فواید خرمالو برای سلامتی

آوریل 16th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

خرمالو رو به عنوان سیب شرق نیز می‌شناسند زیرا منشأ آن از چین است. شما می‌توانید خرمالو رو به صورت خام، آب‌گرفته یا حتی به شکل پوره در اسموتی مصرف کنید. خرمالو ارزش غذایی بالایی دارد و منبع فوق‌العاده برخی از فیتونوترینت‌های کمیاب است.

Persimmon-Benefits

از جمله این فیتونوترینت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کریپتوگزانتین که مسئول رنگ نارنجی خرمالو است.
  • بتا کاروتن، لیکوپن،‌لوتئین، زئازانتین و کریپتوزانتین که از صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد که سرطان‌زا هستند، جلوگیری می‌کنند.
  • اسید بتولینیک که یک ترکیب ضد تومور است.
  • کتچینز و گالوکتچین که خاصیت ضد التهاب و ضد خونریزی دارند.

همچنین خرمالو سرشار از پتاسیم، آهن، مس، کلسیم، منگنز و فسفر و نیز ویتامین‌های A، C و B است. به علاوه حاوی مقداری منیزیم، تیامین و فولات نیز هست.

برخی فواید خرمالو برای سلامتی

خرمالو به طور طبیعی خاصیت مدر دارد و به علت مقادیر زیادی کلسیم و پتاسیم موجود در آن، توصیه می‌شود که از آن به منظور جلوگیری از احتباس آب در بدن استفاده شود.

به علت محتوای زیادی انرژی که دارد مصرف آن به کودکان و افرادی که فعالیت جسمی شدید دارند توصیه می‌شود.

با توجه به وجود مقدار فراوان پتاسین و قند در آن،‌ علائم استرس و خستگی رو کاهش می‌دهد.

چون مقدار ویتامین C موجود در خرمالو زیاد است، سیستم ایمنی رو تقویت کرده و علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا و نیز عفونت و التهاب رو کمتر می‌کند.

خرمالو سرشار از آب و فیبر است و لذا خاصیت مسهل داشته و برای درمان یبوست مفید است.

آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که در این میوه وجود دارند، بدن رو سمزدایی کرده و کبد رو پاکسازی می‌کنند و مانع از آسیب رسیدن به بدن توسط رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

خرمالو فشار خون رو کاهش داده و از مشکلات مرتبط با قلب مثل پرفشاری خون جلوگیری می‌کند.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.healthyfoodhouse.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


8 − شش =