رژیم کاهش وزن HMR، مفید یا مضر؟

مارس 25th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

انواع و اقسام برنامه‌های کاهش وزن وجود دارند اما حقیقت این است که برنامه‌ای که برای یک فرد کارامد است لزوماً برای فرد دیگر ممکن است کارایی نداشته باشد. برخی از افراد به برنامه‌ای با تنوع و حق انتخاب‌های زیاد نیاز دارند یا برنامه‌ای که به آنها اجازه بدهد خودشان هر نوع غذایی که دوست دارند بپزند (مثل یکا). برخی دیگر ترجیح می‌دهند که یک برنامه در اختیار آنها قرار گیرد که به آنها بگوید دقیقاً باید چه غذایی بخورند و چه غذایی برای آنها مجاز نیست.

HMR-Diet

یکی از برنامه‌های کاهش وزن که فرد رو ملزم به رعایت برخی اصول و پرهیزهای غذایی می‌کند، برنامه HMR است. در این پست می‌خواهیم از این برنامه و ایمن یا ناایمن بودن آن و اینکه آیا می‌توان از این شیوه در طولانی‌مدت استفاده کرد، صحبت کنیم.

رژیم HMR از جمله‌ رژیم‌های کاهش وزن سریع است. این رژیم شامل 3+2+5 محلول متشکل از روزانه 3 شیک و 2 وعده غذا و روزانه 5 واحد میوه و سبزیجات، است. فعالیت بدنی و ورزشی نیز در این برنامه وجود دارد، مثل کمی پیاده‌روی روزانه.

مقدار کالری مجاز روزانه در این رژیم کمتر از 1200 کالری در روز است و یک پکیج غذایی برای شروع در اختیار فرد قرار می‌دهد که به مدت سه هفته باید از آن تبعیت کند و هزینه‌بر است. اما گاهی این مرحله برای برخی از افراد بیش از سه هفته به طول می‌انجامد.

اگر از جمله افرادی هستید که رژیم‌های سخت و سریع‌الاثر رو ترجیح می‌دهند و دوست دارید که به شما گفته شود که چه غذایی بخورید و از چه غذاهایی پرهیز کنید، رژیم HMR می‌تواند به شما کمک کند. اما اگر نمی‌توانید خود رو در یک چهارچوب از پیش تعیین‌شده و اجبار غذایی قرار بدهید و ترجیح می‌دهید که خودتان غذای روزانه خود رو انتخاب کنید و آزادی عمل داشته باشید، رژیم HMR برای شما مناسب نیست.

همچنین اگر برای‌تان مهم است که خیلی زود به وزن دلخواه خود برسید، رژیم HMR می‌تواند در این زمینه نیز جوابگوی شما باشد. اما این رژیم مضراتی نیز دارد.

ترکیبات موجود در شیک‌های پیشنهادی رژیم HMR حاوی مقادیر زیادی شیرین‌کننده مصنوعی ساخارین و سایر طعم‌دهنده‌های مصنوعی است. همچنین این شیک‌ها از شیر و تخم‌مرغ ساخته می‌شوند و برای کسانی که به لبنیات یا تخم‌مرغ حساسیت دارند، مناسب نمی‌باشند. علاوه بر این، ترکیبات التهاب‌زا و فراوری‌شده در این رژیم کم نیستند.

یک مورد دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد، نتایج درازمدت این رژیم است. کاهش وزن سریع این فرصت رو در اختیار فرد قرار نمی‌دهد که به شیوه صحیح زندگی عادت کند و بعد از کاهش وزن فرد همچنان به زندگی به شیوه قدیم و عادات سابق خود که باعث چاق شدن وی شده‌اند، ادامه می‌دهد.

و در آخر اینکه با توجه به اینکه باید حتماً غذایی که خود برنامه HMR در اختیار شما قرار می‌دهد رو مصرف کنید، نمی‌توانید در مهمانی‌ها و تعطیلات و مناسبات اجتماعی با سایر افراد همراه شوید و محدودیت زیادی برای شما ایجاد می‌کند و این مشکل نه تنها باعث سختی خود فرد که باعث بروز مشکل برای اطرافیان و دوستان و آشنایان وی نیز می‌شود.

پس قبل از اینکه رژیم HMR رو شروع کنید ببینید که آیا می‌توانید از یک برنامه سخت و محدودکننده نه برای کاهش وزن که به عنوان روش زندگی خود، پیروی کنید؟ از نظر جسمی و احساسی و اجتماعی چه اثری بر زندگی شما خواهد گذاشت؟ آیا می‌توانید با واقع‌بینی به این برنامه ادامه بدهید و با گذشت 2 هفته یا 4 هفته یا 6 هفته همچنان از این شیوه پیروی کنید؟

اگر می‌خواهید از رژیم HMR نتیجه بگیرید نباید آن رو یک برنامه کوتاه‌مدت که با رسیدن به وزن دلخواه‌تان می‌توانید آن رو ترک کنید، نگاه کنید. بلکه باید بعد از پایان رژیم هم شیوه صحیح زندگی رو همچنان رعایت کنید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.health.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


× 1 = چهار