چند حقه که کار منزل رو به ورزش تبدیل می‌کنند

جولای 4th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

کلی لباس و ظرف برای شستن روی دست‌تان مانده است، باید جاروکشی کنید و خلاصه فرصتی برای ورزش ندارید؟ نگران نباشید زیرا شما می‌توانید از همین کارهای منزل برای تحرک و ورزش روزانه استفاده کنید.

House-Workouts

وقتی که زمین رو جارو می‌کشید، حرکت لانج رو همزمان با جاروکشی انجام بدهید

در حالی که لوله جارو رو به جلو هول می‌دهید، یک قدم به جلو برداشته و هر دو پا رو از ناحیه زانو خم کنید و به پایین بروید تا حرکت لانج رو انجام بدهید. هر دو پا باید زاویه 90 درجه بسازند و 70 درصد وزن شما باید روی پای جلویی باشد. سینه رو صاف نگه دارید. 5 ثانیه در این حالت باقی مانده و سپس پایی که در عقب قرار دارد رو به جلو آورده و حرکت رو برای این پا تکرار کنید. به این ترتیب هم زمین تمیز می‌شود و هم پاهای شما تقویت می‌شوند. ورزش لانج در زمان‌هایی که می‌خواهید چیزی رو از روی زمین بردارید هم به کار می‌آید.

وزنه زدن در حین گردگیری

برای تقویت عضلات دست‌ها می‌توانید وزنه‌های مچ‌بند رو به دست خود ببندید و گردگیری کنید زیرا گردگیری نیاز به تحرک زیاد دست‌ها دارد. حتی اگر مچ‌بند نیم کیلویی یا یک کیلویی به دستان خود ببندید هم بسیار مفید است.

بالا بردن باسن در حین آشپزی

در حین ایستادن کنار اجاق گاز، یک پای خود رو در پشت خود بلند کرده و روی نوک پنجه پایی که بر روی زمین است بایستید. این حرکت رو 20 مرتبه برای یک پا انجام داده و سپس برای پای دیگر تکرار کنید. این حرکت باعث تقویت عضلات پشت ران، کپل‌ها و هسته بدن می‌شود.

در هنگام پهن کردن لباس‌های روی بند، حرکت اسکوآت انجام بدهید

سبد لباس‌های تمیز رو روی زمین قرار داده و هر بار که می‌خواهید لباسی رو برای پهن کردن روی بند از داخل سبد بردارید، حرکت اسکوآت رو انجام بدهید و به حالت چمباتمه پایین بیایید و بعد بالا بروید. یعنی به جای اینکه خم شوید و لباس رو بردارید، به حالت نیمه‌نشسته درآمده و لباس رو بردارید. مراقب باشید که زانوها در خطی جلوتر از انگشتان پا قرار نگیرند. اسکوآت باعق تقویت عضلات کپل‌ها، کمر، ران‌ها و هسته بدن می‌شود.

وقتی که کیسه حاوی زباله رو حمل می‌کنید، حرکت کرل عضله دوسر رو انجام بدهید

در حالی که زباله رو برای ریختن داخل سطل زباله سر کوچه حمل می‌کنید، بازوها رو 15 بار خم و راست کنید. آرنج‌ها رو نزدیک قفسه سینه نگه دارید و کیسه‌های زباله رو با خم و راست کردن دست‌ها بالا و پایین بیاورید.

بلند شدن روی نوک پنجه در حین ظرف شستن

وقتی که ظروف رو می‌شویید روی نوک پنجه بالا بروید و وقتی که ظروف رو خشک می‌کنید حرکت اسکوآت انجام بدهید. حداقل 20 بار روی پنجه پاها بلند شوید. پاها به اندازه عرض شانه از هم باز باشند. وقتی هم ظروف رو خشک می‌کنید، اسکوآت انجام بدهید. برای انجام اسکوآت تظاهر کنید که روی صندلی می‌نشینید و یا یک صندلی واقعی رو پشت خود قرار بدهید و طوری پایین بیایید که انگار می‌ خواهید روی آن بنشینید اما باسن خود رو روی آن نگذارید. اسکوآت رو 20 مرتبه انجام بدهید. سپس شروع به شستن بقیه ظروف کرده و روی نوک پنجه خود بایستید و بالا و پایین شوید. و بعد برای خشک کردن اسکوآت رو انجام بدهید. این حرکات به تقویت ساق پا، باسن و عضلات چهارسر کمک می‌کنند.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


− یک = 8