رژیم غذایی بر سن یائسگی تأثیر می‌گذارد

می 15th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

رژیم غذایی که سرشار از ماهی و حبوبات باشد، زمان طبیعی یائسگی رو به تأخیر می‌اندازد. ای در حالیست که استفاده مکرر از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده (مثل برنج سفید و پاستا)، روند یائسگی رو تندتر می‌کند. یائسگی، دیر یا زود به سراغ هر زنی خواهد آمد و بر روی سلامتی وی اثر می‌گذارد.

Menopause-And-Diet

عوامل متعددی بر روی سن یائسگی تأثیر می‌گذارند، از ژنتیک فرد گرفته تا BMI، سابقه استعمال دخانیات و شیمی‌درمانی. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که غذای روزانه ما هم بر روی سن یائسگی مؤثر است.

رژیم غذایی که از مواد غذایی سالم مثل ماهی روغنی و حبوبات تازه مثل نخود و نیز لوبیای سبز تشکیل شده باشد، یائسگی رو به تأخیر می‌اندازد. در حالی که کسانی که به مقدار زیاد از پاستا و برنج سفید تصفیه‌شده استفاده می‌کنند، به طور متوسط، یک سال و نیم زودتر از دیگران یائسه می‌شوند.

البته یائسگی چه زودرس باشد و چه با تأخیر همراه باشد، مخاطراتی برای سلامتی در درازمدت برای بدن خواهد داشت. تأخیر در یائسگی احتمال بروز سرطان‌های سینه، تخمدان و آندومتریال رو بیشتر می‌کند. در زنان جوان‌تر خطر بروز مشکلات قلبی و بیماری‌های استخوانی، افسردگی، زوال عقل و کاهش توان جنسی، وجود دارد. در کسانی هم که یائسگی در آنها به تأخیر می‌افتد، خطر بروز سرطان سینه افزایش می‌یابد اما خطرات و مشکلات ناشی از یائسگی زودرس انقدر بیشتر است که ترجیحاً باید مانع از یائسگی زودرس شد.

مسأله رژیم غذایی سالم، به خصوص در کسانی که مشکوک به یائسگی زودرس هستند یا این موضوع در خانواده آنها ارثی است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.prevention.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


× سه = 15