7 راهکار برای موفقیت در کاهش وزن

مارس 7th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

1 -  همیشه هدف داشته باشید و به آن توجه کنید

اهداف نیاز به توجه دارند. باید اهداف خود رو ببینیم، بشنویم و به آنها فکر کنیم. نه اینکه صرفاً آرزو کنیم و آن رو بدون عمل رها کنیم. پس خودتان رو با چیزهایی که اهداف شما رو به یادتان می‌اندازند، احاطه کنید. بر روی یخچال، روی کامپیوتر، آینه حمام و روی تقویم، همه جای نشانه‌ای برای یادآوری اهداف خود به جای بگذارید.

Weight-Loss-Strategies

2 -  با قدم‌های کوچک شروع کنید

یکی از بزرگترین اشتباهات افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند این است که به خودشان بسیار سخت می‌گیرند تا هر چه زودتر به وزن دلخواه خود برسند. شما نمی‌توانید 10 کیلوگرم رو در طی یک هفته کم کنید. اما می‌توانید در یک هفته تا نیم کیلوگرم وزن کم کنید. همانطور که یک گیاه ابتدا از یک دانه کوچک شروع به رشد می‌کند تا بالاخره به درخت تبدیل شود، شما نیز باید از قدم‌های کوچک شروع کنید و توقع غیرواقعی از خود نداشته باشید. توقعات خود رو کمتر کنید تا به مرور به آن هدف بزرگ اصلی برسید.

3 -  از انزوا بیرون بیایید و اجتماعی باشید

ما انسان‌ها برای رسیدن به اهداف خود به پشتیبانی دیگران نیاز داریم. اکثر افراد از کمک، راهنمایی و ایده‌های دیگران استفاده می‌کنند. پشتیبانی، خوشحالی در میان گذاشتن تجربیات خود با دیگران، تشویق، راهنمایی و همصحبتی با افرادی که اهداف مشترکی با ما دارند، همگی به ما کمک می‌کنند تا در راهی که در پیش گرفته‌ایم ثابت‌قدم بوده و زودتر به هدف برسیم.

4 -  بر روی عادات روزانه خود تمرکز کنید

برای در پیش گرفتن یک زندگی سالم باید بر روی جزئیات زندگی خود دقیق شویم. ببینید که هر روز و هر هفته چه کارهایی انجام می‌دهید و چه عاداتی دارید. انتخاب‌های سالم می‌توانند به طبیعت ما تبدیل شوند. درست مثل مسواک زدن یا قفل کردن درب منزل که تبدیل به عادات زندگی ما شده‌اند. عادات سالم رو در زندگی خود ایجاد کنید. هر بار یک عادت سالم جدید.

5 -  هرگز از آموختن دست نکشید

زندگی سالم، مقصد نیست بلکه مسیر است. شما همیشه می‌توانید چیزهای جدیدی درباره تغذیه و تناسب اندام و حتی در مورد خودتان یاد بگیرید که به شما کمک می‌کنند تا امروز از آنی که دیروز بودید و فردا از آنی که امروز هستید، سالم‌تر و بهتر باشید.

6 -  از زندگی لذت ببرید و تفریح کنید

چه کسی  گفته است که سالم بودن به معنی سختی کشیدن است؟ به آن به دید تفریح و سرگرمی نگاه کنید نه به دید شکنجه و عذاب. از برنامه خود لذت ببرید و به دنبال راه‌هایی باشید که آن رو هر چه بیشتر لذتبخش و مهیج کنند. مثلا برای خود لباس‌های جدید ورزشی بخرید.

7 -  فعالیت‌های خود رو یادداشت کنید

هر چه به کاهش وزن‌تان مربوط می‌شود رو یادداشت کنید. چه اهداف وزنی و بررسی پیشرفت باشد یا نوشتن احساسات و افکارتان. نوشتن به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدید پیدا کنید، با ترس‌هایتان مواجه شوید و تصویر واقعی‌تری از زندگی خود داشته باشید. برای شروع از نوشتن اهداف خود شروع کنید، چه کوچک باشند و چه بزرگ و نیز از قدم‌هایی بنویسید که با برداشتن آنها آرزوهای شما به حقیقت تبدیل می‌شوند.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.sparkpeople.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


− 4 = پنج