روش هایی برای اضافه کردن روغن زیتون به خوراکی ها

فوریه 22nd, 2014 توسط admin پاسخ »

روغن زیتون یکی از غنی ترین منابع چربی های مونوی غیر اشباع هست که جزء چربی های سالم که ضرری برای قلب ندارند، محسوب می شود. در این مطلب، نمونه هایی از روش های اضافه کردن این روغن سالم رو با شما در میون می گذاریم.

olive salad

  • می توانید به جای استفاده از روغن یا کره در طبخ غذا از روغن زیتون استفاده کنید.
  • می توانید سس سالاد رو به کمک روغن زیتون و به شکل خانگی تهیه کنید. برای این کار، باید به ازای هر دو قسمت روغن زیتون، یک قسمت آب لیمو یا سرکه رو همراه با میزان دلخواه نمک و فلفل ترکیب کنید.
  • می توانید مقدار کمی روغن زیتون رو به سبزیجات پخته اضافه کنید تا به اونها طعم بهتری داده شود.
  • حتی می توانید، حبه های زیتون رو به سالاد اضافه کنید و یا زیتون های خرد شده رو در سس پاستا بریزید.
  • اگر از طعم بیسکویت های تهیه شده از غلات کامل خوشتون نمی آید، می توانید بر روی اونها، سس تهیه شده از روغن زیتون رو بپاشید. برای تهیه این نوع سس، زیتون ها رو خرد کرده و همراه با سیر و رب گوجه فرنگی در دستگاه مخلوط کن بریزید. حتی می توانید، کمی ماهی کولی هم به سس اضافه کنید تا طعم اون افزایش پیدا کند.

اگر از عطر و بوی روغن زیتون فرابکر خوشتون نمی آید، می توانید از روغن زیتون سبک استفاده کنید. البته مقدار انرژی روغن زیتون سبک و روغن زیتون فرابکر هیچ تفاوتی با هم ندارد اما نوع سبک اون، بوی تند نوع فرابکر رو ندارد.

نکته مهم: اگر رژیم غذایی کاهش وزن دارید، توجه داشته باشید که روغن زیتون از نظر مقدار انرژی و قدرت چاق کنندگی، هیچ تفاوتی با روغن های دیگر ندارد. پس باید با دقت مصرف شود تا به برنامه کاهش وزن، صدمه نزند.

برگرفته از:  www.discovergoodnutrition.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

2 comments

  1. ناشناس گفت:

    آیا میشود برای سرخ کردند هم از روغن زیتون استفاده کرد

    • admin گفت:

      دوست عزیز سلام،

      به هیچ وجه از روغن زیتون برای سرخ کردن استفاده نکنین چون در این صورت به نقطه دود خود رسیده و ترکیبات سرطان زا و مضری رو تولید می کنه. برای سرخ کردن فقط از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنین و روغن زیتون رو در موارد دیگه ای که نیاز به حرارت دادن نداره، مصرف کنین.

      موفق باشین

دیدگاهتان را بنویسید


چهار − 2 =