چند نمونه صبحانه پروتئینی (قسمت دوم)

اکتبر 25th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

پروتئین خاصیت سیرکنندگی دارد و ترشح هورمون سیری رو نیز افزایش می‌دهد و لذا اشتها رو کاهش می‌دهد. در نتیجه کمک می‌کند تا در کل روز، احساس گرسنگی کمتری کنیم. این موضوع به خصوص در شب که تحرک افراد کمتر است،‌ اهمیت زیادی دارد. پروتئین، ثبات قند و انسولین خون رو هم بهتر حفظ می‌کند و لذا فرد در کل روز انرژی کافی برای فعالیت خواهد داشت و دچارافت انرژی نمی‌شود. در پست قبل چند نمونه صبحانه پروتئینی رو به شما معرفی کردیم که می توانید با کلیک بر روی  اینجا  بخوانید. در این پست،‌ به چند نمونه دیگر صبحانه پروتئینی می‌پردازیم.

High-Protein-Breakfast-Ideas

سالاد صبحانه

خوردن سبزیجات در ابتدای صبح، ایده بسیار خوبیست. این نوع سالاد سبزیجات که ما از آن صحبت می‌کنیم حاوی ماهی سالمون نیز هست. سالمون رو بر روی مخلوطی از سبزیجات و عدس قرار داده و به آن سس بالزامیک و مشتی آجیل برای تزیین اضافه کنید. می‌توانید سالاد رو از شب قبل آماده کنید.

breakfast-salad

دسر ماست غیرلبنی

امروزه انواع ماست‌ها با منشأ گیاهی وجود دارند که حاوی مقادیر خوبی پروتئین هستند. مثل ماست سویا و ماست شیربادام. سعی کنید که انواع غیرشیرین ماست رو تهیه کنید و برای طعم‌دهی و شیرین کردن آن از قطعات میوه استفاده کنید. حتی می‌توانید برای افزایش محتوای پروتئینی ماست و نیز اسیدهای چرب امگا 3 به آن،‌ تخم کتان،‌ دانه چیا و شاهدانه اضافه کنید.

Non-Dairy Yogurt Parfait

ساندویچ ماهی سالمون و آووکادو

اگر نمی‌خواهید تخم‌مرغ بخورید، ماهی سالمون مصرف کنید. در 120 گرم ماهی سالمون، 20 گرم پروتئین وجود دارد. برای تهیه این ساندویچ از نان تست سبوس‌دار استفاده کنید. به ساندویچ خود آووکادو، حلقه‌های پیاز قرمز و گوجه‌فرنگی اضافه کنید.

Salmon Avocado Toast

دسر جودوسر

جودوسر رو با پودر پروتئینی ساده یا طعم وانیل‌دار مخلوط کنید (حتی می‌توانید از پودر پروتئینی با طعم شکلات استفاده کنید) و سپس به آن آب و شیر مغزها افزوده و خوب هم بزنید. بگذارید تا در یخچال تا صبح خیس بخورد. سپس با توت‌ها و تخم کدو تزیین کرده و میل کنید.

Overnight Oats

ساندویچ پنیر کاتیج

به جای پنیر معمولی از پنیر کاتیج استفاده کرده و به آن دارچین، کمی عسل و مشتی آجیل اضافه کنید تا پروتئین بیشتری مصرف کرده باشید.

Cottage Cheese Toast

اسموتی پروتئینی

اکثر اسموتی‌ها فقط مقدار زیادی میوه هستند که گرچه خوشمزه و مفید است اما سیرکننده نیست و پروتئین کمی دارد. برای افزایش پروتئین اسموتی به آن چند اسکوپ پودر پروتئین اضافه کنید. دقت کنید که پودر پروتئینی رو خریداری کنید که بیش از 5 گرم شکر در کل آن وجود نداشته باشد و اصلاً‌ بهتر است که از پودر پروتئین بدون شکر استفاده کنید زیرا میوه موجود در اسموتی به قدر کافی باعث شیرین شدن آن می‌شود. یادتان نرود که سبزیجاتی مثل اسفناج رو هم به اسموتی خود اضافه کنید و از ریختن مقداری کره مغزها یا دانه شاهدانه در آن غافل نشوید تا هم پروتین و هم چربی سالم و سیرکننده به اسموتی شما اضافه شده باشد.

Protein-Packed Smoothie

جودوسر خامه‌ای

یک راه دیگر تهیه صبحانه پروتئینی با جودوسر این است که آن رو با پنیر کاتیج یا ماست یونانی مخلوط کنید و سپس با مغزها و دانه‌ها تزیین نمایید. بدین ترتیب صبحانه شما هم پروتئین فراوانی دارد و هم فیبر زیادی در خود جای داده است و این دو دست به دست هم داده و با گرسنگی مبارزه می‌کنند.

Creamy Oatmeal

پایان مطلب

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.prevention.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


− 1 = هشت