چرا باید بعد از هر جلسه ورزشی، حتماً میان‌وعده بخوریم؟

می 22nd, 2019 توسط admin پاسخ »

وقتی که ورزش‌تان تمام می‌شود معمولاً در دو وضعیت قرار می‌گیرید: یا به سرعت به سراغ غذا می‌روید و یا از غذا فرار می‌کنید که مبادا باعث هدر رفتن ورزش شما شود. اگر شما هم جزء کسانی هستید که از خوردن خوراکی بعد از ورزش هراس دارید باید تجدید نظر کنید.

After-Workout-Snack و

شاید ندانید اما نخوردن غذا بعد از ورزش نه تنها مضر است بلکه ممکن است مانعی بر سر راه کاهش وزن شما باشد و شما رو از اهداف ورزشی خود دور کند.

تحقیقات نشان می‌دهند که ورزش، به خصوص اگر طولانی یا شدید باشد، باعث کاهش ترشح هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی می‌شود و تا سه ساعت طول می‌کشد تا اشتها به حالت طبیعی خود بازگردد. اما اگر بعد از ورزش میان‌وعده مناسب نخورید، اشتهای شما خیلی زود دوباره برمی‌گردد.

به علاوه، تأخیر در سوخت‌رسانی به بدن باعث می‌شود که فرایند ترمیم بافت‌ها به کندی انجام شود و شرکت در جلسه بعدی ورزشی رو برای شما مشکل می‌کند.

خوشبختانه برای جلوگیری از این مشکلات همه آنچه که بدان نیاز دارید این است که یک میان‌وعده کوچک بخورید و بهتر است که این کار رو در طی یک ساعت از پایان جلسه ورزشی انجام بدهید (یعنی بلافاصله بعد از تمام شدن ورزش تا یک ساعت بعد، بهترین زمان خوردن میان‌وعده بعد از ورزش است). زیرا این زمان، بهترین بازه زمانی برای ترمیم عضلانی و جایگزینی گلیکوژن عضلات است (گلیکوژن ذخیره کربوهیدرات در عضلات است که در زمان نیاز به سرعت به انرژی تبدیل می‌شود).

لازم نیست که حتماً از میان‌‌وعده بسیار ویژه مثل اسموتی‌های خاص استفاده کنید. این میان‌وعده می‌تواند چیزی به سادگی ماست و موز یا سیب و پنیز یا حتی یک لیوان شیر کاکائو باشد. میان‌وعده بعد از ورزش باید حتماً حاوی پروتئین و کربوهیدرات باشد.

بنابراین دفعه بعد که خواستید از خوردن میان‌وعده بعد از ورزش فرار کنید یادتان باشد که خوردن میان‌وعده اثر ورزش شما رو بسیار بهتر می‌کند و در دراز مدت در واقع به نفع شماست.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.fitnessmagazine.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید


8 − یک =