آیا می‌توان با کمک مدیتیشن، وزن کم کرد؟

آوریل 8th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

محققان معتقدند که انجام روزانه 20 دقیقه مدیتیشن به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر تا به حال انواع و اقسام رژیم‌های غذایی رو امتحان کرده‌اید اما تا به حال مدیتیشن نکرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً‌ از مدیتیشن استفاده کنید. در ادامه مطلب درباره نقش مدیتیشن در کاهش وزن با شما صحبت می‌کنیم تا انگیزه بیشتری برای تمرین مدیتیشن داشته باشید، مخصوصاً با توجه به اینکه این روش، یک روش طبیعی و بی‌ضرر برای کاهش وزن است.

Lose-Weight-By-Meditation

وقتی صحبت از چاقی می‌شود، عادات بد غذایی و عدم تحرک بدنی، گرچه مهم هستند اما تنها عوامل چاقی نیستند. استرس زیاد نیز یکی از عوامل مهم افزایش وزن است. خیلی از افراد می‌توانند از غذاهای چاق‌کننده چشم‌پوشی کرده و ورزش کنند اما همین افراد ممکن است که نتوانند با استرس کنار بیایند.

هورمون استرس باعث تجمع چربی در بدن می‌شود

استرس ترشح برخی هورمون‌ها رو در بدن افزایش می‌دهد. در واقع بدن با ترشح این هورمون‌ها سعی می‌کند که از خود در برابر استرس محافظت کند و این واکنش طبیعی بدن است. اما اگر شخص دائماً در معرض استرس باشد باعث می‌شود که سطح هورمون‌های استرس هم دائماً زیاد باشد.

یکی از اثرات منفی بالا بودن هورمون استرس، تجمع چربی در سلول‌ها است. شما نمی‌توانید بدن خود رو در این مورد مقصر بدانید زیرا این عکس‌العمل بدن در واقع برای حفظ اندام‌ها از آسیب‌های استرس است. اگر همیشه دچار استرس باشید، بدن شما تصور می‌کند که خطری شما رو تهدید می‌کند و برای مقابله با این تهدید، سطح ترشح هورمون‌های استرس رو بالا می‌برد تا شما بتوانید خود رو از خطر برهانید.

چربی، بیشتر تمایل به تجمع در ناحیه شکم، یعنی جایی که برخی از مهمترین اندام‌های بدن در آن مستقر شده‌اند، دارد. اما همین تجمع چربی در ناحیه شکم نیز سلامتی فرد رو به نوبه خود به خطر می‌اندازد.

هورمون استرس، تمایل به پرخوری رو نیز افزایش می‌دهد

حتماً برای شما هم پیش آمده است که هر بار که دچار استرس می‌شوید، احساس گرسنگی می‌کنید. علت این است که بدن شما سعی می‌کند در کنار تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن در مواقع استرس، ذهن و بدن رو نیز درگیر فکر دیگری به جای استرس کرده و به عبارتی سر شما رو با غذا گرم کند. متأسفانه نتیجه این عکس‌العمل در بسیاری از موارد مثبت نبوده و به پرخوری منجر می‌شود.

هر بار که دچار استرس می‌شوید، لوزالمعده شما مقدار بیشتری انسولین ترشح می‌کند. برای اینکه این میزان انسولین مورد استفاده قرار بگیرد، فرد دچار حس گرسنگی می‌شود.

مدیتیشن به شکل مؤثری استرس رو کاهش می‌دهد

با توجه به همه آنچه که درباره نقش استرس در اضافه‌وزن و چاقی گفته شد، باید به دنبال راهکارهایی باشیم که استرس رو کاهش بدهند و یکی از بهترین راهکارها در این زمینه، مدیتیشن منظم است. کافیست که با 2 بار و هر بار به مدت 5 دقیقه مدیتیشن در روز شروع کنید. یک 5 دقیقه در صبح و یک 5 دقیقه در شب. به مرور بر مدت مدیتیشن افزوده و آن رو به روزانه 20 دقیقه در صبح و 20 دقیقه در شب برسانید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.healthdigezt.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


+ 4 = سیزده