2 راه برای تحرک بدنی بعد از پرخوری

ژوئن 9th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

گرچه نباید از اول در ورطه پرخوری بیفتیم که بعد بخواهیم با ورزش آن رو جبران کنیم. اما اگر چنین اتفاقی افتاد، ورزش می‌تواند باعث شود که از نظر جسمی و روحی احساس بهتری داشته باشیم. البته این مسأله برای اکثر ما پیش می‌آید. به هر حال در چنین شرایطی،‌ ورزش کردن بهتر از ولو شدن روی مبل و چرت زدن است. ما که خرس نیستیم که بعد از پرخوری احتیاج به خواب زمستانی پیدا کنیم، هستیم؟!

Move-After-Eating

دقت کنید که نباید پرخوری و بعد هم ورزش برای جبران آن به یک عادت همیشگی در ما تبدیل شود و انتظار معجزه از ورزش داشته باشیم. اما اگر هر از گاهی چنین پیشامدی شد، می‌توانیم از ورزش کمک بگیریم و تا حدودی جبران مافات کنیم.

ورزش بعد از پرخوری به هضم بهتر غذا و گردش مایعات در بدن کمک می‌کند و انرژی ما رو افزایش می‌دهد و حال ما رو بهتر می‌کند. بنابراین اگر دچار پرخوری شدید به شما توصیه می‌کنیم که این ورزش‌ها رو انجام بدهید:

یوگا کار کنید

اگر به کمای بعد از پرخوری مبتلا شده‌اید (یعنی خیلی سنگین شده‌اید) انجام ورزش‌های شدید و سنگین برای شما مناسب نیست. اما یوگا به مدت فقط 15 دقیقه می‌تواند بدن شما رو به قدر مناسب به حرکت وادار کند. دو حرکت ساده یوگا وجود دارد که به هضم غذا و افزایش سطح انرژی بدن کمک می‌کنند.

اولی،‌ حرکت سوکاسانا هست. برای انجام این حرکت باید چهارزانو بنشینید و دست‌ها رو روی زانو‌ها قرار بدهید. شکم رو به داخل کشیده و سینه رو بالا بدهید. شانه‌ها رو به عقب و پایین برده و چشم‌ها رو به مدت 1 تا 2 دقیقه ببندید.

حرکت دوم، آنولوما ویلوما نام دارد. برای انجام این حرکت در همان حالت سوکاسانا که توضیح داده شد بنشینید و سپس دست چپ رو روی زانوی چپ بگذارید. کف دست راست رو باز کنید و انگشت نشانه و انگشت میانه دست راست رو به داخل جمع کنید. بعد شست دست راست رو کنار سوراخ سمت راست بینی قرار داده و آن رو ببندید. یک نفس عمیق از طریق سوراخ سمت چپ بینی بکشید.

وقتی که به اوج دم و کشیدن نفس به داخل رسیدید با انگشت کوچک دست راست و انگشت کنار آن، سوراخ سمت چپ بینی رو هم ببندید تا هر دو سوراخ بینی بسته باشند. کمی مکث کنید و سپس شست دست رو از روی سوراخ سمت راست بینی بردارید و هوا رو از سوراخ سمت راست بینی خارج کنید.

سپس از سوراخ سمت راست بینی هوا رو به داخل بکشید وقتی که به اوج دم و کشیدن نفس به داخل رسیدید با انگشت شست، سوراخ سمت راست بینی رو ببندید و مکث کنید. بعد از طریق سوراخت سمت چپ بینی نفس رو خارج کنید. سپس هوا رو از سوراخ سمت چپ بینی به داخل بکشید. حال باید سوراخت سمت چپ بینی رو بسته و هوا رو از سوراخ سمت راست بینی به خارج بفرستید.  این کار رو 2 تا 3 مرتبه تکرار کرده و عمل دم و بازدم رو به این شکل به مدت یک دقیقه برای هر سوراخ بینی انجام بدهید.

پیاده‌روی کنید

یک راه برای هضم بهتر غذا این است که ورزش هوازی با شدت کم انجام بدهید. پیاده‌روی یک گزینه مناسب است. مخصوصاً اگر در دست‌های خود یا بر روی مچ پاهای خود دمبل و وزنه داشته باشید. می‌توانید هر از گاهی سرعت پیاده‌روی خود رو زیاد و سپس کم کنید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.shape.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


هشت − = 0