ورزش کردن خــــــــیــلی راحته! کافیه این میون بُرها رو بلد باشیم! (قسمت سوم) » رژیم غذایی یکا

ورزش کردن خــــــــیــلی راحته! کافیه این میون بُرها رو بلد باشیم! (قسمت سوم)

فوریه 19th, 2014 به‌دست admin پاسخ »

برای خواندن قسمت دوم، بر روی اینجا کلیک کنید.

تا اینجا، ده مورد از میون بُرهای ورزشی رو با هم مرور کردیم. در این قسمت، 5 مورد دیگر از این میون بُرها رو بررسی می کنیم.

11 -  باید ورزش کردن و تحرک داشتن رو به یک تفریح و سرگرمی برای خودمون تبدیل کنیم. این کار باعث می شود که از انجام اون لذت ببریم و با زور و بدون علاقه اقدام به ورزش نکنیم. وقتی که از انجام کاری لذت می بریم، ادامه اون برای ما سخت نیست و هر روز برنامه های خودمون رو طوری تنظیم می کنیم که حتماً به کاری که به اون علاقه داریم هم برسیم.

dodgeball

پس باید ورزش ها یا فعالیت های بدنی رو انجام بدیم که به اونها علاقه داریم و در ما شور و شوق ایجاد می کنند. مثلاً اگر به بدمینتون یا تنیس علاقه داریم، می توانیم در یک پارک یا محیط باز این ورزش ها رو انجام بدهیم. حتی می توانیم بازی وسطی انجام بدهیم. مهم این هست که فعالیت بدنی داشته باشیم.

12 -  اگر توان مالی خرید دستگاه های ورزشی کاردیو مثل: تردمیل، دوچرخه ثابت یا دستگاه الیپتیکال رو داشته باشیم، می توانیم با خرید این دستگاه ها، بهانه اینکه فرصت رفتن به باشگاه ورزشی رو نداریم، از خودمون بگیریم. به این ترتیب، می توانیم در محیط آرام منزل خودمون به ورزش کاردیو بپردازیم و زمانش رو هم خودمون تعیین کنیم. فقط باید به خاطر داشته باشیم که مدل های ارزان این دستگاه ها ممکن هست که قدرت و استاندارد کافی نداشته باشند. پس باید دستگاه رو به دقت خریداری کنیم و اگر هم توان مالی خرید دستگاه استاندارد رو نداریم، بهتر هست که از خرید این دستگاه ها منصرف شده و به باشگاه هایی که دستگاه های استاندارد در اونها قرار داده شده، مراجعه کنیم چون این موضوع برای حفظ سلامتی ما بسیار مهم هست.

13 -  یکی از بهترین راهکارها این هست که ورزش رو به یک فعالیت اجتماعی تبدیل کنیم. یعنی با دوستان، همسر، شوهر یا اعضای خانواده خود قرار بگذاریم که مثلاً در صبح یا در زمان عصر، همگی با هم به پیاده روی برویم یا ورزش خاصی انجام دهیم و یا نرمش کنیم. این کار،  هم تفریح هست، هم باعث می شود که بیشتر در کنار عزیزان خود باشیم و هم انگیزه بیشتری برای ورزش کردن و ادامه اون به ما می دهد. حتماً این مورد رو امتحان کنید. مطمئن باشید که جواب می دهد.

14 -  ثبت نام در یک کلاس ورزشی، اثر بسیار زیادی دارد. با پیدا کردن یک باشگاه یا کلاس یوگا یا حتی کلاس حرکات موزون در اطراف منزل خودمون، کمک می کند تا با افرادی آشنا بشویم که ممکن هست مثل خود ما دغدغه کاهش وزن و لاغری داشته باشند. این موضوع انگیزه ما رو بالاتر می برد چون با کسانی دیگری که هدفی مشابه خود ما دارند، برخورد می کنیم. ضمن اینکه می توانیم از تجربیات همدیگر در این زمینه برخوردار شویم.

15 -  اگر بتوانیم، زمانی رو که صرف نشستن می کنیم به زمان تحرک تبدیل کنیم، فــــــوق الـــعـــــاده هست. مثلاً وقتی که با تلفن صحبت می کنیم، در صورتی که تلفن بی سیم هست، به جای نشستن، راه برویم و یا وقتی که تلویزیون تماشا می کنیم، به جای نشستن، بایستیم و در جا بزنیم، نرمش کنیم، لی لی انجام بدهیم یا نرمش کنیم. خلاصه اینکه بی تحرک نباشیم.

برای خواندن قسمت چهارم، بر روی اینجا کلیک کنید.

برگرفته از:  www.hsph.harvard.edu

گردآورنده:   شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


7 × = شصت سه