با انجام این کارها در شب، وزن بیشتری کم کنید

دسامبر 31st, 2018 به‌دست admin پاسخ »

برای خیلی‌ها پیش می‌آید که در کل روز برنامه کاهش وزن خود رو به خوبی رعایت می‌کنند اما وقتی شب فرا می‌رسد، چند قدم عقب‌نشینی می‌کنند. غذا خوردن در شب،‌ بد نیست اما معمولاً‌ افراد به سراغ ناسالم‌ترین و چاق‌کننده‌ترین خوراکی‌ها می‌روند و یا حجم غذایی که برای شام می‌خورند، زیاد است. نکاتی که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم رو آویزه گوش خود کنید تا دچار اشتباهات شبانه‌ای که مانع از کاهش وزن شما می‌شوند، نشوید.

Weigh-Loss-At-Night

به جای میان‌وعده شبانه،‌ شام بخورید

به جای اینکه شکم خود رو با تنقلات پر کنید، شام واقعی اما مناسب بخورید. بعضی از افراد شام نمی‌خورند و به جای آن چیپس و پفک و بستنی می‌خورند و خیال می‌کنند که با این کار چاق نمی‌شوند. اگر شما یک شام مناسب بخورید خیلی بهتر از این است که شام رو نخورده و به جای آن این نوع خوراکی‌ها رو مصرف کنید.

اندازه شام مصرفی خود رو کاهش بدهید

اکثر افراد در وعده شام به خوردن مقدار زیادی غذا روی می‌آورند و شام،‌ بزرگترین وعده غذایی آنهاست. شام خود رو سبک کنید. اگر بیش از یک‌سوم کالری یا یکای روزانه خود رو به شام اختصاص می‌دهید، این عادت رو از سر خود بیندازید تا کاهش وزن شما با سرعت و موفقیت بیشتری همراه باشد. این کار باعث می‌شود که در طول روز انرژی بیشتری برای فعالیت داشته باشید و کمتر احساس گرسنگی کنید. همچنین به خواب بهتر نیز کمک می‌کند.

برای صبحانه روز بعد، از شب قبل برنامه‌ریزی کنید

با توجه به اینکه شام رو سبک در نظر می‌گیریم، قطعاً برای صبحانه روز بعد اشتهای زیادی داریم. اگر از قبل برای آن برنامه‌ریزی نداشته باشیم ممکن است که دچار اشتباه و پرخوری شویم و غذاهایی رو بخوریم که باعث چاقی و گرسنگی زودرس در طول روز می‌شوند. پس از شب قبل برای صبحانه روز بعد، برنامه‌ریزی کنید. حتماً از پروتئین، مثل تخم‌مرغ یا ماست، کمی میوه و سبزیجات تازه و کبروهیدرات پیچیده مثل نان کامل و جو دوسر، در وعده صبحانه استفاده کنید.

هر شب سر ساعت معین بخوابید

خواب شبانه آرام و کافی،‌ چربی‌سوزی رو افزایش می‌دهد. کسانی که خواب کافی و با کیفیت ندارند، مجبور هستند  که سختی بیشتری رو برای کاهش وزن تحمل کنند. شب‌ها به مدت 9 ساعت بخوابید. کمبود خواب علاوه بر اینکه هورمون‌های سیری و گرسنگی رو دچار اختلال می‌کند، بلکه احتمال اینکه چشم و دلتان در ساعات دیروقت شب به دنبال غذا و تنقلات بدود رو نیز بیشتر می‌کند. بنابراین سعی کنید که هر شب سر ساعت مشخص، مثلاً 10 شب بخوابید تا به قدر کافی تا صبح فرصت خواب داشته باشید.

در شبکه‌های اجتماعی وقت‌گذرانی نکنید

شبکه‌های اجتماعی، خوبی‌ها و بدی‌های خاص خود رو دارند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید از مدت زمانی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید، کم کنید. پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که توقع افراد از ظاهر و شکل بدن‌شان بالا برود و اعتماد به نفس خود رو از دست بدهند زیرا فرد خود رو با دیگران مقایسه می‌کند. همین امر نقش مهمی در بروز اختلالات تغذیه‌ای ناسالم دارد. پس به جای وقت‌گذرانی شبانه در شبکه‌های اجتماعی، زودتر به خواب بروید و در طول روز هم مدت محدودی رو برای این کار در نظر بگیرید.

دستورهای غذایی جدید رو امتحان کنید

خوردن شام در رستوران، ایده عاقلانه‌ای برای کاهش وزن نیست زیرا اندازه پرس غذاهای رستورانی معمولاً بزرگ است و ترکیبات به کار رفته در آنها هم بسیار چاق‌کننده هستند. اگر از غذاهای تکراری خانگی خسته شده‌اید، دست به کار شده و به دنبال دستور غذاهای جدید بگردید و آنها رو در خانه تهیه کنید تا هم اندازه پرس غذا و هم ترکیبات به کار رفته در آن رو تحت کنترل خود داشته باشید.

به آینده خود فکر کنید

بعضی از افراد به جای اینکه برای خود یک جایزه بزرگ متصور شوند که باید برای رسیدن به آن تلاش کرد، به جایزه‌های کوچک فکر می‌کنند. یعنی مثلاً به جای اینکه به سلامتی بیشتر و فشار خون کمتر که در اثر رژیم گرفتن به دست می‌آورند، فکر کنند، به تکه کیکی که به خود وعده داده‌اند، فکر می‌کنند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید به آینده خود فکر کنید. تصاویر آينده‌ای که مد نظرتان است رو مجسم کنید. مخصوصاً شب‌ها که اراده فرد کمتر است و ممکن است به پرخوری سوق پیدا کند، این تصاویر رو مرور نماید تا انگیزه بیشتری برای وفادار ماندن به برنامه کاهش وزن خود داشته باشد.

آیا پیروی از برنامه کاهش وزن در شب برای شما سخت‌تر از روز است؟ معمولاً چه راهکاری دارید تا به پرخوری شبانه نیفتید؟ آیا راهکارهایی که ارائه دادیم به نظرتان مفید هستند؟ آیا آنها رو به کار خواهید بست؟

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.livestrong.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


+ 5 = شش