ورزش در تعطیلات

مارس 13th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

برای بعضی از افراد سخت است که در طول سال ورزش کنند و در تعطیلات نیز  دست از ورزش نکشند. در واقع در طول تعطیلات، ورزش دیگر از اولویت‌های خیلی از افراد نیست. اما چگونه می‌توان از وقفه ورزشی در طول تعطیلات جلوگیری کرد؟

Holiday-Exercise

از قبل برنامه‌ریزی کنید

اگر در طول تعطیلات به سفر می‌روید، از قبل برای فعالیت بدنی در سفر برنامه‌ریزی داشته باشید. مثلاً:

  • مسیرهای پیاده‌روی یا دویدن رو در نزدیکی محل اقامت خود از طریق اینترنت و نقشه پیدا کنید.
  • از هتل محل اقامت خود درباره داشتن باشگاه در هتل یا نزدیکی هتل اطلاعات کسب کنید.
  • مسایل سبک ورزشی مثل دمبل‌های کوچک رو همراه خود به سفر ببرید.
  • با اعضای خانواده یا دوستانی که با شما به سفر آمده‌اند به پیاده‌روی در شهر یا روستایی که به آن سفر کرده‌اید بروید.
  • ورزش‌های سبک رو از قبل در نظر داشته باشید تا بتوانید در اتاق هتل انجام بدهید.

خودتان رو از قبل آماده کنید

اگر سفرتان به گونه‌ای است که نمی‌توانید برنامه‌ریزی ورزشی داشته باشید یا اگر زمان برای ورزش ندارید، از راهنمای زیر کمک بگیرید:

  • فقط 10 دقیقه برای ورزش خود وقت بگذارید و در اتاق خواب خود به آن بپردازید. مثلاً یک دقیقه اسکوآت،  یک دقیقه لانج، یک دقیقه دراز و نشست، یک دقیقه حرکت پروانه.
  • با خودتان DVD ورزشی داشته باشید و یا به صورت آنلاین حرکات ورزشی رو پیگیری کرده و تعدادی از آنها رو انجام بدهید.
  • کفش مخصوص دو و پیاده‌روی رو حتماً با خود ببرید که حداقل بتوانید چند دقیقه قبل از صبحانه یا قبل از شام به پیاده‌روی یا دویدن بپردازید.

از همه فرصت‌ها استفاده کنید

برنامه‌ریزی خوب است اما حتی اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید باز هم می‌توانید گوش به زنگ بوده و فرصت‌ها رو پیدا کنید. خلاقیت داشته باشید و خودتان راه‌های فعال بودن رو کشف کنید. مثلاً:

  • تا جایی که می‌توانید مسیرها رو پیاده‌ بروید. در پاساژ قدم بزنید، از پله‌ها برای بالا و پایین رفتن از طبقات استفاده کنید، بچه‌ها رو به پارک برده و با آنها بازی کنید.
  • با کودکان یا دوستان و خانواده همراه خود به بازی‌های دسته‌جمعی که نیاز به تحرک دارند، مثل فوتبال، والیبال، زو و … بپردازید.
  • خودتان محل اقامت خود رو تمیز کنید.
  • اگر همه در حال نشسته و گپ و گفت یا تماشای تلویزیون هستند شما در حین گفتگو بایستید یا حرکاتی مثل دراز و نشست انجام بدهید.
  • اگر وسیله ورزشی ندارید، از بطری آب یا قوطی کنسرو به عنوان وزنه استفاده کنید. به هر حال به قول معروف کاچی بهتر از هیچی است!

آنچه مهم است اینکه نباید به بهانه اینکه در تعطیلات به سر می‌برید، بی‌تحرک باشید. لازم نیست که به همان شدت و مدت روزهای عادی ورزش کنید اما لازم است که حتماً فعال باشید. وقتی که تعطیلات به پایان برسد خواهید توانست به برنامه عادی ورزشی خود بازگردید. پس از اینکه نمی‌توانید با همان شدت و مدت ورزش کنید، عذاب وجدان نگیرید. عذاب وجدان رو زمانی باید بگیرید که اصلاً تحرک نداشته باشید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.verywellfit.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


سه + 1 =