آیا می‌توان فقط از ناحیه شکم لاغر شد؟

سپتامبر 16th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

اگر فکر می‌کنید که می‌توان از طریق ورزش، یک نقطه خاص از بدن رو آب کرد اما جاهای دیگر بدن دست‌نخورده باقی بمانند، سخت در اشتباهید. لاغری موضعی آنطور که برخی تبلیغات تجاری وعده آن رو می‌دهند، حقیقت ندارد. اما برخی از نقاط بدن بیش از سایر قسمت‌ها تحت تأثیر ورزش قرار می‌گیرند.

Spot-Reduction1

شکم، یکی از همین قسمت‌هاست که زودتر از سایر بخش‌ها نسبت به ورزش، واکنش نشان می‌دهد. برخی از بافت‌های چربی بیش از سایر بافت‌ها، فعالیت متابولیکی دارند و به همین دلیل، نسبت به ورزش حساس‌تر هستند. چربی شکمی یکی از فعال‌ترین انواع چربی از نظر متابولیکی است.

وقتی که ورزش می‌کنید، بدن شما هومون‌ بیشتری ترشح می‌کند. هر قدر که شدت ورزش بیشتر باشد، ترشح هورمون‌ها هم بیشتر می‌شود. در نتیجه چربی فعال متابولیکی بیشتری نیز می‌سوزد. اما خبر بد اینکه گرچه چربی ناحیه شکم به ورزش زودتر جواب می‌دهد اما این چربی از خطرناک‌ترین نوع چربی و بلای جان نیز هست. چربی شکم یا چربی احشایی، خطر دیابت، بیماری قلبی، سرطان و سایر بیماری‌های خطرناک رو بیشتر می‌کند.

چربی که در کپل‌ها، باسن و ران‌ها تجمع پیدا می‌کند، از نظر متابولیکی فعال نیست و سوزاندن آن سخت‌تر است اما این حسن رو دارد که آنقدرها خطرساز نیست.

چه نوع ورزشی برای آب کردن چربی شکم، مناسب‌تر است؟

در یک مطالعه که به مقایسه تمرینات قدرتی و هوازی پرداخته بود مشخص شد که تمرینات هوازی مثل دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، کمک بیشتری به آب شدن چربی اضافی کل بدن می‌کنند اما تمرینات استقامتی و قدرتی که شکم رو هدف قرار می‌دهند، اثر بهتری بر روی چربی شکم دارند.

به طور خلاصه، لاغری موضعی، چندان مؤثر نیست. اما با ترکیبی از تمرینات استقامتی و ورزش هوازی با شدت زیاد، در کنار رژیم غذایی سالم، می‌توانید چربی شکم رو کاهش بدهید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.health.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


5 × = سی