قانون شماره یک رژیمی که می‌توانید آن را بشکنید!

فوریه 28th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

شکستن این قانون یکی از عجایب تحقیقات جدید در زمینه کاهش وزن است. بگذارید مطلب رو با یک سؤال شروع کنیم. حدس می‌زنید که کدام وعده غذایی در طول روز، مهمترین وعده غذایی  نیست؟ در ادامه مطلب به این موضوع می‌پردازیم.

Skipping-Breakfast

همه می‌دانیم که برای سلامتی بیشتر و به خصوص برای کاهش وزن توصیه می‌شود که حتماً صبحانه بخوریم. اما یک تحقیق جدید حاکی از آن است که خوردن صبحانه به عنوان اولین کار حیاتی که باید در ابتدای صبح انجام بدهیم، نیست.

این تحقیق که در مجله پزشکی بریتانیا به چاپ رسیده است گزارشی تهیه نموده است که بر اساس آن صبحانه ممکن است هیچ اثری بر کاهش وزن نداشته باشد! یک گروه از محققان از دانشگاه موناش استرالیا نیز در طی 28 سال بر روی این موضوع کار کرده‌اند و به بررسی اثر خوردن صبحانه بر تغییرات وزنی پرداختند.

هدف اصلی از خوردن صبحانه این است که در طول روز سیر بمانیم و دچار پرخوری در وعده‌های بعدی غذایی نشویم. اما یافته‌های این محققان نشان می‌دهد که نخوردن صبحانه باعث گرسنگی افراد حاضر در این تحقیقات نشد!

دومین یافته محققان از این تحقیقات این بود که خوردن صبحانه مانع از پرخوری افراد در طول روز نمی‌شود! همچنین یک نتیجه عجیب و غیرمنتظره در این تحقیقات این بود که کسانی که صبحانه نمی‌خوردند در مقایسه با کسانی که اهل خوردن صبحانه بودند، در حدود نیم کیلوگرم وزن کمتری داشتند!

محققان در پایان اینطور نتیجه‌گیری کردند که شاید آن میزان اهمیتی که تا به امروز برای صبحانه قائل می‌شدیم و آن رو مهمترین وعده غذایی و عامل کمک به کاهش وزن می‌دانستیم، آنقدرها هم صحت نداشته باشد. البته همچنان باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


+ 5 = یازده