ایجاد تغییر در آشپزخانه برای کاهش وزن

آگوست 13th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

تنقلات رو دور از چشم نگه دارید

غذاهای چاق‌کننده رو یا اصلاً خریداری نکنید یا اگر هم خریدید جلوی چشم نگذارید. در عوض غذاهای سالم مثل میوه رو در جایی بگذارید که در دیدرس و در دسترس باشند.

بشقاب‌های فانتزی و گران نخرید

ظروف فانتزی باعث می‌شوند که تمایل بیشتری به غذا خوردن پیدا کنیم. اگر هم ظروف فانتزی دارید از آنها برای سرو کردن غذاهای سالم و غیرچاق‌کننده مثل سالاد استفاده کنید تا سبزیجات بیشتری مصرف کرده و اشتهای شما کاهش پیدا کند.

Kitchen-Setup-And-Weight-Loss

سایز بشقاب‌های خود رو کوچکتر کنید

یعنی مثلاً به جای غذا خوردن در بشقاب معمولی غذا، از بشقاب سالادخوری برای صرف غذا استفاده کنید. به این ترتیب بدون اینکه خودتان هم متوجه شوید، غذای کمتری می‌خورید.

مکان میز غذا در جایی دور از محل سرو غذا یا آشپزخانه باشد

تنها استثنا در این زمینه ظرف سالاد است که می‌توانید کل سالاد رو روی میز بگذارید اما بقیه غذاها در قابلمه بمانند و فقط به اندازه مصرف خود غذا کشیده و سر میز ببرید. به این ترتیب احتمال کشیدن پرس دوم غذا کمتر می‌شود.

خوراکی‌هایی که در بسته‌بندی سایز خانواده هستند رو در دیدرس نگذارید

هر قدر که سایز بسته‌بندی خوراکی بزرگتر باشد احتمال اینکه کنترل رو از دست‌ داده و پرخوری کنیم بیشتر است. اما اگر هر بار مجبور باشیم که یک بسته کوچک رو باز کنیم و مصرف کنیم، این فرصت رو پیدا می‌کنیم که در فاصله بین باز کردن بسته دوم به این فکر بیفتیم که رژیم کاهش وزن داریم و نباید پرخوری کنیم. خوراکی‌های سایز خانواده معمولاً با تخفیف ارائه می‌شوند تا ما رو ترغیب به خرید آنها کنند. پس اگر هم خوراکی سایز خانواده خریدید، آن رو از بسته‌بندی اصلی خارج کرده و در کیسه فریزرهای کوچک‌تر تقسیم کنید تا هر بار یک بسته کوچک رو میل کنید.

دکوراسیون یخچال خود رو اصلاح کنید

ما معمولاً گوشت و پنیر و دسرها رو در طبقات بالای یخچال و سبزیجات و میوه‌ها رو در طبقات پایین یخچال قرار می‌دهیم و به همین دلیل وقتی که در یخچال رو باز می‌کنیم، اولین چیزی که توجه ما رو جلب می‌کند دسر و خوراکی‌های طبقات بالای یخچال هستند و به طبقات پایین که میوه و سبزی هستند توجه نمی‌کنیم. پس ترتییب چینش خورکی‌ها رو در یخچال خود تغییر داده و آنها رو طوری قرار بدهید که میوه و سبزیجات و خوراکی‌های سالم همردیف چشم شما و خوراکی‌های چاق‌کننده در سطحی دور از چشم باشند.

در حین صرف غذا به موسیقی ملایم گوش کنید

موسیقی آرمشبخش باعث می‌شود که غذای کمتری بخورید زیرا به طور ناخودآگاه سرعت شما در غذا خوردن رو کند می‌کند. برای اینکه محیط رو هر چه بیشتر آرام کنید می‌توانید نور محیط رو هم کم کنید. همانطور که می‌دانید هر قدر که با آرامش و آهستگی بیشتری غذا بخوریم، لقمه‌های کوچک برداشته و به ورطه پرخوری نمی‌افتیم.

از لیوان‌های باریک استفاده کنید

لیوان‌های بلند و قلمی این خطای دید رو در ما ایجاد می‌کنند که در مقایسه با لیوان‌های پهن و کوتاه، حاوی مقدار زیادی نوشیدنی هستند. یعنی حتی اگر هر دو نوع لیوان به یک اندازه نوشیدنی داشته باشند اما ما فکر می‌کنیم که محتویات لیوان بلند و قلمی، بیشتر از محتویات لیوان پهن و کوتاه است. پس هر زمان که خواستید نوشیدنی شیرین بخورید از لیوان‌های بلند و باریک استفاده کنید و لیوان‌های کوتاه و پهن رو به نوشیدن آب و شیر اختصاص بدهید.

بشقاب سبز بخرید

اگر بین غذایی که می‌خورید و بشقابی که غذا در آن سرو شده است، تضاد رنگ وجود داشته باشد، به طور خودبه‌خود غذای کمتری خواهید خورد. مثلاً اگر برنج رو در بشقاب سفید بریزید، نسبت به زمانی که برنج رو در بشقاب قرمز می‌ریزید، غذای بیشتری خواهید خورد زیرا به علت سفیدی برنج و بشقاب متوجه مقدار زیاد برنج داخل آن نمی‌شوید اما وقتی که برنج داخل بشقاب قرمز باشد، تفاوت رنگ انقدر زیاد است که به نظرتان می‌رسد که برنج زیادی داخل بشقاب است. از همین خطای دید می‌توان برای مصرف بیشتر سبزیجات استفاده کرد. یعنی سبزیجات رو داخل بشقاب سبز میل کنید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


پنج − 5 =