4 اشتباه رژیمی که به مرگ مردم در سرتاسر جهان منجر می‌شود

آوریل 9th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

غذاهای سالم اغلب گران‌تر از غذاهای ناسالم هستند. اما باید به این نکته هم دقت کنیم که خوردن غذاهای ناسالم به بیماری منجر می‌شود و ما رو مجبور می‌کنه که برای درمان بیماری هزینه‌ کنیم. تحقیقات نشان می‌دهند که یک پنجم از مرگ‌ها در سراسر جهان به ناسالم بودن رژیم غذایی ربط دارند. بیماری قلبی – عروقی، برخی از سرطان‌ها و دیابت نوع 2  از جمله مهمترین بیماری‌های  مرتبط با رژیم غذایی هستند.

Diet-Mistakes

در حالی که عوامل متعددی منجر به مرگ ناشی از انتخاب‌های نادرست غذایی دخیل هستند اما بر اساس گزارشات، بی‌توجهی به 3 توصیه رژیمی، بیش از سایر عوامل در این مسأله نقش دارند. همچنین بر روی کاهش مصرف سه گروه از غذاهای که بسیاری از ما در حد افراط از آنها استفاده می‌کنیم، تأکید بسیار شده است. در این پست به این مطلب می‌پردازیم.

عدم مصرف مغزها به میزان کافی

بسیاری از افراد به اهمیت مصرف مغزها و دانه‌های خوراکی توجه نمی‌کنند. ما باید روزانه 21 گرم از این گروه غذایی استفاده کنیم. مغزها منبع بسیار خوب پروتئین،‌فیبر،‌ چربی‌های مفید برای قلب و ویتامین‌ها هستند. به جای مصرف غذاهای حاوی چربی‌های ناسالم و اشباع‌شده، روزانه یک مشت از مغزها یا یک یا دو قاشق غذاخوری از مغزها بخورید.

عدم مصرف شیر کافی

ما باید روزانه 435 گرم شیر بنوشیم. البته در سال‌های اخیر بحث‌هایی بر سر اینکه آیا شیر مفید است یا خیر به وجود آمده است. اما اخیراً مفید بودن مصرف شیر کامل نیز مطرح شده است. شیر کامل به کودکان کمک می‌کند تا ویتامین D رو به صورت مکفی جذب بدن کنند.  شیر به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

مصرف بسیار کم غلات کامل

ما به روزانه 125 گرم غلات کامل نیاز داریم. غلات کامل خطر بیماری قلبی رو کاهش داده، به هضم بهتر غذا کمک کرده و به کنترل وزن نیز کمک می‌کنند. عدم مصرف این گروه غذایی به میزان کافی باعث می‌شودکه خطر مرگ و بیماری افزایش پیدا کند. به منظور افزایش مصرف غلات  کامل از برنج قهوه‌ای، جو، جو دوسر، نان و پاستای تهیه شده از گندم کامل و پاپ‌کورن استفاده کنید.

مصرف بیش از حد غذاهای شور، نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای فراوری‌شده و کارخانه ای

همه ما کم و بیش با خطرات ناشی از زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌هایی مثل وشابه آشنا هستیم اما جهت یادآوری به شما می‌گوییم که نوشابه علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن می‌شود، خطر ابتلا به دیابت  و فساد دندان‌ها رو نیز به دنبال دارد. متأسفانه نوشابه رژیمی هم مزیتی به نوشابه معمولی ندارد و خطر سکته، حمله قلبی، زوال عقلی و افزایش وزن رو بیشتر می‌کند.

زیاده‌روی در مصرف سدیم، فشار خون رو بالا برده و می‌تواند به سکته و حمله قلبی منجر شود. گوشت فراوری‌شده احتمال بروز دیابت، بیماری قلبی و برخی از سرطان‌ها رو بالا می‌برد.

خوشبختانه با دانستن آمار بالای مرگ و میر ناشی از انتخاب‌های ناسالم غذایی (یک نفر از هر پنج نفر در جهان)، می‌توانید در نوع گزینش‌های غذایی خود بازنگری کرده و خود رو از خطر برهانید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.health.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


− 8 = یک