حقه‌هایی که کاهش وزن را آسان‌تر می‌کنند

نوامبر 5th, 2018 به‌دست admin پاسخ »

نکاتی که در ادامه مطلب به شما معرفی می‌کنیم شاید به نظرتان عجیب بیایند اما واقعیت این است که این حقه‌ها حقیقتاً به کاهش وزن کمک می‌کنند.

Weight-Loss-Tricks

بوییدن موز، سیب یا نعناع

تحقیقات نشان می‌دهند که هر قدر در دفعات بیشتری به بوییدن این گیاهان بپردازید، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و کاهش وزن برای‌تان آسان‌تر می‌شود. بر اساس یک نظریه، بوییدن مغز رو فریب می‌دهد و این تصور رو برای مغز به وجود می‌آورد که غذا خورده‌اید.

اندازه وعده صبحانه‌تان بزرگتر از شام‌تان باشد

بر اساس تحقیقات وقتی که اندازه وعده صبحانه بزرگتر از ناهار و شام باشد، نسبت به زمانی که وعده شام بزرگتر از سایر وعده‌هاست، فرد در کاهش وزن موفق‌تر خواهد بود.

به ازای هر پیامی که در شبکه‌های اجتماعی می‌فرستید، یک دور در اطراف اتاق بزنید

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد در حال تبادل نظر در شبکه‌های اجتماعی هستند، فرصت خوبی است که با هر بار پاسخ دادن به مخاطب، از جای خود بلند شده و در اطراف اتاق یا ساختمان قدم بزنید یا از پله‌ها بالا و پایین بروید.

کمربند ببندید

برخی از زنان فرانسوی در زمان خوردن غذا به دور کمر خود یک روبان می‌بندند تا از پرخوری جلوگیری کنند.

در هنگام صرف غذا، روبروی یک آینه بنشینید

غذا خوردن روبروی آینه باعث می‌شود که غذای کمتری بخوری و میزان غذای مصرفی رو به میزان تقریباً یک‌سوم کاهش می‌دهد. نگاه کردن به خود در آینه شما رو به یاد اهداف رژیمی‌تان می‌اندازد.

از غذای خود عکس بگیرید

عکس گرفتن از غذا و نگاه کردن به عکس که تصویر غذایی که می‌خواهید بخورید در آن است باعث می‌شود که قبل از اینکه تمام آن غذا رو بخورید، کمی بیشتر فکر کنید.

خوراکی‌هایی رو مصرف کنید که مجبور هستید دانه‌به‌دانه از بسته‌بندی خارج کنید

کسانی که مجبور هستند برای خوردن خوراکی آن رو از بسته‌بندی در بیاورند، تا 30 درصد خوراکی کمتری می‌خورند. این کار به فرد فرصت می‌دهد که در حین باز کردن بسته‌بندی به اینکه آیا اصلاً گرسنه است و لازم است که حتماً آن خوراکی رو بخورد یا نه، فکر کند. همچنین آن خوراکی دیگر “هلو برو توی گلو” نیست و نیاز به تلاش بیشتری برای دستیابی به آن دارد. همین مدت زمان که صرف بازکردن بسته خوراکی می‌شود، باعث می‌شود که گرسنگی کاذب و هوس بی‌مورد، تا حدودی فروکش کند.

بعد از شام، شمع با عطر وانیل روشن کنید

همانطور که گفته شد، بو نقش مهمی در سرکوب اشتها دارد. روشن کردن شمع وانیلی بعد از شام به شما کمک می‌کند تا هوس خوردن دسر رو از بین ببرید.

خودتان رو با رنگ آبی احاطه کنید

حتماً دقت کرده‌اید که اکثر رستوران‌ها از دکور آبی استفاده نمی‌کنند. علت این است که رنگ آبی اشتها رو سرکوب می‌کند. کسانی که در اتاقی با تم آبی‌رنگ غذا می‌خورند، تا 33 درصد غذای کمتری مصرف می‌کنند. نور آبی نیز همین خاصیت رو دارد و رغبت به غذا رو کمتر می‌کند. بنابراین، غذا رو در بشقاب آبی بخورید، در هنگام صرف غذا لباس آبی بپوشید و از رومیزی و سفره آبی استفاده کنید. همچنین از رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی در زمان خوردن غذا پرهیز کنید زیرا اشتها رو بیشتر می‌کنند.

نور محیط رو زیاد و صداها رو کم کنید

رستوران‌ها نور رو نه فقط برای رومانتیک جلوه دادن فضا، بلکه به منظور تشویق شما برای سفارش غذای بیشتر، کم می‌کنند. نور کم محیط باعث می‌شود که فرد کمتر متوجه حجم زیاد غذایی که می‌خورد شده و اشتیاق بیشتری برای غذا خوردن داشته باشد. صدا و موسیقی نیز باعث تهیج برای خوردن غذای بیشتر می‌شوند. بنابراین در محیط آرام یا جایی که موسیقی ملایم پخش می‌شود غذا بخورید تا سرعت جویدن و قورت دادن غذا در شما کمتر شده و در مجموع غذای کمتری بخورید.

هر بار سه لقمه کمتر غذا بخورید

یا مثلاً نوشابه کمتر بنوشید. همین کارهای به ظاهر کوچک باعث می‌شود که به مرور به خوردن خوراکی کمتر عادت کرده و با دقت بیشتری غذاها رو انتخاب کنیم.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


شش − = 5