حقه چربی‌سوزی بیشتر در باشگاه

می 8th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

برخلاف جریان آب شنا کنید. یعنی اگر می‌خواهید موفقیت بیشتری در چربی‌سوزی داشته باشید باید برخلاف دیگران در باشگاه عمل کنید.

Weightlifting

افراد معمولاً‌ 3 ست و هر ست به تعداد 10 مرتبه حرکات ورزشی رو انجام می‌دهند و این تعداد ست و تعداد حرکات به نوعی پس‌زمینه ورزشی همه افراد محسوب می‌شود بدون اینکه به اهداف ورزشی که دارند و نتایجی که این تعداد ست ورزشی به بار می‌آورد،‌ توجه کنند.

تکنیک 3 ست و 10 مرتبه در واقع روشی بود که برای سربازان آسیب‌دیده مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما مشکل این روش این است که چون در دفعات پایانی انجام حرکت احساس خستگی و ضعف می‌کنید، مجبور می‌شوید از وزنه‌ای استفاده کنید که انقدر سبک باشد که بتوانید در تمام مدت انرژی خود رو برای بلند کردن آن حفظ کنید.

پس چند مرتبه حرکات رو انجام بدهیم؟

اگر بدن شما دچار آْسیب‌دیدگی نیست باید ابتدا وزنه‌های سنگین‌تر رو 6 مرتبه در 5 ست بلند کنید. انتخاب وزنه مناسب برای حداکثر 10 مرتبه وزنه زدن (یعنی بلند کردن وزنه به تعداد 10 مرتبه و نه بیشتر)، یک انتخاب مهم است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که 10 مرتبه وزنه زدن خیلی کم است و آن رو دست کم می‌گیرند در حالی که اشتباه می‌کنند.

به این نتایج ورزشی نگاه کنید:

شدت ورزش در صورت انجام 3 ست و در هر ست 10 مرتبه انجام حرکت با وزنه سبک، 70 درصد است.

این در حالیست که شدت ورزش در صورت انجام 5 ست و در هر ست 6 مرتبه انجام حرکت با وزنه سنگین‌تر،‌ 85 درصد است.

اگر می‌خواهید از وزنه سبک استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که از مرتبه ششم تا دوازدهم هر بار که وزنه رو بلند می‌کنید،‌ ضعیف‌تر می‌شوید و توان شما تا 31 درصد افت پیدا می‌کند.

وقتی که بدن شما مجبور می‌شود خود رو با وزنه سنگین‌تر تطبیق بدهد، تراکم بافت عضلانی و نیز حجم عضلات رو افزایش می‌دهد. به این ترتیب،‌ متابولیسم هم بالاتر رفته و چربی‌سوزی بیشتری اتفاق می‌افتد.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.womenshealthandfitness.com.au

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


× 9 = چهل پنج