آشنایی با رژیم صاف‌کننده شکم

می 16th, 2019 توسط admin پاسخ »

همانطور که از نامش پیداست این رژیم مناسب کسانیست که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن شکمی صاف و اندامی زیبا داشته باشند. برعکس رژیم‌های دیگر که شما رو به فرار از چربی تشویق می‌کنند، رژیم صافه‌کننده شکم، شما رو به اضافه کردن چربی به همه وعده‌های غذایی،‌ ترغیب می‌کند.

Flat-Belly-Diet

اما قبل از اینکه فکر کنید می‌توانید در رژیم صاف‌کننده شکم از فست‌فود استفاده کنید، باید بدانید نوع چربی مد نظر این نوع رژیم با آن چربی که در فست‌فود وجود دارد، زمین تا آسمان فرق می‌کند زیرا شما باید در همه وعده‌ها از چربی سالم استفاده کنید که در فست‌فود وجود ندارد.

چربی بد باعث افزایش وزن و بروز بیماری قلبی‌ می‌شود در حالی که چربی خوب به لاغرتر شدن و سلامتی عمومی بدن کمک می‌کند.

اگر با رژیم مدیترانه‌ای آشنایی داشته باشید در واقع با رژیم صاف‌کننده شکم هم آشنایی دارید زیرا این دو رژیم شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند و هر دو فرد رو به مصرف مقادیر زیادی میوه و سبزیجات، پروتئین خالص و چربی‌های سالم تشویق می‌کنند.

مغزها،‌ دانه‌ها، روغن زیتون، ماهی چرب، همگی از بهترین منابع چربی‌ سالم هستند. برای اینکه بتوانید ظرف مدت 32 روز به شکمی صاف‌تر از قبل دست پیدا کنید باید در تمام وعده‌های غذایی خود از چربی سالم در مقادیر صحیح استفاده کنید.

رژیم صاف‌کننده شکم 32 روز به طول می‌انجامد و بعد از اینکه رژیم رو به شکل صحیح رعایت کردید، در پایان چیزی در حدود هفت کیلوگرم وزن کم می‌کنید. برخلاف اکثر رژیم‌های کاهش وزن، رژیم صاف‌کننده شکم، شما رو به خوردن غذای بیشتر ترغیب می‌کند و باید هر 4 ساعت یکبار یک وعده غذایی بخورید. به این ترتیب احساس گرسنگی نمی‌کنید. اما یک نکته بسیار مهم درباره رژیم صاف‌کننده شکم این است که نباید بیش از میزان توصیه‌شده، غذا بخورید.

رژیم صاف‌کننده شکم دارای 2 فاز است: فاز اول 4 روز طول می‌کشد و فار دوم 28 روز است. در طول فاز اول، میزان مصرف شما نباید بیش از 1200 کالری در روز باشد. همچنین باید از هر چیز که حاوی سدیم و مقدار زیادی کربوهیدرات است، پرهیز کنید. غذاهای فراوری‌شده و مولد باد نیز ممنوع هستند. هدف در فاز اول این رژیم اسن است که نفخ و ورم از بین برود زیرا همانطور که می‌دانید نفخ نقش مهمی در برآمدگی و بزرگی شکم دارد.

میوه‌ها و سبزیجات (به جز آنهایی که تولید گاز می‌کنند)، مرغ (بدون پوست) و انواع ماهی چرب، در فاز اول، مجاز هستند. بسیار توصیه می‌شود که در این فاز به وعده‌های غذایی، چربی سالم اضافه شود.

بعد از 4 روز وارد فاز دوم این رژیم می‌شویم. در این مرحله، مقدار کالری مجاز در روز از 1200 به 1600 افزایش پیدا می‌کند. نوع غذاهایی که می‌توانید در این فاز مصرف کنید در واقع همان‌هایی است که در فاز اول مجاز به مصرف بودید.

همه می‌دانیم که برای کاهش وزن باید دو رکن اساسی رو رعایت کنیم: تغذیه سالم و ورزش منظم. در رژیم صاف‌کننده شکم هم باید این اصول رعایت شوند. یعنی باید سالم غذا بخورید اما در مورد ورزش اجباری در اینکه حتماً به طور منظم ورزش کنید، وجود ندارد. اما اگر ورزش کنید، روند صاف شدن شکم‌تان تسریع می‌شود.

هیچ تعجبی ندارد که رژیم مدیترانه‌ای رژیمی است که توسط پزشکان تأیید و توصیه می‌شود و به عنوان یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی طبقه‌بندی شده است. از آنجایی که رژیم صاف‌کننده شکم شباهت بسیار زیادی به رژیم مدیترانه‌ای دارد، می‌توانید مطمئن باشید که نه تنها به کاهش سایز دور کمر شما کمک می‌کند، بلکه برای سلامتی شما نیز بسیار مفید است.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.healthdigezt.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید


7 − سه =