ورزش کردن خــــــــیــلی راحته! کافیه این میون بُرها رو بلد باشیم! (قسمت دوم)

فوریه 16th, 2014 به‌دست admin پاسخ »

برای خواندن قسمت اول، بر روی اینجا کلیک کنید.

در قسمت اول، 5 مورد از روش های آسان برای میان بُرهای ورزشی رو با هم مرور کردیم. در ادامه 5 مورد دیگر رو ارائه می کنیم.

6 -  یکی از کارهایی که برای نگه داشتن آمار تعداد قدم هامون می توانیم انجام بدهیم، استفاده از دستگاه ” پدومتر ” هست. این دستگاه ها، ارزان بوده و کار کردن با اونها بسیار ساده هست. پدومتر، با هر قدمی که ما بر می داریم، یک عدد می اندازد (شبیه دستگاه های صلوات شمار). لازم نیست که بعد از برداشتن هر قدم، خودمون تکمه خاصی رو بزنیم تا عدد بیفتد بلکه این اتفاق به صورت خود به خود و بدون اینکه نیازی به اقدام از سوی ما باشد، صورت می گیرد.

pedometer

 

مهمترین خاصیت پدومتر این هست که به ما نشان می دهد که چقدر فعال هستیم و در طول هر روز، در مجموع، چه مقدار راه رفته ایم و پیاده روی کرده ایم. بهتر هست که روزانه حداقل 7000 قدم برداریم.

7 -  در هر جا که به آسانسور و یا پله برقی برخورد کردیم، بهتر هست که به دنبال پله ها بگردیم تا به جای آسانسور و پله برقی از پله استفاده کنیم. این کار انرژی بیشتری می سوزاند و فعالیت بدنی محسوب می شود. البته باید حواسمون باشد که مشکل زانو و کمر نداشته باشیم چون بالا و پایین رفتن از پله در صورت برخورداری از مشکلات بدنی، باعث وخیم تر شدن مشکل می شود.

8 -  یکی از مواردی که باعث می شود که تحرک کمتری داشته باشیم، وابستگی ما به تلویزیون، کامپیوتر و تلفن های هوشمند هست. هر قدر که زمان کمتری رو به استفاده از این دستگاه ها اختصاص بدهیم، مدت زمان نشستن و بی تحرکی ما هم کمتر می شود. می توانیم مدتی رو که صرف استفاده از این دستگاه ها می کردیم، تقسیم بندی کنیم. قسمتی از وقت رو اختصاص به کار به این دستگاه ها و بقیه وقت رو به رفتن به باشگاه ورزشی و یا حتی گردش در داخل منزل و مرتب کردن اتاق ها و وسایل، اختصاص بدهیم.

9 -  اگر برای رسیدن به محل کار از اتوبوس یا تاکسی استفاده می کنیم، بهترین فرصت رو برای پیاده روی داریم. به این ترتیب که می توانیم یک یا دو ایستگاه مانده به محل کار، از اتوبوس یا وسیله نقلیه پیاده شده و بقیه راه رو پیاده روی کنیم. برای این کار بهتر هست که از قبل برنامه ریزی کنیم و کمی زودتر از منزل خارج شویم تا فرصت کافی برای این پیاده روی رو داشته باشیم. باور کنید که زودتر بیدار شدن، ارزش لاغر شدن رو دارد.

10 -  اگر برای عبور و مرور از وسیله شخصی خودمون استفاده می کنیم، می توانیم وسیله نقلیه رو چند کوچه دورتر از مقصد پارک کنیم تا مجبور شویم کمی پیاده روی کنیم. شاید به نظر زیاد مؤثر نیاید اما در طی هفته ها و ماه ها، اثرات مفید این فعالیت کوچک رو به چشم خواهیم دید.

تا اینجای کار که خیلی آسان بود. اینطور نیست؟ باور کنید که فعالیت بدنی داشتن، خیلی راحتتر از اون هست که ما فکرش رو می کنیم. در روزهای آینده با ما همراه باشید تا بقیه روش های آسان اما مؤثر ورزش کردن رو با شما در میون بگذاریم.

برای خواندن قسمت سوم، بر روی اینجا کلیک کنید.

برگرفته از:  www.hsph.harvard.edu

گردآورنده:  شهرزاد  رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


× هشت = 64