چند بار در هفته ورزش کنیم تا سلامتی سرخرگ‌ها حفظ شود

اکتبر 28th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

شاید برای شما هم این سؤال باشد که دقیقاً چقدر باید ورزش کرد تا سرخرگ‌ها که انشعبات حیاتی بدن هستند رو سالم نگه داریم. در ادامه مطلب به این موضوع می‌پردازیم.

Times-You-Should-Exercise-Weekly

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که ورزش کردن، 2 تا 3 مرتبه در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه کافیست تا سرخرگ‌های سایز متوسط بدن (یعنی سرخرگ‌هایی که اکسیژن رو به سر و گردن می‌رسانند)، جوان و سالم بمانند. در کسانی که 4 بار یا بیشتر در هفته ورزش می‌کنند، هم سرخرگ‌های سینه و هم شکم، سلامتی خود رو بهتر حفظ می‌کنند. اساساً اگر می‌خواهید که قلب جوانی داشته باشید، باید حداقل 4 جلسه در هفته ورزش کنید.

این موضوع از این جهت مهم  است که شما نه تنها می‌توانید از پیری قلب و رگ‌‌های خونی جلوگیری کنید بلکه حتی می‌توانید روند پیری آنها رو برعکس کنید. بهترین نتیجه رو هم زمانی می‌گیرید که حداقل 4 روز در هفته، هر بار به مدت 30 دقیقه ورزش کنید.

اکثر ما از فواید ورزش مطلع هستیم و می‌دانیم که ورزش فقط داشتن یک بدن زیبا نیست و فواید درونی زیادی دارد. ورزش نه تنها خلق و خو رو بهبود می‌بخشد، از بروز بیماری‌های مزمن که احتمال بروز آنها با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود هم جلوگیری می‌کند. همچنین به سلامتی استخوان‌ها و عضلات نیز کمک کرده و به شکل بسیار مؤثری سلامتی سیستم قلبی – عروقی رو بهبود می‌بخشد.

البته هنوز باید تحقیقات بیشتری در زمینه  اینکه کدام نوع ورزش بیشترین اثر رو بر جوانسازی رگ‌های خونی دارد، صورت بگیرد. همچنین باید در مورد شدت ورزش نیز مطالعه بیشتری انجام شود.

حتی اگر فرصت کافی برای ورزش ندارید، حداقل 2 جلسه در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه با شدت متوسط ورزش کنید. آیا اصلاً ورزش می‌کنید؟ معمولاً چند بار در هفته به ورزش می‌پردازید؟ چه چیز انگیزه شما رو برای ورزش بالا می‌برد؟

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.livestrong.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


هشت − 4 =