چگونه اکسیژ‌‌ن‌رسانی به مغز را افزایش بدهیم

اکتبر 27th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

وجود اکسیژن برای فعالیت مغز، ضروری و حیاتی است. اما اکثر فعالیت‌های روزانه و عادات ما ممکن است که با گردش صحیح خون و رساندن اکسیژن و سایر مواد مغذی ضروری برای مغز و سیستم مغزی- نخاعی، اختلال ایجاد کنند و صاف نگه داشتن ستون فقرات به رساندن اکسیژن بیشتر به مغز کمک می‌کند اما هرگونه بی‌تحرکی و قرار گرفتن طولانی‌مدت در یک حالت می‌تواند در گردش نخاعی مشکل ایجاد کند.

Improve-Brain-Oxygen-Circulation

برای پرهیز از مشکلات ذکرشده و کمک به بهبود گردش خون، اکسیژن و مایعات مغزی – نخاعی، توصیه می‌شود که به نکات زیر توجه کنید:

بایستید

ایستادن بر روی هر دو پا یا بر روی یک پا باعث فعال شدن گردش نخاعی می‌شود. ایستادن بر روی هر دو پا، گردش نخاعی رو در لوب قدامی و کورتکس بینایی راست در مغز بهبود می‌بخشد. ایستادن بر روی یک پا، گردش نخاعی رو در مخچه قدامی و میانی و لوب قدامی کرتکس جانبی مغز بیشتر می‌کند. اگر یک پا رو جلوی پای دیگر بگذارید و بایستید، گردش نخاعی در کورتکس بخش بینایی، مغز میانی مغز و بخش‌های قدامی و خلفی مخچه تقویت می‌شود.

پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی باعث می‌شود که اکسیژن به سرعت به مغز برسد زیرا گردش خون رو افزایش داده و در نتیجه اکسیژن و خون در اختیار مغز قرار می‌گیرد. ورزش‌هایی که شدت بیشتری دارند، اکسیژن و مواد مغذی رو به بخش‌های دیگر بدن سرازیر می‌کنند. اما ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی، اکسیژن‌رسانی رو بر روی مغز متمرکز می‌کنند.

ورزش کنید

فعالیت ورزشی باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود. در نتیجه گردش خون به مغز افزایش پیدا می‌کند. ورزش‌های هوازی نیز فعالیت شناختی مغز رو در انسان بهبود می‌بخشند. ورزش طولانی‌مدت حتی می‌تواند منجر به رشد سلول‌های خونی جدید شود و جریان خون رو به دستگاه عصبی افزایش دهد.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.livestrong.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


سه × 8 =