از افزایش صبحگاهی متابولیسم تا بی‌‌خوابی در اثر ورزش شبانگاهی » رژیم غذایی یکا

از افزایش صبحگاهی متابولیسم تا بی‌‌خوابی در اثر ورزش شبانگاهی

می 16th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

آیا ورزش صبحگاهی متابولیسم رو افزایش می‌دهد؟

واقعیت این است که ورزش در هر زمانی از روز برای ما مفید است و متابولیسم رو افزایش می‌دهد. بهترین زمان برای ورزش هر شخص بستگی به ساعت زیستی آن شخص دارد و اینکه بدن وی در چه زمانی از روز بیشترین آمادگی رو برای فعالیت دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که ریه‌ها و عضلات بهترین عملکرد خود رو در بسیاری از افراد در زمان بعد از ظهر دارند. مشکل ورزش صبحگاهی این است که برخی از افراد اهل صبح زود از خواب بیدار شدن نیستند.

Exercise-Myths

آیا کسانی که به آسم مبتلا هستند، باید فعالیت ورزشی خود رو محدود کنند؟

برای کاهش علائم آسم باید به باشگاه رفته و فعالیت ورزشی خود رو افزایش بدهید. بله درست خواندید. ورزش با شدت زیاد نه تنها برای مبتلایان به آسم که چاق نیستند، ایمن است بلکه کیفیت زندگی آنها رو بهبود می‌بخشد. ترکیبی از ورزش و رژیم غذایی سالم، علائم آسم رو تا 50 درصد بیشتر از کسانی که ورزش و رژیم رو رعایت نمی‌کنند، کاهش می‌دهد.

آیا استفاده از داروهای ضد التهاب، پیش و پس از جلسات ورزشی، درد و کوفتگی رو کاهش می‌دهد؟

این نوع داروهای به جای اینکه کمک‌کننده باشند ممکن است که ضرر برسانند. از اثرات جانبی مصرف داروهای ضد التهاب می‌توان به فشار به کلیه‌ها (به خصوص در صورت کم‌آبی بدن)، افزایش التهاب در اثر آسیب به معده و روده بزرگ، خونریزی شدید دستگاه گوارش که حتی می‌تواند به بستری شدن در بیمارستان منجر شود یا حتی مرگ، اشاره کرد. بنابراین، به جای استفاده از داروهای ضد التهاب،‌ اجازه بدهید که بدن خودش به طور طبیعی، درد و کوفتگی رو پس از ورزش از شما دور کند.

آیا وقتی که عصبانی یا غمگین هستیم بهتر است که یک ورزش اساسی کنیم تا بهتر شویم؟

در واقع، بهتر است که در زمان عصبانیت ورزش نکنید و ابتدا خود رو آرام نمایید زیرا خطر حمله قلبی در طول یک ساعت پس از تحریک عصبانیت در فرد و انجام ورزش شدید در این زمان، دو برابر بیش از هر زمان دیگریست.

آیا اگر شب‌ها ورزش کنیم، دچار بدخوابی می‌شویم؟

ورزش کردن در هر زمان از روز که باشد به خواب بهتر و سریع‌تر کمک می‌کند. ورزش منظم در حقیقت مثل این می‌ماند که قرص خواب مصرف کنید و کیفیت خواب رو بالا می‌برد. شاید علت این باشد که ورزش بر روی دمای بدن، نرخ متابولیکی بدن و میزان اضطراب اثر می‌گذارد. پس هر زمان از روز که برای‌تان راحت‌تر است ورزش کنید اما فراموش نکنید که پس از پایان ورزش اصلی، حرکات کششی انجام بدهید تا عضلات شما سرد شده و خواب بهتری هم داشته باشید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


هفت + 1 =