ایمنی در استفاده از تردمیل

آوریل 7th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

کار با تردمیل معمولاً ایمن و بی‌خطر است. اما از آنجایی که به هر حال تصادفات در زندگی اتفاق می‌افتند، مخصوصاً در زمان استفاده از تجهیزات ورزشی، لازم است که نکات ایمنی رو در هنگام ورزش با دستگاه‌های ورزشی، بدانیم و رعایت کنیم. در ادامه مطلب به برخی از این نکات ایمنی می‌پردازیم.

Treadmill-Safety

1 -  وضعیت سلامتی شما مناسب باشد

گاهی افتادن از تردمیل ناشی از مشکل قلبی – عروقی است، مثل حمله قلبی یا سکته. قبل از اینکه از تردمیل استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که از نظر سلامتی مشکلی ندارید.

2 -  علائم مشکل بدنی در حین ورزش رو بشناسید

اگر دچار درد سینه، تنگی نفس یا گیجی شدید، ورزش رو متوقف کنید. اینها علائم هشداردهنده هستند که می‌توانند حاکی از وجود یک مشکل زمینه‌ای در شما باشند و باید حتماً با پزشک در این زمینه صحبت کنید.

3 -  بخش‌ ایمنی دستگاه رو بشناسید

اغلب یک گیره به لباس ورزشکاری که از تردمیل استفاده می‌کند وصل است که اگر فرد افتاد یا تعادل خود رو از دست داد، تردمیل رو خاموش می‌کند.

4 -  از حواسپرتی، مثل تماشای تلویزیون و موسیقی، پرهیز کنید

ورزش روی تردمیل در حین تماشای تلویزیون یا مطالعه، باعث حواسپرتی شده و احتمال افتادن و آسیب رو بیشتر می‌کند. ورزش خود رو با سرعت کم شروع کنید. تا زمانی که ریتم خود رو پیدا نکرده‌اید، حواس خود رو به تلویزیون و موسیقی ندهید.

5 -  قبل از شروع ورزش، خود رو برای اتفاقات ناخواسته آماده کنید

مثلاً یک تلفن در دسترس داشته باشید که اگر احیاناً اتفاقی افتاد بتوانید تماس بگیرید.

6 -  در حین ورزش، لباس مناسب ورزش بپوشید

هیچ‌وقت با صندل یا با پای برهنه روی تردیمل راه نروید و کفش، شلوار و لباس مناسب بپوشید.

7 -  تردیمل رو در حالی که روی تسمه آن ایستاده‌اید روشن نکنید

اگر وقتی که روی تسمه ایستاده‌اید دستگاه رو روشن کنید، حرکت دستگاه باعث می‌شود که تعادل شما برهم بخورد و شما رو پرت کند. پس ابتدا بگذارید تسمه شروع به حرکت کرده و بعد روی آن بروید. وقتی هم که کارتان با دستگاه تمام شد، همیشه قبل از پایین رفتن از دستگاه، آن رو خاموش کنید.

8 -  شکل صحیح قرار گرفتن بر روی تردمیل رو رعایت کنید

شانه‌های باید رو به عقب و سر رو به جلو باشد و پایین رو نگاه نکنید. دست‌ها باید در حالت آرامش بوده و اجازه بدهید که به صورت طبیعی تاب بخورند. فاصله قدم‌های‌تان همانقدر باشد که در فضای بیرون و خارج از تردمیل قدم برمی‌دارید. قدم‌ها نباید کوتاه یا متغیر باشند.

9 -  به محل ایستادن‌تان بر روی دستگاه دقت کنید

به یک سمت تسمه منحرف نشوید. وقتی که احساس خستگی می‌کنید یا شکل صحیح حرکت رو از دست می‌دهید، باید دستگاه رو قبل از اینکه باعث آسیب شما شود، متوقف کنید.

10 -  ابتدا مدت زمان ورزش رو زیاد کنید و سپس شدت رو افزایش بدهید تا به شما صدمه نرسد

ابتدا شدت ورزش رو زیاد نکنید بلکه زمان رو به مرور، افزایش بدهید. می‌توانید شدت رو بعداً از طریق بالا بردن سرعت یا افزایش شیب تردمیل، زیاد کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند که یا سرعت رو بالا ببرید و یا شیب رو و هر دوی اینها رو به صورت همزمان افزایش ندهید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.everydayhealth.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


7 × = هفت