ورزش کردن خــــــــیــلی راحته! کافیه این میون بُرها رو بلد باشیم! (قسمت چهارم)

فوریه 23rd, 2014 به‌دست admin پاسخ »

برای خواندن قسمت سوم، بر روی اینجا کلیک کنید.

باور کردنش سخت هست که این همه میون بُر برای ورزش کردن وجود داشته باشد، اینطور نیست؟ در ادامه 5 مورد دیگر از این میون بُرها رو با هم می خونیم.

16 -  یکی از کارهای مفیدی که به برنامه کاهش وزن ما کمک زیادی می کند این هست که ورزش هایی رو که انجام می دهیم، یادداشت کنیم. اگر بدانیم که در هر روز چه ورزشی انجام داده ایم و مقدار و شدت این ورزش ها چقدر بوده است، برنامه ریزی بهتری هم برای کاهش وزن خود خواهیم داشت. مثلاً، می توانیم با دانستن یکای ورزش ها، برنامه غذایی مون رو با ورزش ها تطبیق بدهیم تا بفهمیم که آیا ورزشی که انجام داده ایم به قدر کافی بوده و آیا می توانیم با توجه به ورزشی که انجام دادیم، غذای بیشتری بخوریم.

bike to work

17 -  در صورتی که امکانش برای ما فراهم باشد، بهتر هست که به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنیم و یا پیاده روی کنیم. چرا باید برای مسیری که کوتاه هست و نهایتاً 3 کیلومتر هست، از ماشین استفاده کنیم در حالی که می توانیم همین مسیر رو پیاده برویم یا با دوچرخه طی کنیم و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشیم؟

18 -  اگر مقدور باشد، بهتر هست که حداقل برای یک یا دو جلسه، مربی خصوصی ورزشی داشته باشیم تا حرکات و روش های کلیدی ورزش و انعطاف بدنی صحیح رو به ما آموزش بدهد. سپس، بدون نیاز به مربی، در جلسات بعد خودمون هم می توانیم به ورزش ادامه بدهیم. البته به شرطی که نکاتی رو که مربی به ما آموزش داده، به درستی به کار ببریم.

19 -  وقتی که برای کارهای روزانه خودمون برنامه ریزی می کنیم، بهتر هست که برنامه هامون رو یادداشت کنیم و در میان این برنامه های مهم، حتماً ساعتی رو هم به ورزش به عنوان بخش مهمی از برنامه های روزانه خودمون اختصاص بدهیم. طوری باید به برنامه ورزشی خودمون (هر قدر هم که کم و سبک باشد) وفادار باشیم که درست مثل کارهای بسیار ضروری زندگی، هر روز در برنامه های ما جای داشته باشد و انجام شود.

20 -  بیایید به خودمون جایزه بدهیم! برای خودمون هدف های کوتاه مدت ورزشی در نظر بگیریم و برای رسیدن به اون هدف ها، جایزه تعیین کنیم. حتی می توانیم با دوستان مون به صورت تفریحی مسابقه ورزشی ترتیب بدهیم. بهتر هست که جایزه ای که در نظر می گیریم هم به ورزش مربوط باشد. مثلاً، می توانیم یک دستگاه اندازه گیری تعداد ضربان قلب و یا یک پدومتر (وسیله اندازه گیری تعداد قدم ها) و یا یک کفش ورزشی رو به عنوان جایزه تعیین کنیم.

میون بُرهای ورزشی خیلی بیشتر از این 20 مورد هستند که با هم مرور کردیم. کافیه که کمی خلاقیت داشته باشیم و این میون بُرها رو شناسایی کنیم. ورزش کردن، واقعاً راحتتر از اون چیزی هست که همیشه تصورش رو می کردیم، پُر از تفریح و سرگرمی هست، اینطور نیست؟ :)

پایان مطلب

برگرفته از:  www.hsph.harvard.edu

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


8 × شش =