کاهش وزن بدون رژیم گرفتن (قسمت اول) » رژیم غذایی یکا

کاهش وزن بدون رژیم گرفتن (قسمت اول)

ژوئن 7th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

برای غذا خوردن خود محدودیت زمان بگذارید

یعنی مثلاً  ساعت خود رو روی 20 دقیقه تنظیم کنید تا پس از گذشت 20 دقیقه از شروع غذا، زنگ بخورد. انقدر باید غذا خوردن خود رو طولانی کنید و به آرمی غذا رو بجوید که 20 دقیقه طول بکشد. وقتی که غذا رو به آرامی می‌جویم، لذت بیشتری از غذا می‌بریم زیرا طعم آن رو بهتر درک می‌کنیم. همچنین بدن فرصت پیدا می‌کند تا هورمون سیری رو ترشح کند. وقتی که در خوردن غذا عجله می‌کنیم، معده ما این فرصت رو پیدا نمی‌کند که به مغز ما پیام سیری برساند و به پرخوری منجر می‌شود.

Lose-Weight-Without-Dieting

بیشتر بخواب، بیشتر وزن کم کن

تحقیقات نشان می‌دهند که یک ساعت خواب بیشتر شبانه، در مجموع در کل سال باعث کاهش 7 کیلوگرم از وزن می‌شود. وقتی که به قدر کافی در طول شب می‌خوابیم، در روز بعد توان بیشتری برای فعالیت بدنی و نیز انتخاب صحیح غذایی داریم. البته نتیجه این روش در افراد مختلف، با هم متفاوت است اما خواب از یک طریق دیگر نیز به کاهش وزن کمک می‌کند. خواب کمتر از 7 ساعت در شب اشتها رو افزایش می‌دهد و گرسنگی کاذب ایجاد می‌کند. پس کمتر از 7 الی 8 ساعت در شب نخوابید.

غذای بیشتری بخور تا وزن کم کنی

منظور از غذای بیشتر در اینجا، سبزیجات است. یعنی با ناهار و شام، از سبزیجات نیز استفاده کنید و نصف بشقاب رو با سبزیجات برگدار پر کنید. فیبر و آب موجود در میوه‌ها و سبزیجات احساس سیری رو افزایش می‌دهند. سبزیجات رو بدون افزودن روغن بپزید (آنها رو سرخ نکنید). برای افزایش طعم آنها از افزودن آب لیمو و سبزیجات معطر استفاده کنید و روی آنها سس پرچرب نریزید.

سوپ سبزیجات آبکی بخورید

خوردن سوپ،‌ قبل از شروع غذای اصلی اشتها رو کاهش می‌دهد. سوپ باید کم‌نمک و کم‌چرب باشد و به آن سبزیجات پخته اضافه نمایید. از سوپ خامه‌ای استفاده نکنید.

از غلات کامل استفاده کنید

منظور از غلات کامل، برنج قهوه‌ای، جو، جو دوسر، سبوس گندم و گندم کامل است. فیبر موجود در این غلات باعث می‌شود که مدت طولانی‌تری سیر بمانید. این مواد غذایی از بالا و پایین شدن ناگهانی قند  خون جلوگیری می‌کنند و قند رو یکنواخت نگه می‌دارند. لذا دچار اشتهای کاذب و هوس غذایی نمی‌شوید.

لباس‌های سایز کوچک خود رو برانداز کنید

لباس‌های مورد علاقه‌تان که سایزشان از سایز فعلی شما کوچکتر است در جلوی چشم خود بگذارید تا هر روز آنها رو ببینید. لازم نیست که لباسی باشد که خیلی با سایز شما تفاوت دارد. تفاوت حتی یک سایز و دو سایز هم خوب است و می‌توانید با همین مقدار شروع کنید تا اراده و انگیزه شما رو برای کاهش وزن افزایش بدهد. به مرور می‌توانید سایز لباسی رو که جلوی دید خود می‌گذارید، کم و کمتر کنید.

این مطلب ادامه دارد …

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.webmd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


یک + 1 =