چگونه با هوس خوردن شیرینی‌جات در ایام نوروز مقابله کنیم

مارس 18th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

گرچه وجود قند در مقادیر کم در رژیم غذایی ضروری و مفید است اما قند و شکر اضافی که مصرف می‌کنیم برای سلامتی مضر هستند و این حقیقت بر هیچ‌کس پوشیده نیست. با این وجود در ایام عید نمی‌توانیم آنطور که باید مراقب سلامتی خود باشیم و همه جا توسط شیرینی‌جات احاطه شده‌ایم که می‌تواند اراده ما رو در هم بشکند. در ادامه مطلب چند راهکار برای مقابله با هوس خوردن شیرینی‌جات در ایام نوروز رو به شما معرفی می‌کنیم.

Too-Much-Pasteries

  • قبل از رفتن به دید و بازدید عید، در منزل خود یک میان‌وعده سالم بخورید تا در مهمانی کمتر دچار گرسنگی و هوس شیرینی‌جات شوید.
  • در مهمانی ابتدا از میوه شروع کنید و میوه‌هایی رو که می‌توان با پوست خورد، پوست نکنید. بدین ترتیب معده کمی پر شده و احتمال اینکه به سراغ شیرینی و شکلات بروید هم کمتر می‌شود.
  • چای خود رو با قند ننوشید و به جای آن از توت خشک یا از شیرینی‌کننده مصنوعی استویا که می‌توانید با خود به مهمانی ببرید استفاده کنید.
  • با  خودتان قرار بگذارید که اگر فرضاً امروز به ده منزل از اقوام می‌روید در فقط دو منزل دست به شیرینی ببرید.
  • وقتی که مهمان به منزل شما می‌آید، اجازه بدهید که خوراکی‌های شما برای مهمان باشند و خودتان به خوراکی‌های خودتان ناخنک نزنید چون قطعاً در منزل دیگران که خوراکی به شما تعارف می‌شود، شیرینی خواهید خورد.
  • از اینکه تعارف میزبان رو رد کنید احساس ناراحتی و معذب بودن نداشته باشید. خیلی محترمانه بگویید که در جاهای دیگر مقدار زیادی شیرینی صرف شده و یا برای سلامتی‌تان مضر است.
  • به جای شیرینی آجیل بخورید. گرچه آجیل هم چاق کننده است اما حداقل از شیرینی سالمتر است.
  • با توجه به اینکه در تمام مهمانی‌ها شیرینی سرو می‌شود سعی کنید که حداقل سایر مصارف شیرینی خود رو کاهش بدهید. بدین منظور، راهکارهای زیر رو مد نظر قرار بدهید:
  • به جای نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و آبمیوه از چای و آب استفاده کنید.
  • قهوه رو بدون شیرین‌کننده و یا با شیرین‌کننده مصنوعی استویا بنوشید.
  • از ماست‌های شیرین و میوه‌ای استفاده نکنید. به جای آن خودتان به ماست معمولی میوه اضافه کنید.
  • به جای اسموتی‌های میوه‌ای از خود میوه کامل استفاده کنید.
  • به جای آبنبات و شکلات و گز و سوهان، بارهای مخلوط میوه و آجیل رو مصرف کنید.
  • به جای سس‌‌های سالاد که حاوی قند و شکر مخفی هستند از روغن زیتون یا سرکه برای طعم‌دهی به سالاد استفاده کنید.
  • به جای غلات صبحانه، جو دوسر بخورید و داخل آن توت بریزید و یا املت بخورید.
  • به جای ژله از ورقه‌های موز تازه همراه با کره بادام‌زمینی استفاده کنید.
  • به جای شکلات صبحانه از کره مغزها که طبیعی هستند استفاده کنید.

 

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.healthline.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


1 × هفت =