8 کار که لازم نیست برای کاهش وزن انجام بدهید

آوریل 11th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

وقتی آشنایان ما می‌فهمند که می‌خواهیم وزن کم کنیم، انواع توصیه‌های رژیمی رو به سمت ما سرازیر می‌کنند، مثل پرهیز از شیرینی، ورزش یک‌ساعته و … . شاید شما هم فهرستی از بایدها و نبایدهای رژیمی برای خود تهیه کرده‌اید. اما ما می‌خواهیم 8 نکته رو با شما در میان بگذاریم که لازم نیست برای کاهش وزن به آنها پایبند باشید.

Weight-Loss-Rules

1 -  هرگز کالری غذاها رو نشمارید

تا زمانی که اندازه پرس غذا رو کنترل کنید، لازم نیست که وسواس کالری‌شماری داشته باشید. توجه داشته باشید که بین برگری که 600 کالری دارد با بادامی که آن هم 600 کالری دارد، تفاوت از زمین تا آسمان است. شاید کالری دو غذا یکسان باشد اما ترکیب آنها با یکدیگر فرق دارد. یکی ممکن است که سرشاراز ویتامین باشد در حالی که دیگری هیچ ارزش تغذیه‌ای ندارد. وسواس کالری‌شماری هم وقت شما رو هدر می‌دهد و هم باعث گیج شدن شما می‌شود.

2 -  لازم نیست که چندین وعده غذایی در روز بخورید

بر اساس یک باور، بهتراست که حجم وعده‌های غذایی رو کم کرده و تعداد وعده‌ها رو بیشتر کنیم. اما اگر گرسنه نیستید لازم نیست که غذا بخورید. به عبارتی، اگر گرسنه هستید حتماً غذا بخورید و سعی کنید که انتخاب‌های سالم غذایی داشته باشید. تنها زمانی نباید غذا بخورید که گرسنگی شما واقعی نباشد و دچار هوس غذایی شده‌اید.

3 -  لازم نیست که حتماً به باشگاه ورزشی بروید

اکثر افراد فکر می‌کنند که برای کاهش وزن حتماً باید به باشگاه ورزشی بروند. اما به دلیل هزینه بالای باشگاه معمولاً از رفتن به باشگاه چشمپوشی کرده و کلاً قید ورزش رو می‌زنند. راه‌های دیگری هم برای ورزش هست. مثلاً می‌توانید بدوید یا دوچرخه‌سواری کنید. حتی بالا و پایین رفتن ساده از پله هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

4 -  ورزش تکراری انجام ندهید

حتماً شنیده‌اید که تکرار یک برنامه ورزشی به کاهش وزن منجر می‌شود اما اگر دائم یک ورزش رو انجام بدهید بعد از مدتی دچار استاپ وزنی می‌شوید. سعی کنید که ورزش‌ها رو با هم ترکیب کنید و بدین ترتیب شاهد کاهش وزن تدریجی و در عین حال سفت شدن عضلات خود خواهید بود.

5 -  از مکمل‌ها و قرص‌های لاغری استفاده نکنید

هیچ داروی معجزه‌آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد. اگر تعجب کرده‌اید که پس چرا فروش قرص‌ها و مکمل‌های لاغری انقدر پر رونق و پر سود است باید به شما بگوییم که تمام اینها تبلیغات است و جنبه روانی دارد. برخی از این قرص‌ها حاوی ویتامین و مواد معدنی هستند اما اثری بر کاهش وزن ندارند و اگر هم وزن کم کنید ناشی از عوامل دیگری مثل از دست رفتن آب بدن یا تلقین به خود است.

6 -  با غذا قهر نکنید

خوب است که بتوانید خود رو در مواجه با غذاهایی مثل پیتزا کنترل کنید اما نباید خودتان رو از خوردن هیچ غذایی به کلی محروم کنید. در واقع اگر هر از گاهی از این نوع غذاها استفاده کنید، به کاهش وزن خود کمک کرده‌اید. فقط مراقب باشید که اندازه غذا رو کنترل کنید و زیاده‌روی نکنید.

7 -  یک هدف درازمدت نداشته باشید

یعنی مثلا اگر می‌خواهید وزن کم کنید نباید یک هدف دراز مدت و وزن هدف دست‌‌نیافتنی داشته باشید بلکه باید هدف اصلی خود رو به اهداف کوچکتر، کوتاه‌مدت‌تر و دست‌یافتنی‌تر تبدیل کنید. به جای اینکه هدف شما کاهش 25 کیلوگرم در یک سال باشد، بهتر است که آن رو به کاهش هفته‌ای یک کیلوگرم یا دو کیلوگرم در دو هفته، تقلیل بدهید. به این ترتیب انگیزه بیشتری برای ادامه خواهید داشت و دلسرد نمی‌شوید.

8 -  لازم نیست که حتماً صبح زود برای ورزش از خواب بیدار شوید

اگر صبح‌ زود از زمان خواب خود می‌زنید تا یک ساعت یا یک ساعت و نیم ورزش کنید، ممکن است که نه تنها به نفع وزن شما نباشد بلکه باعث افزایش وزن هم  بشود زیرا باعث کاهش زمان خواب شما می‌شود. کم‌خوابی از عوامل برهم خوردن تعادل هورمون‌های سیری و گرسنگی بوده و در افزایش وزن نقش دارد. پس بهتر است که حتماً هر شب، 7 تا 8 ساعت بخوابید و در صبح روز بعد به جای یک ساعت ورزش،  15 تا 20 دقیقه ورزش کنید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.healthdigezt.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


6 × شش =