اگر این کار رو درست انجام ندهید، کمر، کپل‌ها و زانوها آسیب می‌بینند. در صورت استفاده از وزنه کمربند، به جای اینکه از هسته بدن برای ثبات ستون فقرات استفاده شود، در واقع وزن زیادی به ستون فقرات تحمیل می‌شود که می‌تواند به صدمات جدی منجر شود. برای حل این مشکل، باید پایین‌تنه رو در حالت طبیعی نگه دارید تا دامنه حرکات آن محدود شود. بدین منظور می‌توانید کمر خود رو به جایی تکیه بدهید و وزن خود رو روی پاشنه پاها بیاندازید. همچنین باید مطمئن شوید که زانوهای شما در یک راستا با قوزک پاها هستند.

آیا مایعات سمزدا، سیستم بدن رو تجدید نموده و به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

مشکل اینجاست که آنچه درباره اغلب سمزداها گفته می‌شود، فقط بخشی از حقیقت است اما نه همه آن. با کاهش مصرف غذاهای جامد، بدن به طور طبیعی در کوتاه‌مدت به سمت کاهش وزن پیش می‌رود اما در درازمدت متابولیسم بدن کند می‌شود و کاهش وزن رو سخت می‌کند. به علاوه، توده عضلانی بدن تحلیل می‌رود و وقتی که کمی از وزن از دست رفته دوباره به سر جای خود برمی‌گردد (که برای خیلی از افراد این مسأله پیش می‌آید)، به شکل چربی در بدن ذخیره می‌شود، نه به صورت عضله. در نتیجه، بدن نسبت به قبل از استفاده از مایعات سمزدا، هم تناسب درستی پیدا نمی‌کند و هم سلامتی آن به مخاطره می‌افتد. انتخاب‌های خردمندانه غذایی همیشه بهترین شیوه برای تناسب اندام در درازمدت و ماندگاری آن است.

آیا هر قدر که در حرکت لانج، پایین‌تر برویم، نتیجه بهتری می‌گیریم؟

حرکت لانج باعث تقویت و سفتی عضلات پا و باسن می‌شود و اگر به درستی انجام شود از آسیب زانوها جلوگیری می‌کند. اما اگر حرکت رو به شکل غلط انجام بدهید، کشیدگی بدن بیش از حد خواهد بود و به زانوها آسیب وارد می‌کند. برای انجام صحیح حرکت کافیست که اجازه ندهید که زانوها از راستای انگشتان پا فراتر بروند. همچنین زانو رو در محدوده قوزک پا نگه دارید و نگذارید زیاد به اطراف دوران پیدا کند. فشار رو از ناحیه پاشنه پا وارد کنید نه از انگشتان پا.

آیا می‌توان هم چاق بود و هم تناسب ورزشی داشت؟

برخی از ورزشکاران فکر می‌کنند که چون از لحاظ متابولیکی بدن فعالی دارند، پس اشکالی ندارد که چاق باشند و از خطر بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا یا تری‌گلیسرید بالا در امان هستند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که در هر حال افراد ورزشکاری که در محدوده وزن طبیعی هستند، سلامت‌تر و متناسب‌تر از ورزشکاران چاق هستند و خطر مرگ زودرس برای آنها کمتر است.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


شش − 5 =